Søkeresultater

1. technophile1

Hvorfor gikk ting så galt?

Jeg hadde noen tilbakemeldinger på min brukerprofil i forbindelse med salg på AV Torget. Nå ser jeg ikke disse noe sted lenger. Disse tilbakemeldingene var av stor betydning for meg i forbindelse med salg, da de positive tilbakemeldingene bidro til større interesse hos potensielle kjøpere. Er...
  2. technophile1

B&W PV1D: Hvordan koble til to forsterkere?

Som sagt, jeg kan ikke det på mitt oppsett dessverre (jeg har bare linjeutganger). Jeg har sjekket ut AVForums.com og det ser nok ut til at en svitsj er det enkleste og tryggeste i min situasjon.
  3. technophile1

Takk for input, jeg sjekket manualen før jeg stilte spørsmålet på forumet, men fant ingen måte å koble til flere forsterkere på, selv om sub'en har flere innganger. Tror nemlig ikke at jeg kan bruke høyttalerinngangene på sub'en, men jeg skal dobbeltsjekke dette. Det er mulig at jeg rett og...
  4. technophile1

Jeg vurderer å kjøpe en B&W PV1D sub, men jeg har to forsterkere (en for musikk og en for film) som jeg ønsker å koble til. Såvidt jeg vet har PV1D 'bare' et sett med innganger (1), så jeg vet ikke om det er noen god løsning å koble til en forsterker på hver inngang (ene på venstre, andre på...
  5. technophile1

Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser)

Spaceworld begynte å selge GOT tidligere denne uken. Jeg kjøpte min kopi idag.
  6. technophile1

Hvilken Blu-ray Disc har du kjøpt i dag ?

Kjøpte Game of Thrones Season 1 idag på Spaceworld for 399,- kr: Denne tittelen skal strengt tatt ikke legges ut for salg før på onsdag i neste uke, så Spaceworld er litt tidlig ute.
  7. technophile1

B&W 805 Diamond (Dedikert)

B&W 805D representerer veldig bra valuta for pengene, med tanke på at den har kommet bedre ut i sammenligning med langt dyrere stativhøyttalere, som f.eks. Sonus Faber Guarneri ($15.000). I The Absolute Sound ble lydkvaliteten fra mellomtonen og oppover også regnet som bedre enn Dynaudio...
  8. technophile1

Jeg har helt motsatt inntrykk, men hva man foretrekker her er veldig avhengig av hva slags musikk man primært lytter til, og hva slags lydbilde du foretrekker. Jeg synes f.eks. at Classe er et mye bedre valg sammen med 805D, spesielt for akustisk/klassisk musikk. NAD M2 burde låte svært bra...
  9. technophile1

Jeg skaffet meg B&W 805D Diamond for noen måneder siden og er svært fornøyd med valget. Jeg hadde B&W 705 tidligere, og selv om de låt veldig bra, så er 805D klart bedre på alle områder (skulle bare mangle, med tanke på at 805D koster minst tre ganger så mye). Det er spesielt diskanten og det...
  10. technophile1

Bel Canto e.One DAC 1.5 v.s Hegel HD10

Vil påpeke at jeg bare har testet Bel Canto via SPDIF (coax). Jeg har ikke brukt USB, men jeg har lest at BC'en låter best via SPDIF (for meg er USB lite aktuelt uansett, ettersom DAC'en står et stykke unna PC'en). Fjernkontrollen støtter de viktigste funksjonene (skifte kilde og justere...
  11. technophile1

Bel Canto e.One DAC 1.5 v.s Hegel HD10

Jeg eier Bel Canto DAC 1.5 og er tidligere eier av Hegel HD10. Rent lydmessig er BC 1.5 bedre enn HD10, ihvertfall etter min mening. Jeg snakker ikke om 'dag og natt'-forskjeller her, men forskjellene er allikevel betydelige. Den er bedre enn HD10 på følgende punkter: - Litt roligere lydbilde...
  12. technophile1

På den engelske fra Amazon.co.uk er det tre disker. Det kommer klart frem på produktsiden deres. Det som er uklart er hvorvidt den norske utgaven har tre plater. Snakket med Platekompaniet idag og de sa at det bare var to plater i den norske utgivelsen. Dersom det stemmer kjøper jeg heller...
  13. technophile1

Kan noen som har kjøpt INCEPTION: LIMITED EDITION her i Norge bekrefte at det 3 plater i pakningen? Noen steder står det 2 plater (bl.a. på Platekompaniet), men jeg er bare interessert i utgaven med 3 plater (dvs. filmen + ekstramateriale + DVD). Det er denne spesialutgaven som selges i...
  14. technophile1

TACT SDAI2175 er det noen som har erfaringer?

Hva mener du med "vanlig" surround receiver? Jeg har en SDA2175 og den har mer krefter og gir bedre lyd enn den innebygde effektforsterkeren til Denon 4810 (TDAI2200 som Minim er ute etter bruker samme effektdel som SDA2175). Jeg synes forøvrig ikke at man bør henge seg altfor mye opp i...
  15. technophile1

Kjøpte Alien Anthology på Platekompaniet idag. Prisen var forbausende lav (bare 469,- kr), hvis en tar i betraktning alt ekstramaterialet og sammenligner med prisen i f.eks. USA (der koster utgivelsen rundt $90: Med frakt og moms kommer prisen fort opp i 750 kr eller mer). Nå kan jeg endelig...
  16. technophile1

Offisiell tråd Denons XX10 receivere (Bl.a. AVR-2310, AVR-3310, AVR-4310, AVR-4810)

Jeg har naturligvis prøvd receiveren uten effekforsterker :) Jeg har skrevet litt om mine inntrykk tidligere i denne tråden. Jeg prøvde bi-amping på den forrige forsterkeren min (A11-XV) og der hadde det lite eller ingenting å si. Jeg har liten tro på bi-amping, spesielt når effektdelene bruker...
  17. technophile1

Offisiell tråd Denons XX10 receivere (Bl.a. AVR-2310, AVR-3310, AVR-4310, AVR-4810)

Jeg synes det fungerer veldig bra. 4810 alene låt ikke like bra som min forrige Denon-forsterker (AVC A11XV). Forforsterkerdelen og prosesseringsdelen var bedre, men effektdelen var ikke helt på høyde synes jeg (da tenker jeg ikke på kvantitet men på kvalitet: Begge forsterkerne kan spille mer...
  18. technophile1

Sound & Vision har puttet 4810 på testbenken sin. Her er deres konklusjon: Denon AVR-4810CI | Sound and Vision Magazine
  19. technophile1

Disse islendingene åsså! Ikke nok med at de ikke har kontroll over bankene sine, men attpåtil lar de vulkanene sine spy ut aske ;) Seriøst: Har selv opplevd at pakker er blitt minst 10 dager forsinket. Men nå begynner endelig pakkene å dumpe ned i postkassen igjen.
  20. technophile1

I enkelte tilfeller har det sammenheng med at AVATAR bruker veldig høye bitrater (nært opptil teoretisk maksimumsverdi). I andre tilfeller har det vært problemer med å få igang filmen. I sistnevnte tilfelle bør en firmware oppdatering fikse biffen.