Søkeresultater

1. R

Skjermkort med HDMI inngang ?

Hei ! Vi har Lyse dekoder med HDMI utgang og Mediacenter-PC med Hauppage 150 tv-kort. S-video inngang for TV-opptak blir for dårlig.... Finnes / kommer det Skjermkort med HDMI - INNGANG ? Eller hva må til for å få like gode resultater som direkte HDMI på TV'en viser ? (jeg har på følelesen...
  2. R

XBOX Switch Component til SVHS ?

Har en XBOX nede med HD-pack og Proj. TV'en i stua står i etagen over. Leter etter en mulighet for også å bruke XBOX'en på TV uten fysisk måtte koble om kabel bak på XBOX'en. Har også Yamaha RX-V757 men den kan ikke konvertere Component nedover. Fjernkontrollene funker helt fint gjennom...
  3. R

Ikke HD Ready innebærer ?

Hva er egentlig følgene for de som har kjøpt og kjøper ikke HD Ready merket TV ? 1 De får ikke dratt full nytte av all informasjonen i HD signaler 2 Hva annet ?
  4. R

Film hakker/stopper ved streaming til XB(old)

Jeg får bare streamet kraftig komprimerte filmer. Hvis ikke hakker og stopper filmen. Noen forslag ?
  5. R

Video fra PC - LAN - PC Hakker !

Jeg prøver å se filmer fra videokamera som ligger på en PC i AVI format (samt noen på MPEG2) fra en annen PC. Kablet nettverk 10/100. Video henger litt og lyden hakker. Har også en XBOX med XBMC på nettet. Den klarer kun vise video som er relativt sterkt komprimert (bruker NERO til det)...
  6. R

Multimedia Multitasking

Hvor mye kan jeg få en pc til å gjøre ? Jeg trenger EN pc til: - Skjerm og lyd på kjøkken - Projector og lyd kjellerstue - TV og lyd stue - Evt lyd til flere steder - TV opptak - FM radio Hva trenger jeg ? - 2 like skjermkort - TV-kort (inkl radio) - x antall lydkort ? - software ? Hva kan...
  7. R

PC som multisone streaming sentral ?

Jeg er på jakt etter BILLIG løsning for multisone lyddistribusjon i huset. Alt jeg har sett av løsninger er for dyrt for meg. Kan en løsning med en PC og lokale forsterkere/høytalere i de enkelte rom være veien ? (kan da bruke mye gammelt (forsterkere og høytalere) som flyter omkring). Dette...
  8. R

Lyd og bilde paralellt samtidig ?

Er det noen som vet om Yamaha RX-V750 og oppover evt andre kan ta i mot 2 lydkilder og sende ut i 2 soner (det går vet jeg), men som også kan ta i mot 2 visuelle kilder og sende paralellt til hver sin utgang ?
  9. R

HD/DVD opptaker med bluetooth og 2 tunere ?

TV'en i stuen står rett over anlegget i kinokjellerstuen. Dersom det finnes en HD/DVD opptaker med bluetooth og 2 tunere så er mine behov på TV siden dekket med hjelp av et lite ledningshull i gulvet ! Kan da fjernstyre spilleren i stuen fra kjellerstuen. Eller er de det ? noe jeg ikke har...
  10. R

Mange TV en Dekoder ?

Hei Skal flytte til hus uten kabel. Hvordan kan vi se på flere TV samtidig uten å måtte ha flere dekodere og en Parabol ? Umulig ? Takk
  11. R

Reciever trender i dag og i morgen

Jeg er bare ute etter synsinger angående receivertrender slik de er i dag (f.eks hvilken funksjonalitet / spec "will trickle down" fra high-end til mer low-end) samt hva vil vi se av helt nye ting (inside information). + hva vi kunne ønske oss (LANG LISTE) (Nysjerrig som er nærmere Low-end...
  12. R

Gardiner + dynamisk skjerming

[img]Jeg legger inn et par bilder som viser hvordan jeg bruker sort "fløyelslignende stoff" i skinner fra tak til gulv. Disse gir vertikal skjerming. Jeg har også 2 horisontale planker med samme stoffet for vertikal skjerming. Disse henger på masse spikre i hjørnene. Fra øverste planken henger...
  13. R

1 Xbox til 2 Rom(Tv, Proj)

Jeg har kino i kjellerstuen og TV i Stue over samt 1 XBOX. XBOX står i stuen. Kabel (high def pack) går ned. Scart går til TV. Bruker Joytech s trådløse kontroller, og de funker fint gjennom stuegulvet ! Eneste plunderet er å koble om utgangen på XBOX hver gan man skal bytte rom. Finnes det...
  14. R

XBOX VGA converter

Jeg har skaffet meg en xbox og vil ha få kabler til AE-300. Jeg har allerede en DIY VGA kabel (etter oppskrift her på forumet) 10 meter som funker knall på PC. Jeg har også en S-Video / SVHS (stryk det som ikke passer deg...) kabel og skal kanskje...også legge opp komponent. Er kvaliteten på...
  15. R

xbox vga converter

Jeg har skaffet meg en xbox og vil ha få kabler til AE-300. Jeg har allerede en DIY VGA kabel (etter oppskrift her på forumet) 10 meter som funker knall på PC. Jeg har også en SVHS kabel og skal kanskje...også legge opp komponent. Er kvaliteten på VGA converter bra (evt hvilken type bør jeg...
  16. R

Ublu pris på pærer

1 Hva må til for at prisene på pærer skal bli lavere (ie hvorfor er de så dyre nå ?) 2 Hvor/hvordan får vi tak i billige pærer (er powerbuy en mulighet, hva med import fra "bulb-for-you" eller andre ? 3 Er denne pærebransjen en "kartellvirksomhet" ? 4 Noen som har noe info om...
  17. R

Forvrenging fra antennekabel ?

Jeg får en horisontal forvrenging som beveger seg sakte oppover eller nedover fra video. I tillegg er det flere mørke og lyse bånd hvor bildet er mørkere og lysere. Bildet faller også helt ut med jevne mellomrom. Trekker jeg ut antennen fra videoen med en video gående, så blir bildet helt fint...
  18. R

Laptop uten signal på VGA ?

Hei ! Jeg får kun VGA vist på AE300 når jeg kobler til en stasjonær PC (med separat grafikkkort). Jeg har prøvd 2 laptop en gammel og en ny, men ikke noe bilde. Er det noen innstillinger noe sted som jeg ikke har gjort ? Trenger hjelp! skal ha fest til lørdag.
  19. R

Skjerming mot hovedstrømkabel

Pga av huskonstruksjon må jeg ha boksene (forsteker,DVD osv) like ved hovedstømkabelen som står vertikalt inne i en lettvegg. Jeg bør vel skjerme utstyret mot denne---- eller ? Hvordan bør jeg i så fall gjøre dette (Faraday-bur, netting eller alufolie eller noe annet ?) Takk for innlegg
  20. R

Brum fra Tv-antenne

Jeg har et problem. Jeg får en "brum" (kan høres som 60Hz) gjennom TvAntennen (UPC i veggen) - Videospiller - Forsterker, Dette er i kjellerstuen. Men TV i 2 etg har ikke noe brum. Noen forslag til hva jeg kan gjøre ?