Søkeresultater

1. Ivan

Mediarom og balansert ventilasjon i ny bolig

Hei. Holder på med nybygg. Skal ha kino på 24m2 og takhøyde 2,4m. Flexit uni4 aggr. Fikk de til å prosjektere kinorommet som eget lukket rom med tilluft og avsug i balanse. Der er satt opp 52m3/h på tilluft.
  2. Ivan

4*svs byggeprosjekt

Hva med å bygge en B12-Plus/4?? SVS B12-Plus/4 Reviews Her avbildet i lag med en "vanlig" PB12-Plus SV Subwoofers - Products - Subwoofers Mulig du kan få tegninger fra svs gutta da de ikke lenger leverer denne.
  3. Ivan

4*svs byggeprosjekt

Håper du er fornøyd med pakken. :-) Her har du en link for vifte mod av ep2500 dersom du synes de bråker mye. Jeg skulle ha de i eget AV kontrollrom, så da var ikke støy noe prob. Høsttakkefesten 2007 - Erna 4a/4b mvh ivan
  4. Ivan

Størrelse på hjemmekino?

Takk for alle innspill. Møter arkitekten på fredag, og skal overbringe desse da. Rom i rom er et absolutt. Denne løsningen har jeg i dag, og er veldig fornøyd. mvh ivan
  5. Ivan

Størrelse på hjemmekino?

I utganspunktet har jeg ingen begrensninger da jeg er på skisse stadiet med arkitekten. "Det blir jo litt vanskelig å gi anbefaling når du ikke sier hvor stort du kunne tenke deg at det skal være." 2 seterader. m plass til 5-6 pers. God sittekomfor! Har i dag lerret bredde på 2m, vil ikke gå...
  6. Ivan

Størrelse på hjemmekino?

Har i dag rom på 13 m2, og er fornøyd med kino opplevelsen. (kun 2 reclinere i dette rommet, og god demping av alle flater) Bigger=better. Kjøper den, men huset er allerede i største laget. Må difor skrelle ned på areal, så spm er hvor lite kan en bygge et slik løsning?
  7. Ivan

Størrelse på hjemmekino?

Gratulere med dagen alle sammen. Skal bygge nytt hus, og eget kinorom skal på plass. Tenker på 2 seterader. m plass til 5-6 pers. God sittekomfor! Ønsker en kompakt og optimal løsning. Hvor stor vil en slik løsning måtte være? Areal, lengde bredde? Mvh Ivan
  8. Ivan

Dårlig bilde på powerdvd vs VLC

k-lite pack(full) ble innstalert, og denne gjør jobben. Meget fornøyd med bilde og ingen problemer med lyden. Case closed! Mvh Ivan
  9. Ivan

har prøvd zoomplayer men den er for tungvint å sette opp. Bsplayer kan jeg jo teste. mvh ivan
  10. Ivan

amd athlon xp 1500+ 1,29 ghz, 512 ram, radeon 9250, zolthrix nightingale lydkort mvh ivan
  11. Ivan

Hei! Formaterte pcen og la inn ny XP performance ed. Har brukt vlc til avspilling av dvder de siste årene, men pga at jeg fikk problemer med lyd via spdif(fungerer en stund, og så begynner den å hakke mer og mer)på VLC har jeg prøvd powerdvd som spiller. Kjempe førnøyd med lyden, men bilde er...
  12. Ivan

Sliter med flerkanalslyd fra mitt lydkort

Takker for tips! Har prøvd gom uten særlig hell, skal gjøre et nytt forsøk i kveld. La inn k-lite codec pack standard. Fikk først en forfrdilig lyd(kun støy), så gikk jeg inn på vlc oppsett, og skiftet til 'Win32 Waveout extension output', og da ble lyden i MPC topp. Men etter ca 20 min ble...
  13. Ivan

Fortsatt problmer! Etter ca 2 min ut i filmen begynner lyden å ramle bort, og blir etterhvert bare hakking med lyd fra og til?? Ingen belasting på cpu 25-35%. Hva er det nå da? Mvh Ivan
  14. Ivan

Fikk løst det nå. Jippi!!! Her fant jeg løsningen: vlc player audio over spdif connection crisis - High Def Forum - Your High Definition Community & High Definition Resource mvh ivan
  15. Ivan

Må velge headphones eller 2 ch stereo for å kunne krysse av for spdif. Legger ved noen screenhoots på oppsett.
  16. Ivan

Hei! Etter flere timer med prøving/feiling er jeg på randen til å gi opp. Har et nightingale lydkort som jeg har hatt en del år. Har hatt htpc som familie pc en stund, og da ble driver for lydkort i hovedkortet innstalert og brukt. Har avinstalert lydkort og formatert harddisk. Har innstalert...
  17. Ivan

Prosjekt:4 stk svs 12.2 + 2 behringer ep2500

Dobbler bunn, og går for 2 stk 47 cm lengde på bassrørene. Subben er 55 cm "dyp" innvendig. Slipper derfor bend. Ser at scrooge bruker 1 stk 4" med lengde 55 cm i sin. http://avforum.no/forum/diy-do-yourself/44916-bash-svs-12-2-skjonn-sub-forening-2.html Trodde difor at 2 stk skulle bli 55 cm...
  18. Ivan

Lite hjelp å få her gitt? Hvar mye bedre i gamle "dager". ;-) Har nå kjøpt meg 2stk koniske bassrefleksrør 4" fra biltema, og dempematter. Kjøper terminal i morgen, og er då ganske klar får å starte. Har laget en skisse på hvordan jeg ser for meg denne subben. Blir 2 stk 4" portet. Noen som...
  19. Ivan

Spm: Kan en bruke 2 stk 4" i staden for 3 stk 3" bassrefleksrør? Tenkte på å kjøpe 100mm Konisk bassrefleksrør på biltema. Passer desse på vanlige 100mm rør fra rørleggeren? Hvilken lengde må jeg ha på desse? Tenkte også å kjøpe dempematriell, og terminal på biltema. Noen kommentar til det...
  20. Ivan

Har hatt 4 stk svs 12.2 + 2 behringer ep2500 liggende en stund å vente på arbeidslyst og ledig tid. Nå ser det ut til at jeg kan få starte på dette prosjektet i slutten av august. Siden dette er mitt første diy prosjekt setter jeg pris på litt hjelp. Tenkte litt på en kopi av svs B12-Plus/4...