Søkeresultater

1. J.P

CEDIA MESSEN (USA) 2019 : bilder og inntrykk :

Hei Lygren, fikk du dannet deg et inntrykk av Lumagen sin tone mapping, lever den opp til rykte på på AVS-forum ? Forøvrig er det jo virkelig top notch utstyr i demo rommet deres, tipper han Kris Deering hadde noen knep i forhold til kalibrering og bruk av Lumagen.
  2. J.P

Hvor kjøper dere 4k filmer? Og andre filmer

-Nå får man 2.stk 4K filmer til 299,- på Platekompaniet. Til og med 15.Juli kl.10.00 ...
  3. J.P

JVC DLA-N5 / DLA-NX5 / DLA-RS1000 – FULL REVIEW / TEST

Tror nok du oppsummerer det ganske bra her ja. Jeg også snubla over den "Madvr boksen" som kanskje kommer etterhvert, og dette virker jo utvilsomt som et meget spennende prosjekt. Samtidig er det jo helhetlig en merkelig situasjon vi befinner oss i, med et nytt format som krever både det ene og...
  4. J.P

Må si jeg sliter litt med hva som skal være rosinen i pølsa med denne komboen ? Hva er det egentlig dette bringer på bordet som en "standalone" enhet ikke kunne klart selv ?
  5. J.P

Joda ser den:) Testet litt for morroskyld med min egen projektor nå, med 3D fra Oppo-205 er det faktisk umulig å få spilleren til å oppskalere til 4K. Tror det er noe med 3D formatet, måten det er pakket eller sendes på som gjør at man ikke får oppskalert i spiller. Men skal jo sies at 3D er...
  6. J.P

Har vært veldig fornøyd med X7000 som jeg handlet fra AVShop da den kom på markedet for noen få år siden, helt utrolig hvor lenge pærene på disse holder seg. Men kjenner jo at det begynner å friste litt med ekte 4K og fungerende HDR, så jeg faktisk kan begynne å se 4K filmene som ligger stablet...
  7. J.P

-Vil projektoren automatisk vite om det er Rec709 eller Bt2020 som kommer inn, og så bytte til rett fargerom selv ? -Vet du sånn ca prosentvis hvor nærme N5 er Bt2020/P3 ? Takker for super bra test og gjennomgang av N5, flott at noen faktisk tar seg tid til dette og deler med andre.
  8. J.P

Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7)

Kan du si litt mer om DCR linsen/prosesseringen til JVC ? Også flere bilder:)
  9. J.P

Ok, takker for svar. Spennende å følge med på utviklingen ang HDR, og uansett gledelig at ting begynner å gå seg til på projektor fronten. Kan jo også tenkes at JVC kan finpusse tone mappingen sin via fremtidige oppdaterringer. Det sagt virker det som han Chad B har lagt ned et solid stykke...
  10. J.P

Dere som har sett og allerede har litt erfaring med de nye modellene fra JVC, kan man gå så langt som å konkludere med at de nye JVCène gjør en bedre HDR jobb/tone mapping sammenlignet men de siste spillerene til Panasonic ?
  11. J.P

Kanskje, who knows. Men som plaster på såret frister hvertfall amerikanerne med kraftig rabattert "pre orders" En prisreduksjon fordi kunden går med på å stikke hode litt frem...
  12. J.P

Ja, klart, det blir fort litt sært med ekstra linse og de justeringer, skalering, pris, osv dette medfølger...Kan tenke meg at dette er nok ikke for alle, og at det kan være vrient å få solgt igjen. Jeg har aldri hatt en slik linse selv, og for å være helt ærlig trodde jeg linse var en greie som...
  13. J.P

Ja,ser også at det er flere som er super fornøyd med denne linsen på AVS, men viktig å snappe opp litt erfaringer fra den kritiske banden her inne også:) Men er nok ikke mange som har denne linsen i Norge hvis noen i det hele tatt, bortsett fra AVshop. Blir spennende å se om dere får dreis på...
  14. J.P

Ok skjønner. Men tror du det blir å teste ut litt mer når N-serien kommer på plass, eller var det såpass mye "kompromiss" ved første forsøk at det ikke frister...
  15. J.P

Apropos, har du høstet noe erfaring med Paladin DCR linsen fra Panamorph Lygren ?
  16. J.P

JVC DLA-X5900 - Problemer med fargeforskyvning på tekst

Veldig interessant, og sikkert ikke alle som er klar over baksidene med digital-konvergens justering. Har altid lurt på hvordan "proffene" forholder seg til denne problematikken, "oppløsning vs skarphet" I mitt hode blir det beste å bare la konvergens justeringen i fred, hvertfall så lenge det...
  17. J.P

Om ikke jeg husker helt feil så leverer JVC historisk sett januar måned, i bestefall slutten av desember ? (en klassisk, følg med på hva de faktisk gjør,ikke hva de sier...)
  18. J.P

Ja, hadde absolutt vært fint om noen kunne kommet med tilbakemelding etter demo i dag, kanskje Gorm kunne sagt noen ord også..han har sikkert en del inntrykk i forhold til kalibrering/menyer/innstillinger osv:)
  19. J.P

Gorm, hvis jeg har forstått dette riktig er V6 produsert med Studiotek som referanse, vil det si at det praktisk talt er ganske like kalibrerings-parametere mellom V6 og Studiotek ?
  20. J.P

Snubla akkurat over litt mer helgekos !! https://www.youtube.com/watch?v=s6Ju3QpZIjU