Søkeresultater

1. X

Parabol OK i fjor, men i år får jeg ikke inn MAX og TV-Norge på Canal Digital

Jeg har prøvd alt og oppdatert flere ganger. Pga. noe elektrikerarbeid ble strømmen tatt div. ganger mens tv-en stod på og voila - plutselig var Max og TV-Norge tilstede igjen. Diverse "kald start" gjorde altså susen.
  2. X

Takker. God ide. Jeg drar til Power (eneste tv-forhandler i nærheten) og spør om ny lnf og hva de skal ha for å innstille.
  3. X

Noe er feil og ikke hos Canal Digital iflg. dem. Jeg har en Vu+ Duo dekoder, men det er neppe den som svikter. Jeg antar at parabolhodet er feil innstilt, men hvordan få rettet det? Jeg har googlet masse om apper (dishfinder pro mfl.) og dingser a la Satelittfinder som kobles mellom...
  4. X

harddisk i vu+duo, formatering eller fcsk (chkdsk)

Tusen takk for svar. Fenomenet ligner på noe jeg har opplevd i tidligere windowsversjoner hvor adressen til data "forstyrres". Dette løste man alltid med å kjøre chkdsk. Men noen ganger mistet en data dog oftest gikk det bra. Jeg vet selvfølgelig ikke om dette er samme type feil, men det...
  5. X

Tusen takk for svar. Jeg trodde jeg svarte i går, men det forsvant visst. Har noen tips om et greit linux-forum.
  6. X

Takk. Det er kanskje bedre. Kan du anbefale et?
  7. X

Jeg har i lengre tid hatt problemer med at avspilling av opptak viser et annet opptak enn det innspilte, dvs. opptakets navn er korrekt men det vises et annet. Dette skjer veldig ofte hvis jeg har gjort flere opptak samme dag, evt. overlappet men også (noe sjeldnere) enkeltopptak. Jeg har funnet...
  8. X

Problemer med EPG

Tusen takk for hjelp. Nå skal jeg sette igang. mvh xlarge
  9. X

Problemer med EPG

Mistet EPG på Vision Norge Jeg så for et par uker siden at det kom opp Old på Vision Norge og fant den nye Vision Norge. Jeg glemte selvsagt at jeg hadde EPG på den gamle (Old) og idag var den nok en saga blott. Dvs. jeg hadde 2 dager igjen av tidl. lastet EPG. Da jeg skulle legge inn...
  10. X

NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital

Hmm. Det er definitivt ikke noe grønt icon når pvr-en er på.
  11. X

Varsel som jeg ikke blir kvitt Når jeg setter boksen i standby, kommer det opp en liten rød klokkeskive øverst til høyre i displayet. Den er ikke der når jeg ser på TV, kun i standby. Jeg har enda en slik liten rød klokkeskive nedenfor når jeg tar opptak eller har bestilt opptak. Jeg synes...
  12. X

Tusen takk for svar. Ad 1, jeg har stort sett latt lyden stå på Dolby D fordi jeg får dårligere lyd på Philips tv-en i stereo (egentlig litt merkelig). Jeg har sett et par andre innlegg idag om lyd og fikk vel svar der på en måte. Ad 3. Jeg finner ADB i nettverkerket, men klarer ikke å koble...
  13. X

Etter 2 dager med ADB-boksen på hytta er jeg veldig fornøyd. Lavt støynivå og det meste funker mer enn tilfredsstillende. Men jeg har noen spørsmål : 1. Lyd. Jeg har en Philips TV og har funnet mitt lydnivå (ca 30 på Philips og fra halv til full på volumkontrollen til ADB-en, men når jeg via...
  14. X

VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2

Dette var nytt for meg. Da jeg kjøpte Vu+duo fikk jeg anbefalt en liste over plugins med bl.a. EPG import (Rytec) og at jeg skulle stå på Kanal 10 Norge (senere brukt Vision Norge) eller Discov Science, gå til plugin og til EPG import og bruke gul knappp eller lage tidsbestemt henting. Det har...
  15. X

Nå har jeg også mistet EPG-en. Har brukt Rytek på Vision Norge automatisk hver natt, men hverken det eller manuell via gul knapp fungerer mere. Hva skjer ?:confused:
  16. X

NRK HD kanaler - bytter transponder.

Er det noe nytt om når Nrk1 HD og Nrk2 HD vil få oppdatert EPG ? Jeg har VU+DUO som det fremgår nedenfor, og har søkt og funnet kanalene NRK1 HD S19 (2 stk) og NRK2 HD S19 (2stk). De gamle har tilsv. fått OLD i navnet. Ingen av disse får jeg EPG på nå. NRK3 HD er derimot i orden på ny frekvens.
  17. X

Tusen takk Digitech. Det tok tid, men deretter fant jeg de nye kanalene under "Alle" fikk flyttet (kopiert) dem til favoritter. mvh xlarge :-D
  18. X

Endre Transponder mm. Jeg prøver å få svar på hvordan jeg skal endre transponder mm. Det går ikke automatisk for jeg har Vu+duo. Jeg finner ingen valg i menyene hvor jeg kan få rettet Transponder fra A15 til A03 og sette Pilot OFF. Jeg har forsøksvis rettet frequency fra 10934 til 10757...
  19. X

Tusen takk for raskt svar, Nordic45. Du har helt rett det dreier seg om Nrk i første omgang. Jeg har brukt Tandberg sine elegante kanallister, men han er ikke kommet med noen nye så vidt jeg kan se. Jeg bruker Dreamset 2.32 for å sende dem videre til Vu+Duo. Eller er det noen enkel måte å...