Søkeresultater

1. Danke

Flere som liker øl?

Forumet kommer stadig mer til liv ser vi i anleggstrådene.. Savner dog noen travere etter forumets mellomtid i musikktrådene. Bla Tronic og Supertramp. Uansett det er fredag og ukens høydepunkt. Har drukket to øl idag, gode men Amundsen er noe spesielt. Sweetspot er okkupert av familien med...
  2. Danke

Retep`s lytterom. Tilbake til stereo

Dirac har jeg hørt mye bra om. Har det selv kun i noen Apple dings. Men det gjorde gråstein til gull.... Dvs på iProdukt. Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk
  3. Danke

Pioneer UDP-LX800

Du skulle gitt den til meg!! Neida, har nok.. ;) Men ikke alle har Nas, det er også noe som tar plass. En Streamer med stort minne hadde vært kult og med drev som ripper, men sånt er farlig dyrt. Mulig det kommer mer rimeligere gode alternativer bmed tiden. Og det er stas å ta opp en...
  4. Danke

Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser)

Vi ble ferdig med Aquaman ikveld. Tok seg veldig opp i handlingen etter hvert. Og lyd og bilde var meget bra. Så godkjent, litt som Wonder woman eller Black Panther.
  5. Danke

Pioneer UDP-LX800

Kremt jeg har en vegg og to hyller cd, SACD og BD audio. Skulle gjerne hatt turntable LP også, men har ikke plass. Streamer og har mye på harddisk og mobil også, men det er mest et verktøy for å sjekke ut ny musikk som jeg kjøper. Samt bakgrunnsmusikk... Cd salg og sacd salg øker, og ser...
  6. Danke

Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser)

Vi har prøvd å se Aquaman Tre kvelder nå. Lyden med Dolby er rå, og bildet heftig med fargesprakende effekter. Men ikke så fornøyd med handlingen eller spennende. Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk
  7. Danke

Lovemusikk's hule.

Vurderer en padde, mest for at jeg har nerver for at høytaler kabel ligger helt inntil/over Clas Ohlson padde... Supra med bryter som de har på Kjell&co skal ha to uttak uten såkalt "rens" nettopp for forsterkere ikke skal bli kvalt og jeg har to, Yamaha som pre og en effekt. Men hvordan blir...
  8. Danke

Lager egen Kontaktmikrofon

Det har de nok, ring og spør i åpningstiden, om de ikke har så kan de kanskje gi tips om hvor du kan bestille billig.
  9. Danke

Lager egen Kontaktmikrofon

https://www.danmusikk.no/lydutstyr/mikrofon/tilbehor/mikrofonkabel?gclid=CjwKCAjw1_PqBRBIEiwA71rmtak1FX6mpTon8Sn-e-sE-RjS3F1s7Q_iKeUrUvAn9GowT_bkmMw2aBoC_o4QAvD_BwE Har du sett her? Virker profft og billig. Mikrofon kabler er litt mer avanserte enn HT kabel. Star quad osv
  10. Danke

Den store tråden for Klassisk musikk

Mine to siste bestillinger... Den moderne SACD er rett og slett en stor mektig og inspirert hyllest til Pink Floyd, tales from Suburbia Jeg anbefaler at den sjekkes ut på Spotify, for her får alle høytalere og spesielt Subwoofer lekt seg, verdig Pink Floyds kjente gode lyd. Inspirert sånn at...
  11. Danke

HDMI-kabel Ikke betal ekstra for en stilig kabel

Det er en meget bra AVReceiver den Marantz. Genial på bluray konserter og musikk. Sikkert helt rå på film også. Hører de skryter mye om musikaliteten.
  12. Danke

Ja det er det, både Amps dacer og utstyr/spillere takler signal og lengdestrekk forskjellig. Det kan være sånn at en receiver takler en billigkabel, mens andre krever mer båndbredde. Du må prøve ut, og selvom det er en bedre specced kabel, så finnes det billigere løsninger også her. Jeg tror...
  13. Danke

Pioneer UDP-LX800

Panasonic er nok best på video og cd Pioneer tror jeg derimot kan SACD. Skal du bare ha det til video og feks projektor og cd litt så anbefaler jeg klart Panasonic som har beste video funksjoner.. Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk
  14. Danke

På 5 meter har dette ingenting å si, er ikke noen grunn til å ikke prøve en lang specced billigkabel heller. Så lenge det funker. Funker ikke Biltema så kan den byttes inn, og kjøpe noe annet. Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk
  15. Danke

Forskjellen er jo at Hdmi har så bra standard, sikkert fordi kabelen har blitt så populær og viktig... Så jeg er enig i at man på en kort kabel fint kan kjøpe billig fra Kjell eller Biltema. På lengre strekk er jeg usikker, men jeg hører enkelte klarer å Streame 4.4.4 i 4k 10m med biltema...
  16. Danke

Lovemusikk's hule.

Her snakker vi erfaring som er nyttig for folk, og ikke minst for deg selv. Imponerende :) Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk
  17. Danke

Lovemusikk's hule.

Kult at du er tilbake! Er det Dynaudio du har på bildet med deksel? (edit Uscher ja, lurte se for de lignet ikke på Dynaudio)
  18. Danke

Tips til hdmi kabel/90 graders adapter som håndterer 4K@60hz

Supra har vinklede Hdmi kabler som du kan bøye, tror de fortsatt har dette. Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk
  19. Danke

Dobbelpost
  20. Danke

Har du Streamer og Uhd blurayspiller? Gå I settings og skru alt på Max. 4.4.4 uhd osv Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk