Søkeresultater

1. H

Trenger nye high-end hodetelefoner, soundstage? HD800 + LCD-2 Kjøpt!

Kan helt klart anbefale deg å sjekke ut HD-800. De har et voldsomt lydbilde. Om det er like heftig som et par gode høytalere kan jeg vanskelig svare på - livet i leilighet i mange år har gjort at jeg omtrent ikke har hørt et par heftige høytalere på 10 år. Hva jeg kan si deg er at du kommer...
  2. H

Amp til Westone 4R?

Hei igjen Eskeland. For alt jeg vet kan w4r ha en del mer bass enn mine w4. Men ja, ZO2 farger lyd. Strengt tatt opplever jeg mindre farging fra min enn det du gjør fra din, og det er jo fascinerende nok bare det. Du kan trykke på den volumknapp-saken, og den vil gå fra å vise volum i farge...
  3. H

Amp til Westone 4R?

Har Westone 4 selv, og er overraskende glad i ZO2. Bruker omtrent ikke bassboost-funksjonen, men mellomtone og bass får allikevel et relativt stort løft der jeg ofte kan finne W4 litt tynne og vel detaljerte / analytiske. Selve forsterkeren er knøttliten og lett - og jeg opplever helt klart at...
  4. H

HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt

La oss pønske på forsterkere, volkens. Sitter per nå på en Schiit Mjolnir, og jeg er storfornøyd og tenker vel "egentlig" at ting ikke kan bli særlig mye bedre. Men kan det? Hvor mye må man lobbe inn i forsterker før et eller annet diffust magisk eventuelt skjer - og er det mulig? Mjolnir...
  5. H

Denon AVR3808 obskurt høy lyd på bakhøytalere

Heppa. Fikk / låner en Denon 3808 av en venn, og jeg er forsåvidt relativt fornøyd. Mitt eneste nåværende problem er at jeg synes bakhøytalerne spytter ut voldsomt høy lyd. Etter rundt 20 min med roting rundt i menyer forstår jeg ENDA ikke hvordan i alle dager jeg kan jekke ned lyden på...
  6. H

Hvilket headset har DU!

Hurra og hopp. Da knakk jeg sammen for intenst press fra ... vel ... meg selv, og gikk til anskaffelse av et veldig pent brukt par Audeze LCD-3. Demo-hørte de her om dagen hos AudioNorge, og hadde jeg ikke funnet et par brukt akkurat nå er jeg ganske sikker på at jeg hadde kjøpt et par nye...
  7. H

Er dette en god loesning ang. hodetelefoner og DAC?

Jeg tenker at du får løftet lyden din ved å bruke Dac kontra ingenting, helt klart. Samtidig driver ikke Denons surroundforsterkere hodetelefoner nevneverdig bra - det er i utgangspunktet utrolig få stereo / surroundforsterkere som har påkostet hodetelefondelen mer enn rundt syv kroner i amp :)...
  8. H

Den merkelige lånebyttetråden.

Hadde vært artig. Jeg kan vel strengt tatt stille med dilldallet mitt - aka en brukbar DAC (Nad M51) og ampen min - Schiit Mjolnir (dog spiser den kun balanserte hodetelefoner, så det kan hende det er en partypooper). Er i utgangspunktet skam-interessert i å høre HD800. Muligens også Beyer...
  9. H

Er i høyeste grad fra Oslo, men har ikke selv tid eller plass til å organisere noe som helst, desverre.
  10. H

Woo Audio WA7

Om intet annet ser den i alle fall utrolig fet ut, og det er et velkomment tillegg for mange med en innebygget dac, tipper jeg. Uforsvarlig tøff, faktisk, og hadde fristet om jeg var i marked for en combo. Skal lett anbefale denne til bror som ønsker minst mulig rot og mest mulig awesome.
  11. H

Hilset, folkens. Jeg lurer rett og slett på om noen her er interessert i litt byttelåning av utstyr? Selv har jeg for eksempel et par LCD-2 rev 2 jeg kan byttelåne litt mot noe annet. Er særlig lysten på å få prøvd Sennheiser HD-800 på mitt anlegg. Hifiman sine tyngre modeller er også av...
  12. H

High end i tråløsehodetelefoner.

Ikke så vidt meg bekjent. High-end og trådløst går ikke direkte hånd i hånd kan det late til.
  13. H

Da var bestillingen sendt.

Om du skulle befinne deg i nærheten av Oslo kan du jo bare vippe innom. Her er en stort sett alltid velkommen til en lytt. Bare hyggelig det. Ellers har jeg ikke hørte HE-6. Hadde sikkert vært magisk. Samtidig kunne jeg godt tenkt meg et par HD-800 til en viss type musikk, selv om mangel på...
  14. H

Mjolnir skal belønne mine Audeze LCD-2 rev 2 med monsterkrefter gjennom balanserte q-cables. Er også på nippet til å kjøpe ny dac, enten Schiits Gungnir eller Nads M51. Er ikke helt sikker på hva det blir enda. Schiits vil jo matche ekstremt godt med ampen, men M51 har allerede gjort meg...
  15. H

Gratulerer! Du får topp utstyr. Omtrent bare lest positive ting om Bifrost, og Lyr har jeg selv eid og solgte kun fordi jeg hadde lyst på noe enda mektigere (Mjolnir). Du blir med all sannsynlighet svært fornøyd - dette er fabelaktige saker!
  16. H

Problemet blir i stor grad at du må kjøpe uhørt av disse, og det kan ofte være forbannet nifst. Mye av dette er også custom IEM's - noe som gjør det hele enda vanskeligere. Jeg fastholder at det ikke er så ubeskrivelig mange high-end phones ute, særlig ikke mange når du faktoriserer inn hva...
  17. H

Noen som har synspunkter på Nads nye M51-dac vs den kommende Dacen til Schiit, eventuelt litt "generelt" om DAC. Kan jeg anta at man for Nad (eller generelt) betaler relativt mye for tåpelige ting man ærlig talt ikke skal bruke (Hei HDMI-innganger og preamp-trinn - jeg stirrer så til de grader...
  18. H

Mteinum: Blant de "store" er det ikke så mange. Ja, det finnes omtrent 800.000 forskjellige varianter av mellomklasse. Ofte diskuterer vi high-end her, og da er blidet fort litt snevrere. Fair game. Fint bilde, dog. Det finnes MANGE hodetelefoner der ute :D
  19. H

Om jeg leser grafen riktig så pusher Denon en helt absurd bass på bunnen, Tiger. Eller leser jeg den feil, og at de direkte sliter i dette området? Nå ble jeg brått usikker. Grafer ... I don't like them. Angående det å "gjøre det samme som alle andre". Hodetelefoner finnes det ikke så...