Søkeresultater

1. Tigerberget

Ken Kreisel DXD 808 = god natt... Andre alternativer?

Hei. Har en 808 som har tatt kvelden og vet ikke om jeg skal få den reparert enda. Den er 5 år og 9 måneder så garantien har muligens gått ut..? Jeg bruker den i stua og deler med veggmonterte fronthøyttalere på 110Hz, så derfor må jeg ha en sub som spiller bra opp i frekvensene og ikke trenger...
  2. Tigerberget

Yamaha RX-V 771BL til 1995,-!!

Grisebillig! Komplett.no - Yamaha RX-V771BL MPX.no - Yamaha RX-V771BL
  3. Tigerberget

Onkyo TX-NR717b vs yamaha rx-v773

Hei. Ser at disse går i skrivende stund for 4000 og 5000,- på nettet. Skal ha en av disse pga pre-out, men aner ikke hvilken. Jeg har Apple TV så trenger ikke AirPlayfunksjonen hos Yamaha. Trenger heller ikke innebygd Spotify siden jeg har Apple TV. Skal ha effektforsterker på frontene, så...
  4. Tigerberget

Strømsterk receiver med liten dybde??

Jaja... må inngå et lite kompromiss her. Stereobenken er 40cm dyp og er på jakt etter en ny receiver som ikke bygger mer enn ca 35-36cm i dybden. Skal ikke ha effektforsterker, men en receiver som gir ut mest mulig "receiverwatt" og strøm for pengene. Det er ganske mange receivere å velge...
  5. Tigerberget

Hvilken musikksubwoofer i stue på ca 40m2?

Har lest side opp og side ned på subwoofere men tillater meg og lage nok en tråd om emnet.. Nytt hus til neste år. Stue på ca 40m2. Skal ikke ha kjellertung dypbass (Har hatt 2x PB 13 Ultra tidligere i et annet hus) men en sub som heller mer mot musikk i et 2.1 system. Fronthøyttalerne mine er...
  6. Tigerberget

Subwoofer i høyglans hvit...

Hallo i luken. Er på jakt etter en WAF sub i høyglans hvit som skal brukes utelukkende på musikk, og spille i et 2.1 anlegg med DefTec mythos 50 på veggen. Ser at Cambridge, System Audio, jamo, argon osv osv har dette i sitt sortement. Noen som har erfaring/hørt på noen av disse små søte...
  7. Tigerberget

Hjelp! Hva heter sangen??

Valens frokost tv nå i kveld. Han er en parodi på Steinar Albrigtsen og synger duett med Unni Wilhelmsen.. Er det noe hjelp å få der ute???
  8. Tigerberget

Film fra Bluray til dvdformat..?

Hei. Lurer på om det finnes PC programmer som kan gjøre en blurayfilm komprimert over på en dvdplate? Høres helt høl i huet ut, men det er tenkt utelukkende til dvdspillere til ungene i bilen. Kjedelig å kjøpe animerte filmer på SD bare for å se dem i bilen liksom..:-?
  9. Tigerberget

Spotify - Musikk spesielt for subwoofertesting

Tenkte å lage en tråd for bassglade mennesker som får satt subwooferne på prøve. I det sangen begynner så er det en syyykt lav bass. Må være under 20Hz.:mrgreen: Spotify Resource
  10. Tigerberget

Imponerende filmer på youtube..

Legg gjerne inn linker til fasinerende kortfilmer dere har sett på nett. Selv synes jeg denne var stilig laget! YouTube - Carousel, directed by Adam Berg (Stink Digital)
  11. Tigerberget

Beste oppløsning til PC bruk?

Må bare spørre før jeg går å kjøper meg en ny tv.. Skal ha meg en 32" eller 37" som også skal brukes som PC monitor. Hvilken oppløsning egner seg best til PC bruk? Kommer til å koble til via DVI. 1024 x 768 1366 x 768 1920 x 1080 Noen med erfaring?
  12. Tigerberget

Noen som skal kjøpe Rockwool akustikkplater på Sørlandet?

Jeg har planer om å bestille til en hyggelig pris hos byggmakker, men siden frakten er omtrent dobbelt så dyr så lurer jeg på om noen andre vil hive seg på samme bestilling? Hvis ikke så bestiller jeg uansett i uke 5.
  13. Tigerberget

Fake 7.1 + presence?

Noen som har prøvd dette? Koble alle 4 surroundhøyttalerne på surround, og bruke surround back til presence? Hadde vært interessant å høre noen erfaring, eller andre som sysler med tanken..
  14. Tigerberget

Pioneer 43" som "jammer" signaler fra fjernkonteroll??

Har et underlig fenomen i stua mi som jeg ikke blir klok på. Tv'en er en Pioneer FDE 436, og på veggen henger et B&O beosound 9000. Hvis bildeinstillingene på tv'en på "Pure cinema" står på "AV" ,så virker ikke fjernkontrollen til B&O anlegget. Hvis bildeinstillingene på tv'en på "pure cinema"...
  15. Tigerberget

Kjøpe projektor i romjula, eller ha is i magen??

Pga plassering av projektor så har jeg blinket meg ut to alternativer. JVC DLA HD 350 og Epson TW 5000. Er veldig i tvil hva jeg skal velge her. Har ikke sett noen av dem, bare lest her inne beskrivelser og synsintrykk. Disse to tilfredstiller nok mitt behov anyway. Synes det er vanskelig å...
  16. Tigerberget

Waterfall Hurricane som surroundhøyttalere?

Synes de er skikkelig tøffe designmessig og bygger lite (7cm) ut fra veggen. Noen som har hørt disse?? Fikk god kritikk i lyd&bilde leser jeg.. Vurderer dem som 4 surroundhøyttalere i et 7.1 opsett, men er litt usikker på lydspredningen og bassgjenngivelse.
  17. Tigerberget

Hjelp til høyde på projektor i forhold til senter av lerret? (trenger raskt svar...)

Heisann. Holder på med gipsvegg med en nisje til å felle inn projektor. Senter av linsa vil komme ca 80cm over senter av lerret. Kasteavstand er ca 4 meter. Da er spørsmålet.....vil dette funke med projektor montert så høyt, og hvor mye har jeg eventuelt å gå på? Det er ønskelig med JVC...
  18. Tigerberget

Hvor mye betyr receiveren ved bruk av effektforsterker i 7.1?

God kveld i stua.:-P Jeg skal etterhvert kjøpe meg en ny receiver. Har bestemt med for 2 HDMI ut, så da havner jeg vel på 13-20K etter hvilket merke jeg går for. Jeg skal bi-ampe Lyngdorf SDA 2175 til høyttalerne framme så lyden blir den samme på høyre, venstre og senter. De fleste...
  19. Tigerberget

Tigerbergets hjemmekino er historie.

Begynner å ligne noe nå. Ferdig med maling, og mangler bare litt lister, og teppe. Hvis jeg kan snakke om milepæler, så må det være en form for lyd her i helgen 9-10 Januar.
  20. Tigerberget

Plassering av subber og fronthøyttalere foran.

Mange muligheter... - 2 subwoofere i front på innsiden av fronthøyttalere. - 2 subwoofere bak fronthøyttalere - 2 subwoofrere i hvert sitt hjørne og fronthøyttalerne på innsiden. Har egentlig lyst til å sette fronthøyttalerne lengst ut mot sideveggene, og subbene på innsiden, men gudene sier...