Søkeresultater

1. didrik nilsen

JVC DLA-NX9/RS3000 (2019) 4K Native projector TEST

Er på ferie nå men kommer hjem i morgen. Helt klart hjelper shutteren på absolutt 0 ire. Da man alltid ser litt strølys på pæremaskiner selv om auto iris er på. Men med en høy nativ kontrast og en høy intrasene kontrast så blir det bare berre lekkert. Ikke minst rett kalibrert i bunn. Min nx9...
  2. didrik nilsen

Hehe neida Inviterte denne karen med hjem jeg i steden, så jo med en gang at han ikke ødelegger kontrasten :)
  3. didrik nilsen

Benq W5700, 4K

Etter mine erfaringer så har det blitt mye bedre. Har kun sjekket mange gamle da VW500/VW1000 og VW1100 de degraderes. VW260 og 270 har holdt seg stabile enn så langt. Men følger med de. Men på spørsmålet mener jeg det har blitt bedre. Men må sjekke disse på nytt rundt 1000 timer.
  4. didrik nilsen

Benq W5700, 4K

De projektorene som blir nevnt her, så ville jeg personlig gått for Sony VW270 Dette for totalopplevelsen. Hopper du et hakk opp til JVC N5 så får du i pose og sekk. Da også HDR blir meget meget bra. Samt 100% ekte 4K.
  5. didrik nilsen

Oppgradere prosjektor eller kjøpe tv

Ang. størrelse så knuser projektor TV på alle pungter som du sier. Også en filmfølelse som du ikke får i nærheten av på en TV. Men her også avhengig av omgivelsene, eller type lerret du bruker. Men jeg har jo også et helt mørkt rom dedikert til hjemmekino så det er det jo ikke alle som gjør...
  6. didrik nilsen

Oppgradere prosjektor eller kjøpe tv

Må også huske at ditt rom er helt hvitt Ballis så desidert dårligst for projektor. Hos deg hadde jeg også valgt TV lett. :)
  7. didrik nilsen

Hvilken lerretløsning ville dere valgt i dag? 16:9, 21:9, noe annet?

Er ikke rart Ask4Me2 at det ble artig på CRT, det du egentlig ser på CRT er ekte høyspent fra de radioaktive rørene som spruter rundt i rommet hehe :) Så på denne filmen og dette bildet vil det nok se ekstremt bra og ekte ut på CRT :) .
  8. didrik nilsen

BenQ W5700 med 4K piksel-skift – FULL REVIEW / TEST

Vil si viftestøyen ikke var enerverende høy. Men jeg brukte den i eco modus. I Normal modus legger man mere merke til den, men fortsatt ikke noen krise.
  9. didrik nilsen

Du vet jeg ikke jobber på AV Shop hehe. Men er jo heldig å få låne demo units da jeg synes dette er morro og lærerikt. Det å få låne fra andre også sier jeg ikke nei til.
  10. didrik nilsen

Etter det jeg vet så selges Sony på type steder som hifiklubben Osv. Avshop har hatt Sony i demo, men lite gunstig for de å ha disse i demo da de velger kun demo på Avshop og kjøper de senere på disse andre stedene. Så vil vel si at liten vits å gjøre innslaget for andre. Men jeg kunne fint ha...
  11. didrik nilsen

Er mulig 8K e-shift har noe for seg på store lerret. Jeg har jo et frimerke på 110 tommer.
  12. didrik nilsen

8K e-shift i NX9 gjør ikke noe med Ansi kontrasten. Har målt å sjekket dette. Personlig synes jeg at den burde droppes. Samt etter egne erfaringer over lang tid, så gjør den ikke bildet bedre. Så da sider det seg vel selv?
  13. didrik nilsen

Noen som opplever en rød prikk på lerretet (helt nederst) (epson tw9400)

Enkel test på dette er å sette opp et helt svart bilde, da 0 ire. Da vil du se om det er flere eller bare den ene som er stuck. Du kan laste denne ned herifra ved å trykke på bilde å laste ned original. :)
  14. didrik nilsen

Det har du helt rett i, så langt jeg vet så vil ikke 8K native bli støttet av denne projektoren. Men har ikke prøvd heller med pc. Men hvis den hadde gjort det så ville det kanskje blitt noe bedre. Da jeg fikk den så var det ikke mye jeg måtte gjøre for å få den perfekt. Jeg er kanskje litt...
  15. didrik nilsen

Vil si at det er forskjell, kommer ann på hva type materiale du ser på. I helt like omgivelser, vil du se at NX9 er noe klarere, samt har noe bedre dynamikk. Dette kommer av linse, høyere ANSI Kontrast, og Kontrast har en innvirkning. Har tatt direkte sammenligning instant switch, kan vel si...
  16. didrik nilsen

Noen som opplever en rød prikk på lerretet (helt nederst) (epson tw9400)

Dette er nok en stuck pixel. Dette kan forekomme.
  17. didrik nilsen

Takk Gorm for korrektur :)
  18. didrik nilsen

Fortsett å lese...
  19. didrik nilsen

BenQ W5700 med 4K piksel-skift – FULL REVIEW / TEST

Enig med deg her ballis, ikke av erfaring men det jeg hører av de som spiller. Jo lavere jo bedre.