Søkeresultater

1. M

Projektor demo

Då hade jag kanske börjat med att ta turen till avshop(ligger vid alnabru). Priserna där startar väl runt 20k och uppåt. Mycket handlar såklart om budget, storlek på rum, lerret, färg på väggar osv och vilka krav man har som person. Första gången så är man inte så kräsen utan då är det mest...
  2. M

Projektor demo

Det hänger väl på vart i landet du bor och i vilken prisklass du ser i. Jag själv bor i Oslo och har alltid tatt turen till avshop eller hem till någon här på avforum och fått en hjemmedemo om jag sett att personen har en produkt som jag är intresserad i.
  3. M

Get BoX tråden.

Jag har brukt den i ca 2 veckor och det är ganska bland känsla. Den stödjer inte 5.1 över hdmi utan man måste använda en optisk kabel? Läste på nån test från tek.no och då stod att det skulle vara stöd för atmos osv men en optisk kabel stödjer väl bara 5.1 så då vet ifan hur dom tänkt? Min...
  4. M

Nye GET BoX og oppkobling av receiver

Jag har samma problem dvs ljud i endast fronten (stereo) även fast förstärkaren indikerar att det är 5.1 input (marantz 7012) hur som helst så går ju detta att lösa med optisk kabel. Jag har dock läst att nye get boxen har stöd för atmos, hur löser man det, optiskt kabel har väl bara stöd för...
  5. M

Sony 4K - Lampe "flimmer" - mulig å fikse?

Upplevde oxå att min sony slet med flimmer i Low, startade runt 7-800h och fortsatte till 2000h sen orkade jag inte mer och gick över till jvc. Första jvc x500, 4500h på lampan när jag sålde den och märkte inte av flimmer. Nu har jag x5500 och är uppe i 2800h och inget flimmer som jag eller...
  6. M

3D på jvc X5900

Har 2 par original briller til jvc samt original jvc emitter till salgs om du vill spare 2k
  7. M

Offisiell tråd for JVC DLA-X500, DLA-X700 og DLA-X900

är det någon som vet vart man köper orginal lampa? min har passerat 3000h (x500) och projjen säger att jag skall byta lampa, fruktansvärt bra bild än? haft många projjar genom åren men aldrig varit i närheten av så pass bra ljustyrka som jag ännu har. Hur som helst, när jag är inne på avshop och...
  8. M

Maskere et kurvet 16:9 lerret

lycka till, detta blir nog toppen:)
  9. M

så länge boarden går ut på själva ramen på lerret och du sätter fästena ganska nära mitten så följer den lerret automatiskt eftersom boarden är böjbar, curven på ramen gör jobbet åt dig så länge den är intryckt mot mitten. Själva fästen som är dom ett upp och ner vänt U måste vara ganska tight...
  10. M

vissa bilder är med ljus i rummet och några när det är mörkt i rummet. Jag använde en board från byggmax och ett sort tyg som jag hittade på stoff og stil i oslo https://www.byggmax.no/platemateriell/byggplater/board/oljeherdet-plate-p1007 Om du har linsminne på projektorn så behöver du bara...
  11. M

bilder
  12. M

ah.. bilden kom visst med. på den bilden så är det 16/9 sendning men maskeringen fungerade ändå ganska bra, åt upp det mesta av ljuset och är det en 2:35 film med bara sort uppe och nede så syns det ingenting.
  13. M

hittade några bilder men får inte till det när jag skall lägga in dom?
  14. M

jag har faktiskt gjort det för några år sedan och det fungerade helt toppen till dreamscreen v3 curved 16/9. det jobbiga var att man var tvungen att lyfta dom upp och ned hela tiden och skulle jag gjort om det så skulle jag gjort det annorlunda idag. skall se om jag hittar några bilder, bytte...
  15. M

Fokusproblem med Lens Shift

Det verkar dock vara ganska många i sverige som har problem med focus när det gäller tw6600 vid användande av lens shift. verkar ge bäst bild vid max utzooming och helt centrerad placering. du kan läsa själv i tråden, inte läst så noga men ströläst lite här och där och menar att dom haft detta...
  16. M

jvc x500 eller behålla sony hw55?

halloj. hm.. trodde dynamik och punch var något av samma jag så då är jag nog inte helt med. Linseminnet vill jag använda till att flytta ner bilden i underkant av lerret när vi ser 2:35 film och bara ha sort i övre delen av lerret, fick det tipset av gorm och det är ju helt grymt enligt mig...
  17. M

jvc x500 eller behålla sony hw55?

Har idag en hw55a eller rättare sagt, har haft en hw50 men har nu fått en ny hw55a som jag funderar på att sälja och byta till en jvc x500. Jag ser allt på min projektor, dvs tv, film och lite spelande. Jag bränner därför ca 3000h om året i snitt. Jag har varit väldigt nöjd med...
  18. M

Sony VPL-HW50

hm bilden blev visst lite stor en det går ändå att se det blå ljuset som jag menar. om jag bara har den blå bilden där det står no signal så syns det inte men när jag växlar mellan min bakgrundsbild och blå no signal bild så ser man att projektorn lyser upp ca 5 cm utanför där sedan den blå...
  19. M

Sony VPL-HW50

20. M

Sony VPL-HW50

nu tror jag kanske att jag fått lite strul med min, eller det har jag haft länge, projjen har varit på service sedan i början på juli och känner att jag inte direkt är sugen på att skicka den igen ifall det inte är något fel. Precis fått tillbaka den och när jag då skall justera in bilden så...