Søkeresultater

1. c-v

Stativ til center

Noen som har tips til center stativ til en Klipsch RC-64? har i utgangspunktet ikke behov for rack/TV benk, da utstyr blir stående på teknisk avdeling, og ikke i rommet:-) tips mottas !
  2. c-v

C-V's nye hjemmekino

Etter 2 forsøk på hjemmekino, i leilighet med de forutsetninger som følger med der, så er jeg nå i gang med ny hjemmekino - denne gang i enebolig. hele huset skal ombygges, og i den forbindelse blir det derfor lagt opp ventilasjon også til hjemmekinoen, greit med tilførsel av frisk luft og...
  3. c-v

Hjemmekino bygges fra uke 1, 2016

I forbindelse med en større ombygging av vår bolig, flytter vi like etter jul ut av huset. Alt innvendig rives og bygges opp igjen, også helt ny hjemmekino. størrelse ser ut til å bli ca 16-20kvadrat. rommet vil få ventilasjon for å kvitte seg med gammel luft, og vurderer også mulighet for AC...
  4. c-v

Hjemmekino 2015

Har hatt 2 projektorer tidligere, hhv BenQ PE8720, og Epson som jeg ikke husker modell (3-4år siden) etter dette ble det flytting og rom avviklet, nå skal derimot dette på plass igjen, og har to kandidater - men blir ikke helt klok på avstandskalkulatoren. I tillegg om det dempe problem eller...
  5. c-v

Flat TV vs curved TV

Tenker å bytte TV mot høsten. Kriterier er minimum 65", 4K selvsagt. er curved bare et blaff i vinden slik som 3D er, eller hva tenker folk? hva ville du valgt av flat eller curved og hvorfor? -hos meg skal denne brukes i stue, og vil få allround bruk.
  6. c-v

Lakkerer i Ålesunds området?

Hei. Lurer på om noen har kjennskap til lakkerer i ålesund som tar på seg å lakkere treverk skikkelig?
  7. c-v

Klipsch Mode M40

Noen som besitter info om når disse vil bli mulig å få kjøpe i Norge? Gjerne også om de vanlige Klipsch forhandlerne vil selge, evt hvis ikke - hvor vil de trolig bli å få kjøpt? Om noen vet en trolig pris, eller har hørt gode/dårlige ting om disse ta gjerne med det også! I mitt tilfelle vil...
  8. c-v

skal kjøpe nye ørepropper

som tittelen sier skal jeg handle nye ørepropper, hovedsak til bruk med Ipod. Har sett mest på Monster Turbine og Beats Tour, og virker som begge er av god kvalitet - men litt mer bass i Beats... Jeg ønsker ikke å ha "volum" styring på kabel, da jeg bruker ofte dette til trening, og da er det...
  9. c-v

Sub kalibrering Onkyo receiver.

Mulig dette er feil plass å legge dette, men siden "forskjellen" er på Onkyo 875 receiver, og nye 807 receiver, legger jeg det under receiver. Jeg brukte en del tid for noen under siden på å kalibrere min PC13ultra etter innkjøp av radioshack. Jeg hadde da en Onkyo TX SR875, har forøvrig...
  10. c-v

(Emotiva) Problem med Effekt/receiver!

Hei. Har nylig kjøpt meg en Emotiva XPA-3, som jeg har koblet sammen med Onkyo TX-SR875, til Fronter og center. Jeg har nå koblet fronter på kanal 1 og 2, og center kanal 3 på emotivaen, etter å ha prøvd litt forskjellig løsninger. Jeg har tidligere hatt andre effektforsterkere på Onkyoen...
  11. c-v

analog eller digital kabler ?

Har et lite "dilemma" som noen kanskje kan bidra litt med? -Har nå fått opp et brukbart stereo oppsett på stua, som kommer i tillegg til kinorommet, og skal ikke koste på all verden her, ettersom dette bare blir supplement, slik vi kan høre på musikk på stua, samt ha litt bedre lyd til TV osv...
  12. c-v

Klipsch hjelp.

Hei, skal tilbake til Klipsch leiren, og leter derfor etter priser. Om noen kan hjelpe meg, noen tips på hvem som forhandler Klipsch rundt om i landet ? Også: Noen som vet om høytalerstativer som passer til Klipsch RS62 eller RS52 ? -regner med det blir RS62, og leter etter stativer som...
  13. c-v

Klipsch spørsmål.

Noen som vet (ca) hvor ofte Klipsch bruker å bytte ut en serie mot en ny.. F.eks; - Hvor lenge var RF-7 i produksjon frem til RF83 tok over ? noen ca pekepinn på hvor lenge det vil være før Referance IV byttes ut til V ? ser forøvrig av "ny versjon" av RF-7 er i produksjon fra 2009 ifølge...
  14. c-v

speilrefleks kamera

Godt mulig dette blir feil kategori men prøver mer likevel; Har et kompaktkamera jeg er godt fornøyd med; Samsung NV10 og vil nå ha et kamera som er bedre kvalitet på bilder, som ikke nødvendigvis er "så lite at det går i lommen overalt" men til å ta skikkelige bilder når det trengs. Når jeg...
  15. c-v

forsinkelse lyd / bilde

Hei, håper på litt hjelp her. Fikk for et par dager siden ny TV til kinoen, og har fått et lite "problem" ser det ut til.. : Har forsinkelse (liten, men nok til det merkes) når jeg ser på TV, er noe usikker på om dette er tilstede på DVD / Bluray, men tviler noe på det, la ikke merke til det...
  16. c-v

hjelp til valg av TV.

Hei. Er for tiden på jakt etter en tv som vil bli brukt til film-titting, samt fotballkamper og litt konsollspilling. Er ikke fullstendig låst til noe teknologi, men er redd for innbrenninger og midlertidige innbrenninger når jeg skal bruke såpass mye på en tv.. har sett samsungs LED tv - men...
  17. c-v

Flat TV hjelp...

Hei. Vurderer å kjøpe meg ny tv snart, og har lyst opp i størrelse 50" ca, kan gjerne være opp mot 60 også for min del.. det er ikke fult så viktig. Men den vil klart bli brukt mest til film, men også en betydelig del meg konsollspill og fotballkamper vil bli sett på denne.. med andre ord også...
  18. c-v

c-v's. Planlegging av kjeller og mulig hjemmekino starter...

Etter å ha holdt på med denne "hobbyen" i noen år nå, og har vært godt plasser i en mindre bra kjellerstue, som ikke akkurat var best egnet til lyd og bilde, synes jeg nå er på tide å lage en egen tråd, ettersom jeg nå har fått et skikkelig rom å boltre meg på.. utstyret som var på plass når...
  19. c-v

y split

hva er forskjellen (bruksområder) på y-split 2hun - 1han og 2han - 1 hun noen som kan svare på dette.. ? har onkyo 875 receiver, og vurdere 1 ekstra svs pc ultra og trenger derfor en slik - men hvilken.. samme spørsmålet gjelder forøvrig når jeg nå har bestilt en NC2125 til å biampe min...
  20. c-v

Klasse D vs Klasse...

Er det noe forskjell på antatt holdbarhet / levetid på de forskjellige typer forsterkere. Eks; hva vil normalt sett vare lengst av en klasse A / AB og en klasse D forsterker? (eller er ikke det noe særlig forskjell..) Kan man forvente at klasse D forsterkere vil bli enda mer utbredt i årene...