Søkeresultater

1. Stian.V.H

Hvilken Yamaha-receiver?

Det med spraking i stemmer varierer veldig fra film til film og har nok mest med hvordan lydteknikeren har justert sporet hvor stemmene til de i filmen er,mic plassering,volum,klipping på stemmene og sånn. Mange filmer har en slik spraking av stemmer hvor fks noen skriker høyt,for og gi en...
  2. Stian.V.H

Ubehagelig på høyere volum.

Høyttalere som står nærme vegger uten noen akustikkbehandling og med vinduer i nærheten i tillegg bruker gi skarp hard lyd når det spilles høyt. Jeg ville prøvd å dempe førsterefleksjonene med en pakke med 20-30cm rockwool flexi A. Rockwool flexi A demper med en ganske så fin og jevn kurve langt...
  3. Stian.V.H

Yamaha DSP-Z11 - Booter ikke

Prøv en reset av recieveren visst du kommer deg inn i advanced meny,dersom du ikke har prøvd det allerede. Det er i advanced meny,bruker være og holde inne straight knappen på selve recieveren mens man trykker på power on knappen,sjekk manual dersom det er annerledes på din Z11. Funker ikke det...
  4. Stian.V.H

Må jeg kjøpe ny receiver til 4K projektor?

To subber vil nok gi litt mere lyd/støy over til naboer enn en sub,ikke voldsomt mye mer men litt. Som regel med to subber kontra en sub så justerer man lydvolumet slik at totalen av de to er samme dB nivå som med en.De jobber lettere fordi to subber gir +6dB headroom i forhold til en sub,men...
  5. Stian.V.H

Du kan prøve fra 80Hz og oppover ja,deler du nærmere 120Hz vil du få mer fylde og slam fra center lyden og alle andre høyttalere som deles så høyt. Bakdelen med det er at dersom man har bare en subwoofer så kan det bli lettere å høre hvor subben er plassert,har man 2 subber i front blir det...
  6. Stian.V.H

Cinema dsp på standard kan du teste,så gå inn i menyen til cinema dsp og øke størrelsen på rommet/sette mer reverb i millisekund,da vil følelsen av og sitte i et større rom komme mer. Ellers er det vel større høyttalere type 18-24" med tilhørende horn,flere og større subwoofere som gir kino...
  7. Stian.V.H

Pylon sine venner

Mange takk! :) Er kjempefornøyd med det jeg har hørt av dem i dag,mange timer i strekk nå,2 Marcus Miller bass jazz konserter på rad samt mye mer. :) Forsterker er en Pioneer 922 reciever med ca 2x100watt,kilder er en gammel Marantz CD 5000,Chromecast audio som er koblet med spdif optisk inn i...
  8. Stian.V.H

Pylon sine venner

Melder meg inn her med mine Pylon diamond 28 som kom i hus i dag. :) Oppgraderte fra Dynavoice df6 som hadde vært stående trofast i stuen i ca 7år. Likte lyden av Pylon høyttalerne umiddelbart fra første låt når jeg satte på en CD jeg var kjent med for å teste de for første gang. :)
  9. Stian.V.H

Retep`s lytterom. Tilbake til stereo

Pakker er spennende og gode ting. :)
  10. Stian.V.H

BEF's kompromissløse hjemmekino - Snart klar..., post 7400 -

De subbene så ikke så store ut på bildene før jeg så de bildene hvor de er stacket mot veggen,hehehe,massive greier,dette blir råbra. :)
  11. Stian.V.H

2 Hypex NCore 400 monoblokk kit kommer på rundt 15000kr ca inn til Norge. 200 Watt i 8 Ohm,400 Watt i 4 Ohm per monoblokk. Måler svært bra,driver de tyngste vanskeligste loads med letthet,blir ikke spesielt varm. Må monteres dette kittet,mindre jobb enn og bygge en PC,ingen lodding da de har...
  12. Stian.V.H

Sikkert kanonbra høyttalere de Dynabelene der,70Kg per stk er massive greier. :)
  13. Stian.V.H

Kult å endelig få sine drømmehøyttalere,gratulerer! :) Spent på avsløring hva de er.:)
  14. Stian.V.H

PC13-Ultra - teknisk tråd for sylindersuben fra SVS

Lyden vil nok være den samme som før,like bra som før. Den nye forsterkeren har nok bedre sikring mot overbelastning og klipping enn den gamle. Det du muligens merker en forskjell på er hvor mye gain du må ha på subforsterkeren (mer eller mindre gain) for å få samme lydvolum på subben som du...
  15. Stian.V.H

Rays Rolling Stones hjemmekino. En drøm som gikk i oppfyllelse.

Fint kinorom med utstyr av god kvalitet.:) Bestilte den Rolling Stones live at Fonda theatre på Blu Ray i dag etter jeg så du hadde den på lerretet. Jeg tenkte,når en stor Rolling Stones fan sier det er en bra konsert så er den nok en må ha konsert,så takk for tipset.:)
  16. Stian.V.H

Lyd til mannebule (stor garasje)

Rockwool Flexi A 20-25cm tykk har blitt brukt av mange med stor suksess til en grei pris,gir bredbåndet demping til en billig pris i forhold til ferdigkjøpte løsninger. Flexi A demper ned til 100-125HZ såfremst den er 20-25cm tykk og det med en ganske så jevn og fin kurve. Glassflater er ofte de...
  17. Stian.V.H

Gratulerer med nyinnkjøpt lydanlegg! :)
  18. Stian.V.H

En 7-8 år gammel reciever er et litt risikabelt bruktkjøp vil jeg si,spesielt visst den har stått i en TV-benk med dårlig lufting og blitt skrudd av og på mange ganger hver dag. Ville sett etter en reciever maks 5år gammel,burde få noe ganske så bra til en 3-4000kr,kommer noen gode kjøp av den...
  19. Stian.V.H

Hvor kjøper dere 4k filmer? Og andre filmer

Det gjelder HD ja ikke UHD 4K. En og annen gang kommer det en steelbook utgave på 3 for 200,tror ikke jeg har sett UHD 4K på 3 for 200.
  20. Stian.V.H

Ser bra ut det resultatet der ja,takk for at du la ut steg for steg hvordan du gjør det.:)