Søkeresultater

1. Ivan

Størrelse på hjemmekino?

Gratulere med dagen alle sammen. Skal bygge nytt hus, og eget kinorom skal på plass. Tenker på 2 seterader. m plass til 5-6 pers. God sittekomfor! Ønsker en kompakt og optimal løsning. Hvor stor vil en slik løsning måtte være? Areal, lengde bredde? Mvh Ivan
  2. Ivan

Dårlig bilde på powerdvd vs VLC

Hei! Formaterte pcen og la inn ny XP performance ed. Har brukt vlc til avspilling av dvder de siste årene, men pga at jeg fikk problemer med lyd via spdif(fungerer en stund, og så begynner den å hakke mer og mer)på VLC har jeg prøvd powerdvd som spiller. Kjempe førnøyd med lyden, men bilde er...
  3. Ivan

Sliter med flerkanalslyd fra mitt lydkort

Hei! Etter flere timer med prøving/feiling er jeg på randen til å gi opp. Har et nightingale lydkort som jeg har hatt en del år. Har hatt htpc som familie pc en stund, og da ble driver for lydkort i hovedkortet innstalert og brukt. Har avinstalert lydkort og formatert harddisk. Har innstalert...
  4. Ivan

Prosjekt:4 stk svs 12.2 + 2 behringer ep2500

Har hatt 4 stk svs 12.2 + 2 behringer ep2500 liggende en stund å vente på arbeidslyst og ledig tid. Nå ser det ut til at jeg kan få starte på dette prosjektet i slutten av august. Siden dette er mitt første diy prosjekt setter jeg pris på litt hjelp. Tenkte litt på en kopi av svs B12-Plus/4...
  5. Ivan

Hjemmenettverk for mediavspilling etc

Hei! Treng litt hjelp til mitt oppsett av hjemmenettverk. Er ganske grønn på dette området, og håper at noen med litt mer kjøtt på beina kan hjelpe meg. Ønsker å kople sammen mine pcer og spillekonsoller i ett og samme nettverk, samt ha mulighet til å gå på internett. Legger ved en tegning over...
  6. Ivan

Hjelp: DVD spiller med VGA

Hei! Treng hjelp til kjøp av en grei dvd spiller til bruk med min infocus X1 prosj. Skal kun brukes midlertidig inntil jeg får bygget ny htpc, så øsnker ikke gi mer en høgst nødvendig. Takker for alle tips! Mvh Ivan
  7. Ivan

Gamle pcen til multimedia server?

Hei! Har bygget litt om hjemme, og holder på å legge cat5E kabling til de fleste rom. Har samlet alle under trappen. Her kunne jeg tenke meg å sette opp en server. Lurer på om min gamle pc kan brukest til dette formål, evt hva vil en god økonomi løsning koste. (ikke viktig med utseende da den...
  8. Ivan

Takhøytalere på finn!

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=7221868&sid=9aNGo5y4i888124&pos=70&tot=1466&page=3
  9. Ivan

Lerret/filmduk? montert på glasssplate

Hei! Mener å ha lest om en type lerret/filmduk som en monterte på en glassplate. Skulle vist gi meget bra bilde. Er vel over et år siden jeg las dette, noen med mer info evt linker? Mulig de var for ment for bakprojeksjon. Mvh Ivan
  10. Ivan

Kino til salgs 150 sitteplasser!!

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=6934252&sid=8abvMRt_H988457&pos=25&tot=1198
  11. Ivan

Lagging av filmer ved avspilling i powerdvd

Hei! Har problemer med at dvder kjørt med powerdvd lagger litt. Kan også hørest i form av kutt i lyden inn i mellom. Her er min HTPC: - Asus A7N8X hovedkort for Socket A nForce2-SPP/MCP, ATX, USB, LAN - AMD Athlon XP 2100+ / 1.73 GHz - TwinMOS PC2100 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P...
  12. Ivan

Hjemmekino insperasjons bilder

Fant denne linken med bilder: http://www.orsm.net/php/showmemore.php?count=1&folder=../fem/ultimatehometheatre/images
  13. Ivan

Nytt sikringskap

Hei! Etter innredning av kjeller(kinorom, etc), og en del modernisering i mitt gamle hus er d behov for å skifte sikringsskap. Hvilke krav gjelder? Hvor finner jeg info på dette? Legger opp k-rør m 3 stk 2,5mm2.(inkl jord) Skal sette inn 16A automatsikringer 10 stk, samt 1 stk 25A, og 1 stk...
  14. Ivan

TC Sounds' Linear Motor technology

http://www.soundsolutionsaudio.com/forum/index.php?showtopic=4209 Desse elementene som kommer for salg mandag 19.sept. ser veldig lovende ut for et diy sub prosjekt. Finnest for øyblikket lite info vedr erfaringer på nettet, men de kommer nok en del i ukene fremover. Blir spennende å se om...
  15. Ivan

diy sub maks 1400liters kasse!

Hei! Har etter en stund med andre prosjekter atter vendt tilbake til diy sub løsning til min hjemmekino. NB: SKAL BRUKEST I ALL HOVEDSAK TIL KINO!! Mitt rom er : 4,65m(lengde), 3,1m(bredde), og 2,1m (høyde). Inneholder kun to reclinere og mine klipsch høytalere. 4 stk sp-1(2 stk fronthøyt , og...
  16. Ivan

Summing/during i høyt

Hei! Har problemer med svak summing/during fra mine klipsch sp-1(aktive). Denne kommer etter en stund(etter at jeg har sett en film feks). Men dersom jeg slår av forsterkeren i høytaleren, og slår på att er den vekk en stund før den kommer tilbake. Dette problemet har jeg bare på 2 av mine 4...
  17. Ivan

Utfordrer til SVS?? ACI Maestro

Lette etter info på B&W ASW 850 subben, og fant dette innlegget: It to each it's own I guess on the subwoofer issue... I just was completely disappointed with the performance (for the price) of the B&W subs. I LOVE B&W speakers. I will eventually have the N802Ds someday...so it's nothing like...
  18. Ivan

Tubesub av oljefat??

Heisan! Da jeg gikk en tur ute på dekk i dag(er på jobb) passerte jeg et oljefat, og tanken slo meg at dette er det vel mulig å lage en tubesub av. :shock: Oljefat er jo også ganske lett å få tak i. Volum ca (200liter) Er dette en ide? 8) Mvh ivan
  19. Ivan

2 stk klipsch sp-1 som senter

Har byttet ut min klipsch ss-1 mot en sp-1 ( har sp-1 som fronter)som senter, og ble meget fornøyd med forbedringen. Da jeg har 4 sp-1, og ikke benytter den siste til noe tenkte jeg det kunne vært ok å bruke denne også til senter. Er dette en god ide? Da mine sp-1 er litt for høye i forhod...
  20. Ivan

Trådløse overvåkninskamera/babysitter

Hei! Er på utkikk etter trådløse overvåkningskamera for å kunne se etter barna medan vi sitter i hjemmekinoen. Noen med gode anbefalinger/tips. Kan bruke pc- basert løsning også¨siden jeg har htpc. Kameraet bør kunne gi ok bilde i mørke omgivelser, og ha lyd. Mvh Ivan