Søkeresultater

1. BGuarden

BGuarden's: The WAB's :)

Har prøvd en combo med EH 12ax7 og 2x6n1 og det låt skikkelig rart.. Og det var kanskje ikke rart siden jeg trodde det var noen EL84. Så da jeg satte i Mullardene så forsvant noe av tyngden i bunnen og ble bytta ut med en rytmisk mellombass som fulgte med på det som skjeffe i subben. Og følte at...
  2. BGuarden

http://m.youtube.com/watch?v=65vT2lNPMcg Fikk en slik i hus for over 1 uke siden... Tjaaaa... Hva skal jeg si? Låter bedre enn pyle (of poo), og safere men mangler endel loudness. Har nye rør på vei, som skal erstatte de billige kinamikkene. Volumet i front skal byttes med en på-switch som...
  3. BGuarden

Når smårøra er gode...
  4. BGuarden

Nytt headsett, trenger tips

Soundgarden har tilbud på Q701, så burde passe godt. Hvis ikke kan jeg også anbefale Audio Technica W1000 ;)
  5. BGuarden

Bare diskant fra forsterker

Er det doble terminaler på baksiden av høyttalerne? Kan jo være at platen som er bak ikke er strammet til skikkelig? Du kan jo også prøve å bytte utgang på forsterkeren. Hvis problemet forflytter seg til den andre høyttaleren så er det i forsterkeren eller signalkilde. Samme høyttaler, så kan...
  6. BGuarden

Mer watt, bedre lyd?

Man har som flere her antyder en tendens å se seg blind på watt og jo mere kompliserte delefiltre, jo mere krefter trenger man. Watt sier noe om hvor mye strøm den kan spy ut, men ikke evnen til å drive en tung last uten å vrenge over 1%? Om du har pre-out til frontkanalene på forsterkeren, så...
  7. BGuarden

Gode brukt-kjøp! (Regler i 1.post)

Kenwood l1000 sett - høystbydende - FINN Torget :D Vet ikke om det bare er meg, men synes dette er utrolig billig!! :D
  8. BGuarden

Ja, har hatt snakk med en i Bodø, som faktisk ikke bor så langt fra meg. Han syntes treff-konseptet var så spennende at han kunne tenkt seg til det samme. Så har jeg også hatt litt kontakt med en som flytta til Rognan for noen år siden, som brukte å være med på div treff mens han var i byen...
  9. BGuarden

Det er helt umulig å utale seg om siden jeg ikke har noe realistisk sammenlikningsgrunnlag. Kjøpte den også fordi den har optisk inngang, som jeg tenkte jeg skulle bruke i forbindelse med PC'n og den vil da fungere som galvanisk skille. Enn der da? Noe action?
  10. BGuarden

Hatt den i hus i 3 uker, og litt vanskelig å si hvordan den er sammenliknet med utgangen på Pioneeren... Iallefall føles den noe mere balansert lydmessig med en snillere, men mere kontrollert "bunn". Ellers er det iofs små forskjeller mellom komponentene. Hadde håpet på litt mere "lys" for å få...
  11. BGuarden

Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)

Fyr i vei! Vi har ventet lenge nok! :D Klasse-D? Right?
  12. BGuarden

Effektforsterker til Klipsch RF-82 MKII

2x Adcom GFA-5500 vurderes solgt - Torget Han her skal vel bare ha 4K? Og tror man kan gjøre en god deal på 2 stk... Biamp... :D
  13. BGuarden

Effektforsterker til Klipsch RF-82 MKII

Nevnte Vincent er en av de bedre transe-matchene med 82 jeg har hørt, så kan gå gå god for den. Litt usikker på den MC275 siden det er en meget god musikkforsterker, men usikker på om den vil være beste alternativ her. ADCOM GFA-555SE High-end effektforsterker selges - FINN Torget kan være en...
  14. BGuarden

Harman Kardon HK 3490 - alternativer?

Ville selv ha utelukket NAD og HK, siden de frekventerer blandt folk mtp dårlig match. Har selv prøvd rør på Klipsch, og det er en veldig fin kombo! Men, vil også anbefale å sjekke ut bla. Vincent, Doxa, Abrahamsen bla. Om du finner en brukt Adyton til en fin pris så kan det så absolutt være ett...
  15. BGuarden

Hvilke høyttalerledninger?

Bruk billig bak siden det ikke er imo så viktig. Gjør ikke noe om man skyter inn noen av sånn rimelig god kvalitet foran. Hvis du ser mot HFK så nan VDH CS-122 eller QED silver anniversary være noe. Jeg har også god erfaring med Kimber og Audioquest.
  16. BGuarden

Meridian Explorer - USB DAC

Ja det var en skikkelig fin liten sak. Hadde vært morsomt å sammenliknet den med bla. Audioquest Dragonfly, HRT Headstream og noen av Fiio's?
  17. BGuarden

hjelp/tipps til stereoforsterker 5000kr klassen.

Vurdert å kjøpe brukt? DENSEN B100 - Torget Arcam Delta 290 - Torget Roksan Caspian - Torget Rega Brio-R - Torget Primare A20 mkII ny pris - Torget Hegel H1Annivers Jubileum Edition - Torget
  18. BGuarden

Baldrick sin "the wall of sound", tilbake til JBL kinohøyttalere...

Det er ikke selve PC'n som støyer da? At den overfører støy til DSP'n?
  19. BGuarden

Joakim 17 år sin halvdedikertekino! - bygge rom 90% ferdig!!! -

For å være en "newbie" så står det en masse respekt bak jobben her! Strøkent! Er spent på hva du kommer til å gjøre neste gang! :D