Søkeresultater

1. Hunsbedt

JVC DLA-X5900 - Problemer med fargeforskyvning på tekst

Jeg har litt problemer med å få teksten fra PC helt ren via projektoren. Det er fargeforskyvning på bokstavene. Projektoren er temmelig bra innjustert på blå og rødfarge (finjustering på grid), men det virker ikke som denne innstillingen hjelper noe på PC-tekst. Jeg kjører med tekststørrelse...
  2. Hunsbedt

Restaurering av Senterhøyttaler - Dali Blue 8008

Her er et prosjekt som har blitt utsatt en del ganger. Denne har stått lagret på garasjeloftet siden 2013, da den siste gang ble brukt sammen med Dali 40 og Dynabel Bronthes subber. Senteren ble bygget en gang for ca 17 år siden til min første hjemmekino. Utgangspunktet var en standard Dali Blue...
  3. Hunsbedt

Bygging av høyttaler med PD.12SB30 og BMS 4550 i 1" horn (2119)

Da var det oppstart på nytt prosjekt. Mitt forrige prosjekt (Dobbel bassht med 2x18") er satt på vent fordi jeg venter på spesialmaling fra England (12kg Warnex). Så derfor er det bare å sette igang igjen. Har tatt det litt med ro i påsken. Ble ikke noe tur på hytta eller fjellet, men nytt stort...
  4. Hunsbedt

Bygging av18Sound 18" Dual Sub

Sånn, da var man endelig i gang med nytt prosjekt. Har enda nesten ikke rukket å komme til hektene etter forrige helgs utbanking av ørevoks før man er i gang med noe nesten like stort. I hvertfall størrelsesmessig, denne subben er på heftige 400 liter når man måler innvendig volum (uten å trekke...
  5. Hunsbedt

Bygging av Othorn med B&C Speakers Ipal 21"

Da var man endelig i gang med neste prosjekt. Det skal bygges fire digre beist av noen basshorn (Tapped horn), nemlig kongen av dem alle: Othorn Jeg har grugledet meg til dette prosjektet, det er veldig mange deler som må passe perfekt sammen. I tillegg er det en svært tung konstruksjon med...
  6. Hunsbedt

Hunsbedt's kombinerte demorom på garasjeloftet: Innredning

Jeg har et greit garasjeloft som har stått som roterom nå siden garasjen ble ferdig våren 2008. Fruen har brukt det til treningsrom, vi har litt utstyr der, tredemølle, romaskin og sykkelrulle til raceren. Nå ble det kjøpt in en 48", fruen ble lei av å se på tv på mobilen når hun trente. I...
  7. Hunsbedt

Bygging av høyttalere med SEAS Excel-elementer

Så var det tid for nytt prosjekt. Seks kasser totalt, tre på hver side med bass, mellomtone og diskant. Alt sammen med Seas Excel-elementer. Som vanlig frest ut ved hjelp av Trestokken AS. Relativt enkle å bygge, med falser ferdig innfrest. Jeg vet foreløpig ikke så mye om selve prosjektet...
  8. Hunsbedt

LCR-frontrekke med SEAS elementer, designed by BEF

Som en del kanskje vet så holder jeg på med et nytt høyttalerprosjekt for devilej (Einar Johnsen) her på forumet, designet av BEF. Som jeg skrev på AVForumtråden på FB, er det med bestykning fra SEAS. Diskant/mellomtone fra coaxelementet E0057, og bassen er L26ROY. Fire basser og en coax i hver...
  9. Hunsbedt

Dan's kino på loftet: BigMiles og demping i førsterefleksjon ferdig!

Tenkte jeg skulle legge inn noen bilder fra Dan's hjemmekino her i en egen ny tråd. Han har holdt på med samme BigMiles oppsett som meg (Hunsbedt), og begynner nå å nærme seg innspurten. Han kommer som meg til å bruke Crown Itech 6000 til basser og subber, og Crown DCI 8/600N til diskanter og...
  10. Hunsbedt

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!

Da nærmer det seg endelig oppstart på bygging av nye fronthøyttalere til min kino. Begynner antakelig tilskjæring av plater om en til to uker. Etter å ha lest og smugtittet et par-tre år nå på det meste som kan avløse mine gode 26 år gamle Dali 40, er nå valget tatt. Og jeg er gal nok til å...
  11. Hunsbedt

Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!

Etter oppfordring fra sjefen her så blir dette den første byggetråden på forumet som handler om bygging av en helkommersiell kino. Starten på tråden er egentlig klipp-og-lim fra min egen tråd. Litt greiere å ha en ny tråd på dette, siden det er stor interesse for det, og jeg vil fort miste...
  12. Hunsbedt

Seymour AV: Center Stage XD

Er det noen her som har erfaring med denne duken? Passer veldig greit for DIY, og er relativt rimelig sammenliknet med for eks Dream Screen V4 og Screen Exellence Craftsman 4K. Duken er veldig populær hos DIYere i statene, og skal ha god kvalitet. Har snakket med flere som mener V4 duken har...
  13. Hunsbedt

AZX-W15 NUKE: Noe for hjemmekinoen?

Kjøpte et par subber av denne typen for et par år siden på en postauksjon. Tror begge kostet meg under tusenlappen totalt. Har bare hatt dem liggende og tenkte å kanskje bruke dem i en rørkonstruksjon (type forskalingsrør) ala Erna. Virker som om de er solide og tåler en trøkk, men antar at...
  14. Hunsbedt

Hjemmekino i tilbygg: Nytt subsystem kommer snart: 16x21" Dipolbass!

Etter å ha støpt grunnmuren sent høsten 2008, satte jeg i gang med råbygget som skulle bli kinoen vår i løpet av våren og sommeren 2009. Råbygget ble ferdig høsten 2009, og etter å ha isolert begynte jeg endelig på kinodelen i tilbygget senhøstes samme år. Byggingen foregikk så i løpet av...