Søkeresultater

1. J

Tips til nye fronter 30k.

Ja du beskriver det fint og jeg fikk i tillegg høreapparatt for 2 år siden. Man rekker mye før man blir 40:) Jeg må se om jeg kan låne høyttalere med hjem og teste på eget anlegg og under egne akustiske forhold.
  2. J

Bor rett nord for Oslo så ja hjemme demo er en mulighet om noen har AS i nærheden.
  3. J

Ser også på brukt. Søker råd her da jeg skal på lytterunde i løpet av juni og forsøker å snevre ned kandidater.
  4. J

Og musikksmak: Pink Floyd, Queen, Oasis og metal fra Iron Maiden, Metallica, Pantera til black og death metal.
  5. J

Skal spille musikk med Marantz PM14S1 og film med CA 551R. Var B&W 706 S2. Har sett på Arendal men er usikker på diskanten da jeg sliter med tinnitus og ikke ønsker et "feilkjøp" igjen. Ellers veldig interresant merke jeg har på topp 3 listen over merker jeg vurderer men ikke har hørt. Har...
  6. J

Har tidligere hatt Excite X34. Solgte dem fordi det var første høyttalere og ville prøve noe annet. Angret litt men klangen var litt tørr og hvis jeg skal tilbake til Dynaudio har jeg lyst å prøve Special Forty.
  7. J

B&W forsvant like raskt som de kom inn da diskanten ikke var noe for mine sarte ører. Jeg har ca. 30k til nye fronter og spørsmålet er hva jeg bør velge som har gode allround egenskaper på film og musikk 50/50. Noe som ikke har påtrengende diskant. Neste spørsmål er: bør jeg inkl. en senter i...
  8. J

Dynaudio Excite x34 eller x38

Hei Jeg har fått to fornuftige tilbud fra SWSG. Enten x34 og x28c eller x38 og x28c. Rommet mitt er 4×6 meter og anlegget står på langsiden men ved musikk avspilling kan jeg flytte høyttalerne frem så de spiller på langs i rommet og får mer plass og rom rundt seg. X34 er forholdsvis små og jeg...
  9. J

Lyd kommer og går i ene høyttaler.

Takk for tilbakemeldinger, beklager sent svar har vært syk. Litt flaut men oppdaget nå at de to tilkoplinspunkter +/- på receiveren var løse. Skrudd fast og lyden en tilbake. Lærer så lenge man lever;)
  10. J

Lyd kommer og går i ene høyttaler.

Hei Jeg mister til tider lyden eller lyden blir veldig lav i den ene høyttaleren når jeg ser film med receiver men ved bytte til stereoforsterker og musikk er alt ok. Receiveren er Cambridge 551R og er 5-6 år gammel. Når jeg skrur av og på receiveren igjen er lyden tilbake. Er det noen som har...
  11. J

Oppgradere receiver

Takk for innspill. Er ikke låst til Denon men har lyst på annen lydsignatur etter bytte av høyttalere fra Dynaudio til B&W. Mulig jeg bør gå for litt billigere receiver + effekt frem for dyr receiver hvis første alternativ kan gi best lyd og kontroll på høyttalene. Udfordringen med en ekstra...
  12. J

Oppgradere receiver

Prøver på nytt. Ser HFK anbefaler Denon X6400H til B&W 706s2 men holder det med X4400H? Mellomlegget på 11k opp til X6400H er trods alt prisen på B&W sin største senter HTM71 S2. Fristende å gå for X4000H og ta med HTM71 S2 under armen men hva ville du gå for av disse alternativer? Skal kun ha...
  13. J

Oppgradere receiver

Jeg har pr. d.d. Cambridge Azur 551R med 752BD spiller. Har nylig kjøpt B&W 706s2 og skal kjøpe tilhørende senter muliges den største av de to alternativene i samme serie. Hvilken receiver passer godt lydmæssigt til B&W sin 700 serie og hvor mye bør jeg minimum regne med å måtte ut med for å yte...
  14. J

Senterhøyttaler

Jeg har tidligere fått samme tilbakemelding som du gir. Jeg leste nylig om det å benytte stor senter med små fronter og en av ulempene var bl.a. å kunne oppleve et hull i lyden. Hva der betyr er jeg ikke sikker på men har p.t. ikke bakhøyttalere så mulig det er med full 5.1 el. 7.1 oppsett.
  15. J

Senterhøyttaler

Hei Har kjøpt b&w 706 s2 og vurderer senterhøyttaler. Regner med den minste senter i 700 serien matcher best 706'ene men vil det være overkill å gå for den største? Hva er fordeler/ ulemper med å gå for den største sentereren ift. 706 s2? Jimbeam
  16. J

Receiver og høyttalere maks 30k

Hei Jeg vurderer å selge stereoforsterker og høyttalere. Dels for å starte litt på nytt og utforske andre spennende merker da det er første anlegg men også for å få en boks (stereoforsterker) mindre i stereobenken. Jeg beholder sub, CA 752bd samt platespiller og riaa til musikkavpilling. Info...
  17. J

Noen erfaringer med B&W CM6 S2?

Ingen erfaringer? Da er det bare å prøve og noen skal jo være først:D
  18. J

Noen erfaringer med B&W CM6 S2?

Hei Jeg fikk testet CM6 i HFK nylig i et stereo oppsett og var fornøyd med det jeg hørte. Har mulighet til hjemlån og benytter meg av muligheten før evt. handel. Rommet mitt er 24 m2 med høyttalere på langsiden. Skal spille med Cambridge receiver og blu-ray spiller. Noen som har erfaring med...
  19. J

Anbefaling til effektforsterker

Jeg lyttet til Marantz sr7008 mot Yamaha avr3030 og likte best Marantz. Vurderer Marantz toppmodell ved neste receiver oppgradering så kanskje mm7025 er best. Er dog usikker på matchen med dynaudio eller system audio. Finnes jo andre høyttallere med behagelig diskant;)
  20. J

Anbefaling til effektforsterker

Jeg har audio pro black pearl v3 og vurderer SA mantra 50 eller Dynaudio excite x34. Jeg må ha soft dome/ behagelig diskant pga tinnitus. Her regner jeg med at valg av elektronikk også kan ha noe å si eller? Mvh.