Søkeresultater

1. Soundfre@k

[LØST] Rotel RB-1070 tar sikring

Ja, men forskjellig nett, gikk fra TN til IT. Ellers var det samme merke automatsikringer.
  2. Soundfre@k

[LØST] Rotel RB-1070 tar sikring

Jeg har hatt samme problem med eldre rb985. Selv c16 gikk hvis jeg tømte kondisene i forsterkeren. Flyttet og her har jeg c16 og aldri hatt problem, bare hvis jeg slår på to rb985 rett etter hverandre. Det går an å sette på softstart, men krever jo litt.
  3. Soundfre@k

Hobbiten

Æsj, Grandiosa.
  4. Soundfre@k

Aktive småhøyttalere..

Husk at rommet spiller en rolle, også for små høyttalere.
  5. Soundfre@k

På tide å bytte ut Sony VW85, eller burde jeg bare kjøpe en ny pære?

Jeg ville begynt med å bytte pære. Hvis du er fornøyd ser jeg ikke noen grunn til å bite i seg et verditap før en må.
  6. Soundfre@k

Dedikert hjemmekino i kjeller , er varme i gulv et must?

Isolasjon er jo der for å holde kulden ute av rommet. I tillegg blir det mer behagelig å gå på. Gulvvarme er den mest behagelige varmen syns jeg da. Om det er verdt 25k er opp til hver enkelt å vurdere.
  7. Soundfre@k

Tollgrensa økes til kr 500?

Det beste hadde vært å få en mva-løsning uten gebyrer og mva fra første krone. Nå blir det konkurransefortrinn til utenlandske selskaper som kan selge 20% billigere enn norske på alle varer under 500kr.
  8. Soundfre@k

Sony VPL-VW300ES

Sannsynligvis tåkeprat. Jeg kjøpte Sony VW60 i Japan for mange år siden til halve prisen i Norge. Sony endret riktignok den Japanske modellen til kun 100v (mot 100-240v når jeg kjøpte), for å hindre lekkasje til andre markeder. Hvordan ståa er i dag vet jeg ikke.
  9. Soundfre@k

AVforum - veien videre

Det både jeg og trondmm forsøker å si, på hver vår måte, er at man har mistet så mange brukere at man må begynne på nytt med å bygge opp igjen forumet slik at aktive brukere, skaper aktive diskusjoner, som igjen tiltrekker nye brukere i en positiv spiral. I verste fall kan det aldri skje, i...
  10. Soundfre@k

AVforum - veien videre

Jeg er forøvrig enig i hva Brummund sier, spesielt om responstid gjør at jeg bare klikker videre. Men jeg tror at problemet er at man mistet for mange i overgangsfasen. Et slik forum er avhengig av nettverkseffekten. Altså brukerne bidrar og kommer med spørsmål fordi andre brukere har kunnskap...
  11. Soundfre@k

5/7-veis effektforsterker til hjemmekino, noen tips/erfaringer?

Spiller du med pure direct? De nye forsterkerne til Yamaha er litt svulstige når de er innom dsp.
  12. Soundfre@k

Status AVforum V2

Kan vel heller beskrives som at forumet har gått planken. Forsiden er kaos i Chrome, men mulig det er cookie-feil?
  13. Soundfre@k

Noen med peiling på selvbygd NAS? | Deler kjøpt, unRAID FTW!

Virker som litt overkill med CPU (men kommer an på hva du skal bruke den til), men fint med to NIC med intel chip.
  14. Soundfre@k

Kabelen heter SAS (SFF8087) til SATA og ja, det er 4 SATA per kabel. CPU og HK er litt smak og ubehag, men kanskje noe som er holdbart og kvalitet og ikke det helt billigste. Selv foretrekker jeg Intel.
  15. Soundfre@k

16 porter og support for 4TB disker: http://www.multicom.no/RAID-71605E-SGL-256-SATA-SAS-16-INTERNAL-PORTS-IN-CTLR-ADAPTEC/cat-p/c/p5362243
  16. Soundfre@k

Jeg ville unngått raid 0, ryker en disk i array ryker alle data. Det er bedre med noe rendudanse og noe lavere hastighet.
  17. Soundfre@k

teddytusen`s sfære.

Googlet litt og fikk bare "skilletrafo" og "støytrafo", men dette var noen beist i forhold til humx. Det var en som hadde en nett DIY løsning på sentralen, jeg har ikke lenkene for hånden dessverre.
  18. Soundfre@k

Profesjonelle raid-kort kan daisy chaine backplane. Noen opptil 128 enheter, andre kanskje mer også. Pass på at utstyret fungerer på større disker.