Søkeresultater

1. T

Oppgradere prosjektor eller kjøpe tv

Har i mange år hatt en Benq w5000 som i sin tid var bra, den nærmer seg nå pærebytte igjen, så når står valget egentlig om å kjøpe en ny prosjektor i 20 - 30 000 klassen feks Optama hd60 , Epson EPSON EH-TW9400 eller noe tilsvarende. Anbefalinger om jeg vil merke noen wow opplevelse framfor ny...
  2. T

Tv som skal erstatte prosjektor i 82" anbefalinger sett på Samsung 82" UHD

Ser at Elkjop og andre selge denne tv en: https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/UE82NU8005XXC/samsung-82-uhd-smart-tv-ue82nu8005 Til rundt 22 000, vil en slik tv egentlig matche en prosjektor i bildekvalitet og ren 4k? Har fra før en gammel Benq W5000 . Så valget står mellom å gå ned 10...
  3. T

Pppgradering fra gammel Benq W5000 til W2000 eller bytte pære?

Hei Har hatt den en Benq W5000 siden 2009, og den er vel nå på sin tredje pære. Den siste pæren er snart brukt opp også, så vurderer og kjøpe noe nytt eller bytte pære. Det er denne jeg...
  4. T

Kalibrering av HTPC mot prisjektor med X-rite kalibrator

Hei Jeg er vant med og benytte x-rite kalibrator til pc skjerm med tanke på og redigere bilder. Jeg har også en prosjektor som jeg benytter i lag med en dediktert media pc htpc. Denne tenkte jeg og teste og kalibrere prosjektoren opp mot og lage en profil, med denne...
  5. T

Noen som har handlet her? http://www.projektorlamper.com/

Lurer på om folk har erfaringer med og handle her? Om man får varene og det er en legitim bedrift? Projektorlamper.com | lamper til digitale projektorer
  6. T

Benq w5000 kjøpe bare nye pære eller med lampehus? Og hvor?

Har en Benq W5000 var heldige første gang jeg byttet pære og lampeholder da fikk jeg det til bare 1400 kroner, tipper mpx.no solgte ut noe rest lager. Nå begynner det å bli tid for å bytte igjen. Jeg ser noen selger bare orginal pærer, og noen selger med lampeholderen, og noen selger uorginale...
  7. T

Forslag til ny skjerm for bildebehandling?

Hei Har til nå benyttet 2 skjermer for bildebehandling, og en xrite pro calibrator som jeg har kalibrert en billig dell skjerm som fulgte med en hjemme pc for noen år siden. Har til nå egentlig fungert helt ok. Nr 2 skjermen min tok i dag morges kveld. (bruker bare til å ha filer, andre program...
  8. T

5,1 på Pioneer sc-lx73 bakhøytalere i Surround back or surround?

Har lånt meg en Pioneer reciver mens noen ser på denon reciveren min som hadde et lite problem. Jeg sitter her nå og skal koble opp Pioneeren. Og ser i instruksjonsboka at ved 5,1 skal en bruke Surround l og surroud r. Men når jeg kjører lydtesten finner den alle høytalerene, front osv, men...
  9. T

Anbefaling av Støy reduction headset for reise ?

Har en kompis som flyr mye til USA, for han arbeider på en båt der. Han har tenkt og kjøpe seg headset som han kan bruke på flyet til og fra USA. Han er på jakt etter headset som blokker ut støyen utenfra. Tror budsjette er fra 0 - 4000 kroner. Han hadde sett på disse her tror jeg: Komplett.no -...
  10. T

Problemer med HDMI på Denon 3806? Ene porten død?

Fikk i går problemer med at jeg ikke fikk bilde på media pc en min via Denon 3806, tenkte kanskje det var en driver, men det funket ikke, når jeg kjørte pc en opp igjen (formaterte) fikk jeg bilder hele veien. Skulle prøve igjen i dag, da fikk jeg ikke bilde i det hele, forsøkte prosjektor rett...
  11. T

Pære til Infocus X10

En kompis har en prosjektor som han ønsker å kjøpe ny pære til. Er en Infocus X10. Ser Avshop selger pærer til den AVshop.no / INFOCUS Lampe X10, IN80, IN81, IN82, IN83 koster ca 2800. Så har man ebay: Infocus x10 lamp | eBay Der ligger det jo mye ymse til fra 120 dollar til 300dollar. Noe...
  12. T

Spørsmål anngående kalibrering av pc skjerm

Har en eye one fra xrite jeg alltid har kalibrert skjermen min med. Jeg har kjørt den easy versjonen, der jeg ikke stille noe på skjermen fysisk , programmet tar seg av alt. Programmer ser likt ut som her: http://www.digital-p...te-your-monitor Ser at når jeg kalibrer samme som han gjør i den...
  13. T

Anbefaling av kompakt surround anlegg? Anbefalinger?

LG HX906PAN Komplett Blu-ray hjemmekinosystem med 3D Er det noen som har erfaring med dette ? Eller har noen bedre anlegg til omtrent samme pris og anbefale? Er en kompis som tenker på dette, har ikke de helt store kravene til hjemmekino. Noen innspill?
  14. T

Anbefaling av oppsett til hjemmekino?

Har enn kamerat som har spørt meg om råd til hjemmekinoen sin , problemet jeg sliter litt med er at han helst ikke vil overstige 30 000. Utgangspunktet er AVshop.no / BENQ W6500 DLP-projektor Full-HD <font color="#0000ff">m. Proff ISF L2 kalibrering (BASIC)</font> Benq w6500 med...
  15. T

Nostalgisk musikksenter fra Powermaxx , erfaringer?

Min far vurdere å kjøpe noe å ha i vinterhagen sin, og lurte på om noen har erfaringer med denne? Så litt netthandel ut hele nettsida da, men men .. Kan nå være greitt å høre om noen har erfaringer. PowerMaxx MaxxShop
  16. T

Anbefaling av HTPC

Skal gå til innkjøp av en HTPC og lurer på om det er noen komplette som er å anbefale, eller om en må bygge en selv om en skal få noe brukende?
  17. T

Hjelp til stemmer i Top Gear Live foto konkurransen

Noen som har lyst å hjelpe meg å stemme bildet mitt i top gear live konkuransen? Kan stemme en gang i døgnet :) Har kommet meg opp på 5 plass nå. Trykk på linken for å stemme! På forhånd tusen takk! Setter stor pris om noen gidder hjelpe til :) Link : Contests on Facebook
  18. T

Yamaha vs Pioneer vs Denon

Vurderer å bytte ut min Denon 3806. Har lest litt tidligere i Dvd og hjemmekino, og der ser det ut som der er Yamaha og Pioneer som har dratt fra Denon litt på innlevelse i kino lyd osv. Vurderer den nye Yamaha 3067 AVshop.no / YAMAHA RX-V3067 Black 11.2 Surround receiver får den til 12999...
  19. T

Trådløs overføring av video?

Har enn kompis som har enn tuner, og som ønsker å flytte fjernsynet, han ønsker ikke å spikre ledning på veggen, men ha trådløs overføring fra tuner til fjernsyn, finnes det noen muligheter for dette pr idag? Som er stabile og gode?
  20. T

DVD, Spill , Penge bidrag til Ungdomsrom Haukeland Sykehus?

Litt utradisjonel måte og samle inn penger på, og litt usikker om det er imot forumets regler, om det så er , får moderator bare stenge tråden. Jeg har selv fått kreft, og har vert mye på Haukeland Sykehus. Her har de et ungdomsrom for personer mellom 15 og 35 år, som er ett fristed fra...