Søkeresultater

1. A

Noen som kjenner til billige (og pene) "3-fas" spotskinnesystemer?

I forbindelse med oppussing av kjellerstue/"kino" ønsker jeg å montere spotskinnesystem i taket. Disse finnes i alle versjoner og varianter, men jeg ønsker å kunne ha to "soner" i samme skinne slik at jeg kan ha to pendellamper på samme skinne som kan styres uavhengig av resten. For å gjøre...
  2. A

Kino/mediarom på veldig tidlig stadie, hvilket rom skal jeg velge?

For et år siden kjøpte vi et hus bygget i 1978. Nå har ikke akkurat kino/mediarom/gutterom vært prioritert, men jeg har en kjellerstue jeg benytter meg av. Denne har ikke blitt gjort noe spesielt med siden huset var nytt. Det vil nok dessverre gå en stund før det blir gjort noe der, men jeg...
  3. A

Cat5-/cat5e-/cat6-"tilbehør" i praksis

Da jeg holder på med installering av nettverk i hele huset etterhvert som det blir pusset opp har jeg kjøpt litt forskjellige keystone RJ45-moduler fra eBay for bruk i veggkontakter. De jeg har fått har hatt forskjellig merking (cat5(e)/cat6), men varierer endel i "byggekvalitet". De jeg synes...
  4. A

Hvilke Elko Living komponenter trenger jeg?

Jeg har spurt på andre forum, men har fått dårlig med respons, så jeg prøver meg her. Ettersom stuen vil bli det nærmste jeg kommer en "kino" på en liten stund satser jeg det skal gå greit. :) I forbindelse med oppussing av bolig ønsker jeg og gradvis installere Elko Living system. I første...
  5. A

Vurderer bokhyllehøyttalere(?), tips?

Jeg har pr. dags dato et par Audio Pro Focus SA-5 høyttalere stående, men jeg føler ikke disse passer helt inn, samt at min kone begynner å bli rimelig lei av gulvstående høyttalere. Jeg vurderer derfor "bokhylle-høyttalere" eller hva det kalles, men med absolutt ingen kunnskap opp høyttalere...
  6. A

Noen som vet om en tv-benk som ligner denne?

Jeg har tegnet med en tv-benk i Sketchup som jeg gjerne kunne tenkt meg å hatt i stuen. Jeg tviler på at jeg har finish nok til å lage noe slikt selv, så da lurer jeg på om noen har sett et lignende produkt tilsalgs i butikk eller på nettet? Benken på tegningen er ca. 2m bred, 35cm høy og 60cm...
  7. A

Innebygget 5V USB-lader i vegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne, men jeg prøver meg her. Den siste tiden har jeg tenkt veldig på å ha innebygget USB-lader et par steder rundtom i boligen. Jeg kom over denne tråden på ByggeBolig.no som tar for seg emnet med flere alternativer, men ingenting som man bare kan...
  8. A

Digitalisere opptak fra Altibox PVR

Dette er kanskje ikke helt det rette forumet, men har inntrykk av at mange her vet litt om dette. Jeg har i dag bredbånd og tv via Haugaland Kraft/Altibox. Jeg benytter meg endel av deres PVR-dekoder, og har endel opptak innpå der jeg ønsker å bevare. Ettersom vi går med tanker om å selge...
  9. A

"Problemstilling" ang. lysstyring

Jeg har tenkt på en sak den siste tiden som jeg lurer på om er mulig å gjennomføre i praksis innenfir rimelighetens grenser. Jeg vil at en bevegelsessensor skal skru på lyset i et rom når en person kommer inn. Deretter skal lyset stå på til det blir manuelt skrudd av med en bryter. Det skal...
  10. A

Lagring av media, hva er den beste løsningen?

Pr. dags dato har jeg all musikk/film/serier etc. på "hoved"-pcen min. Alt er tilgjengelig til resten av pcene via nettverk. Denne løsningen fungerer forsåvidt, men kan være tregt noen ganger hvis jeg holder på men ressurskrevende ting. Alt er jo også avhengig av at denne pcen er på. På grunn...
  11. A

Ca. 10m fra htpc til skjerm, hvilken kabeltype/-kombinasjon?

Hos meg er det ca 10m fra der det passer seg best å ha en htpc, og bort til tv-en. PCen har DVI og VGA ut, mens tv-en har VGA og HDMI inn. TV-en er en Panasonic 37PX70, og egner seg best med VGA inn (har jeg lest meg til), på grunn av oppløsning og slikt. Men så har jeg lest at 10m VGA-kabel...
  12. A

Noen problemer/spørsmål angåendre fjernkontroller

Jeg kjøpte meg for en stund siden en MCE fjernkontroll til pc-en i stuen. Denne ble etterhvert byttet ut med en Logitech harmony, så der bruker jeg bare IR-mottakeren. Jeg holder på med en media-pc til soverommet nå, og kunne gjerne tenkt meg å bruke denne fjernkontrollen her, hvor kan jeg få...
  13. A

Forlenge hovedkabelen mellom Sub og pod(?) på Logitech Z-5500

Logitech Z-5500 er vel ikke det mest diskuterte "anlegget" her, men prøver for det. Jeg har funnet frem igjen mitt Z-5500 for å ha det på soverommet. Men så er saken at jeg ønsker å ha større avstand mellom sub-en og justeringssaken/posen (eller hva den nå enn heter). Jeg kjøpte en billig...
  14. A

God DVD-spiller i kombinasjon med Panasonic 37PX70

Har nettopp kjøpt et Panasonic 37PX70 plasma-tv, og ønsker en god dvd-spiller til dette. Gjerne med HDMI-utgang. Hvilke spillere er å anbefale til maks 10 000,- og hvilke kabler bør benyttes for å få fullt utbytte av dette?
  15. A

Soveroms-tv, hjelp til valg av størrelse og tv

Vi har besluttet at vi skal bli enda latere, og sjekker derfor opp tv-er til å ha på soverommet. Jeg lever litt etter "jo større, jo bedre"-mottoet, men er redd dette ikke er det helt rette på et lite soverom. TV-en skal henge på veggen som er fremfor sengen, denne veggen er ca. 2,70 ifra...
  16. A

Harmony 895 eller Harmony 1000?

Vel, jeg har bestemt meg for å kjøpe meg universal-fjernkontroll, og har blitt litt betatt av Logitech sine Harmony-kontroller. Hadde vel egentlig planer om å kjøpe 895, men ser nå at 1000 ikke er så veldig mye dyrere, så da har man et valgproblem. :???: Er vel få eller ingen som har erfaring...