Søkeresultater

1. O

Bruktpris tw-2900

Er 3600 en akseptabel pris på en tw-2900 med 156t på lampa?
  2. O

Tips til billig (brukt?) projektor til bruk på en xscreen

Hei! gjorde ett spontankjøp av en brukt 70" Xscreen, sikkert ett dårlig kjøp i forhold til hva man får ut av den kanskje, men siden jeg fikk den for 600 kr, så tenkte jeg det var verdt forsøket. Ikke helt krise om jeg finner ut at det er noe drit. :) Men så til spørsmålet, jeg har en loftstue...
  3. O

Samsung UE65JS8505 eller Sony X8505C?

Hvis budsjettet er Maks 20.000, eller finnes det noe bedre til prisen?
  4. O

Verdi på en Epson TW-8100

Vurderer litt å selge min, men er usikker på hvor mye jeg isåfall kan/bør legge den ut for. Har nesten ny pære som har gått 50t. Neste spørsmål, er jo da selvsagt hva man bør anskaffe seg istedet? som gir ett merkbart løft. maks pris 30.000
  5. O

Klipsch RP150 Bokhyllehøytaler på stativ, eller gulvstående RP250

Har en liten hjemmekino i ett rom på ca 15m2, har Klipsch RP450C centeren, og noen SVS småhøytalere som front ellers. Har lyst til å i alle fall få Klipsch på hele frontrekka i første omgang. Hva er mest fornuftig, RP150 eller RP250? Ett viktig poeng er at jeg har 2 stk SVS PC12 NSD subber, så...
  6. O

Realistisk verdi på en Yamaha RX-V3067

Noen som har noen formening om hva man kan få for en slik på bruktmarkedet i dag? Har en som jeg vurderer å selge. Ser det ligger en ute på Finn.no til 6900, men det virker jo helt urealistisk.
  7. O

Defekt PC12 NSD DSP?

Har 2 stk av disse, i kveld oppdaget jeg plutselig at den ene ikke ga noe lyd ifra seg, hadde akkurat sett ett par episoder av en TV serie, og synes suben var litt tam, så jeg sjekket. Har prøvd å skifte sikring, men fremdeles ingen lyd. kommer en liten lyd idet man slår den på, men ellers helt...
  8. O

oppgradere fra Epson TW8100

Vil det ha noe for seg å oppgradere til en Sony HW55? Vet ikke ikke hvor mye jeg kan får for 8100`en med 1000 timer på lampa, men la oss si 10000? Er det da verdt å bruke 15000 i mellom for å oppgradere til Sonyen, eller skal man rett og slett ha litt is i magen, kvele den oppgraderingstrangen...
  9. O

Ett par lerrets spørsmål

Håper noen kan gi svar på dette. jeg har en Epson TW8100, på projectorcentral.com så finner jeg at TW9000, som vel har samme zoom og lysstyrke, at man kan få ett 150" bilde fra 4,5 m. Har idag ett 100" greyline lerret, ville det bli ett godt bilde på 150" med hvitt lerret med gain 1,1, ifølge...
  10. O

oppgradere til TW8100 fra TW4400

Vil dette være en betydelig oppgradering på 2D, eller er bedre å investere i en ny pære istedet? 3D er ikke noe viktig for meg.
  11. O

Yamaha receivere med individuell crossover

Hei! Noen som vet hvilke Yamaha receivere med 3D støtte som har støtte for individuell innstilling av crossover pr kanal? og forsåvidt separat kalibrering av 2 subber? Er det kun de største og dyreste modellene?
  12. O

Plassering av 2 stk SVS PC12NSD

Noen som har innspill på hvordan det ville fungert å hatt 2 slike stående, eller liggende rett bak sofaen? vil vel bli ca en meter fra bakvegg, og helt inntil sofaryggen. Tenker da i forhold til film, hører jeg på musikk så bruker jeg ikke sub.
  13. O

Yamaha RX-V1067

Demo modell på Elkjøp til 6000 kr, bra eller dårlig deal? -Ole
  14. O

bytte fra RX-V767 til TX-NR1007

Hei! Noen som har noen innspill på om jeg bør bytte fra Yamaha RX-V767 til en Onkyo TX-NR1007, gitt at jeg får den for 2500 kr? :)
  15. O

TW4400 vs JVC X30

Er det fornuftig å oppgradere fra TW4400 til X30? Eller er det bedre å sitte på den jeg har til neste generasjon dukker opp? pr i dag, har jeg ett ikke optimalt rom, men bygger hus, så ved juletider så er det dedikert batcave som gjelder.
  16. O

Pris Epson TW-4400

Hva er en fornuftig pris å forvente å få for en Epson TW-4400 med ca 500 timer på pæra? Noen som har en formening? (kjenner oppgraderingssyken begynner å krible litt i magen...Ikkje bra)
  17. O

Hvor mye effekt er nødvendig til Surround kanaler

Mulig dette er ett dumt spørsmål, men dersom man som jeg har effektforsterkere til å drive frontrekka (Høyre, venstre + 2 stk senter) en Emotiva RPA-2 2x200w til Front, og en eldre Harman Kardon 2x170w til 2 stk center. Vil da forsterkeriet i min Yamaha RX-v765 være tilstrekkelig til å drive...
  18. O

plassering av 2 stk SVS PC12NSD

Hei! Har i dag 1 stk av nevnte sub, holder på med husbygging, og skal i den forbindelse ha ett dedikert rom på ca 20m2 til kino. Tenkte å kjøpe 1 slik sub til, men hva vil optimal plassering av disse være? de er jo såpass høye at å ha en i midten fremme og en bak (som skissert i endel 7.1...
  19. O

to senter høytalere

Vet det er en del tråder om dette, men fant ikke svaret på det jeg lurer på, mulig jeg bare er dårlig til å søke... tenkte jeg skulle forsøke meg med en senter under og en over lerretet, har lest meg opp til dette med å passe på avstander etc. Men det jeg lurer på er mer relatert til hvordan...
  20. O

bodyshaker og forsterker

Hei! Har en Cerwin Vega CLSC12 Sub, som jeg ikke bruker lenger etter at jeg kjøpte en SVS PC12NSD. Tenkte at det er jo synd å la den stå ubrukt. Så jeg lurte på å slakte den :) vil den 250w plate ampen som står i den være kurant til å drive 2 stk 15" montert under hver sin recliner? evt 2 stk...