Søkeresultater

1. Dan

A Serious Man

Kr. 189,- på OBS. Siden jeg likte "No Country For Old Men" av brødrene Cohen tok jeg sjansen på denne. Ser filmen har fått god kritikk og flere seksere på terningene. Sort komedie pleier være artig. Vel, styr unna! Svært langtekkelig og veldig lite humor i filmen. Hadde håpet på kanskje noen...
  2. Dan

Pioneer SC-LX81

Noen som har fått hørt på denne og dannet seg et inntrykk? Resten av innlegget er klippet og limt fra Pioneer sin hjemmeside. SC-LX81 Pioneer Forsterkere og AV receivere - Audio & video Utgangseffekt pr kanal 190W Impedans ved utgangsnivå 6Ω Antall kanaler 7 Signal / Støy forhold...
  3. Dan

Fotballspill. PES2009 eller FIFA09?

Satser på å handle et fotballspill til PS3. Har lastet ned demoen til PES 2009 og denne ser lovende ut. Noen som vet hvordan dette er i forhold til FIFA 09? Noen anbefalinger? FIFA 09 selger vel bedre og dermed er sjansen større for å kunne spille mot andre kjente på nett..
  4. Dan

Presence. Hva er det og hvorfor brukes dette? Spesielt for Yamaha?

Den presence funksjonen virker interessant. Noen erfaringer med denne? Fordeler/ulemper? Skulle gjerne hatt dialogen midt på lerretet. Edit: Etter å ha lest om presence på Yamaha Z11 ble jeg nysgjerrig på hva dette var for noe. Spesielt siden noen valgte denne pga den funksjonen. Derfor denne...
  5. Dan

7.1 lyd?

Noen som vet om det finnes filmer med 7.1 lyd på markedet?
  6. Dan

Beowulf

Filmen Beowulf virker lovende. Tenk denne i HD. For å promotere filmen a filmselskapet ut en trailer hvor man får se en naken Angelina Jolie innsmurt med gullskimrende olje. Ifølge Nettavisen ble pågangen så stor at nettet brøt sammen. :mrgreen:
  7. Dan

Generell HD DVD tråd

Jeg savner en generell tråd her hvor jeg kan se hva som rører seg på HD DVD fronten - uten å måtte lese igjennom masse annet propaganda og kverulering. Derfor denne tråden. Jeg håper mange er med til å bidra med nyheter her! Et lite hjertesukk. Håper også tråden spares for "fjortiss-innlegg"...
  8. Dan

Matrix, to nye utgivelsene. Hvilken?

Ser det er to nye komplette utgivelser av Matrix. Den ene heter The Ultimate Matrix Collection, og den andre heter The Complete Matrix Trilogy. Noen som har satt seg inn i forskjellen mellom disse to utgivelsene?
  9. Dan

Demo av Snickers Is i Kristiansand?

Hallo folkens! Vet ikke hvor mange medlemmer det er i denne kategorien/fylket, men særlig aktive er vi ikke. ;) Jeg har nå lest guiden til Snickers-is ang romkorreksjon, som er bare en av flere guider innen forskjellige emner. Snickers innehar utvilsomt veldig mye kunnskap. En ting er...
  10. Dan

Teknisk gode HD-filmer, anbefalinger?

Det er alltid sånn at enkelte filmer er bedre enn andre når det gjelder teknisk kvalitet. Andre ting rundt innholdet i en film varierer veldig etter smak og behag. Jeg er derfor ute etter HD-filmer som innehar det lille ekstra i kvaliteten i forhold til andre. Kanskje noe ala superbit-kvaliteten...
  11. Dan

Bilspill, Xbox?

I kveld er det guttekveld med bilspill og øl. Det blir å låne en Playstation 2 og spille WRC4. Man får jo rimelig fet kjøring her og ikke minst at man kan spille to mot hverandre på en gang. Har prøvd å finne tilsvarende til PC, men har ikke funnet noen man kan spille mot hverandre på likt. Har...
  12. Dan

Prisdiskusjon Pioneer VSX-AX4SI-S

Har idag fått svar på e-post fra Hi-Fi Center kjeden at denne modellen vil bli leveringsklar i løpet av august. Veiledende pris vil være kr. 14.995,-.
  13. Dan

Pioneer VSX-AX4SI-S

VSX - AX4ASI - S - 7ch - 150W (DIN 8 ohm) - Direct Energy Design - Sound Retriever - Advanced MCACC with 9 band EQ + Phase Control - HDMI (4 In / 1 Out) - 2 x i.LINK audio I/O with PQLS - Rigid Construction - WMA9 Pro - SHARC EX + Freescale Twin Powerful DSP - THX Select 2 & AIR STUDIOS Sound...
  14. Dan

Dipol bakhøyttalere

Vurderer å lage meg to nye dipol bakhøyttalere. Er det noen som har noen gode erfaringer her? Anbefalinger tas i mot med takk.
  15. Dan

HD videokamera, Sony HDR-HC1E

Jeg har begynt å lukte på HD videokamera nå som prisene på disse har begynt å komme ned i noenlunde fornuftig nivå. Er det noen her som har testet Sony HDR-HC1E? Her snakker vi 1080i til drøye 13K.
  16. Dan

Betegnelser, DVI-D SL?

Lurer litt på betegnelsene på DVI kablene. Har skjønt det sånn at siste D'en i DVI-D står for digital overføring. Er ikke alle DVI og HDMI overføringene beregnet for digital overføring? Har også sett benevnelsen SL etterpå. Er dette for ekstra lange lengder? Hva er eventuelt forskjellen på...
  17. Dan

Grei flatskjerm til 7-8000,-?

Javel folkens, kanskje det er noen her som kan hjelpe. Ei venninne skal ha nytt tv og vil da ha flatskjerm pga at det tar seg best ut. Hun tenker seg en prislapp på 7-8000,- og 27". Er det noen som er bedre enn andre i denne prisklassen, eller er det stort sett dårlige greier?
  18. Dan

Komplett nytt anlegg

En kollega ønsker komplett fornyelse av sine lyd og bildeting og lage en integrert hjemmekino. I dag har han en gammel Onkyo surround reciever som kun benytter to Mission fronthøyttalere. Han liker forsåvidt lyden i disse høyttalerne men ønsker å fornye seg. Flatskjermen er peket ut, Panasonic...
  19. Dan

7205/pe7700/mk2?

Nå er det plutselig tre aktuelle kandidater under 20.000,-: Infocus 7205 til 19.900,- Projectiondesign One mk. 2 til 18.900,- BenQ PE7700 til kr. 17.650,- Noen av disse som skiller seg ut? Noen store forskjeller på disse? MK2 har vel kanskje det beste bildet (?), men denne støyer vel...
  20. Dan

Nye DLP projektorer på gang under 20K?

Da kinorommet har måtte vente på seg har jeg utsatt projektorkjøpet i håp om en grei prisreduksjon når tiden var inne. Dette nærmer seg nå, og foreløpig er det Benq PE7700 som er mest aktuell. Men, er det noen som vet om andre DLP projektorer på gang under 20K som kan matche denne?