Søkeresultater

1. O

Krk Rokit 5 vs Pioneer S-DJ05

Jeg står mellom de to og trenger hjelp til å finne den riktige. KRK - Fordi den koster mindre enn Pioneer. En kompis av meg kjøpte et par før jul, og jeg ble imponert over lyden. Dess ser jeg KRK nesten overalt der folk har studio. Pioneer - Fordi den har flere tilkoblingsmuligheter. Jeg skal...
  2. O

Sennheiser Amperior

Har folk noe formeninger om denne? Er den verdt prisen? Spiller den som den skal? Jeg skulle i utgangspunktet kjøpe HD25-ii til DJ'ing, men så så jeg denne og ble litt pfaff av prisen. Noen som vet hvorfor den koster så mye kontra HD25-ii? Fikk testet Amperior og ii, og jeg syns at Amperior...
  3. O

"Bevegelig" veggbrakett -satelitt høyttaler

Skulle gjerne kjøpt meg hjemmekino høyttaler (satelitt) som medfølger veggbraketter som man kan vende og tilte opp og ned. Dealen er at jeg har begrenset budsjett da, vil bruke max 5000 på høyttalere da Forsterker må også kjøpe inn. Jeg kunne tenkt meg minst mulig satelitt høyttaler med god...
  4. O

Studio høyttaler

Jeg er på utsikt etter høyttaler som jeg kan bruke til musikk redigering og dj mixing. Jeg hadde Argon 7350 og Sub 850 fra før, men jeg kvitta meg med de 7350 da jeg følte de ikke egentlig var noe "studio" i dem. Subben fikk jeg fra kjæresten, og jeg føler ikke det er riktig å selge det jeg...
  5. O

Nye headphones... Pioneer?

Vurderer meg nye headphones, og klarer virkelig ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal gå for. De som jeg har sett på lengst er Pioneer HDJ-2000 og Sennheiser 25-ii. Ser nylig at Pioneer har sluppet ut SE-MJ751 og SE-MJ591, sistnevnte er dyrere og antar den er bedre enn 751. Så den er nå...
  6. O

Laminat mot lyd- isolering/dempende

Først og fremst vil jeg nevne at jeg bor i blokk. Har nabo over og under. Nå har jeg ikke muligheten til å gjøre gulvet lydisolert, så derfor skal jeg prøve å gjøre mitt beste ut av deg. Av all slags underlagsplate og skum jeg har sett og lest igjennom, var det underlaget fra gulvdeal med...
  7. O

Canton Movie 130/260 vs Onkyo AVX 390

Er det noen som har en av disse eller har kjennskap? Jeg har så si bestemt meg for 130, men nå har ikke Lefdal 130 lenger, bare 260. Grunnen til at jeg vil ha 130 er på grunn av størrelsen. Ikke nok med det var den på Lefdal som anbefalte meg heller AVX390. Jeg har ikke hørt på AVX390, bare...
  8. O

Valg av riktig lerret

Har en vegg på 2,28 lengde x 2,47 bredde, men må trekke fra 23cm da jeg har downlight. Da står jeg igjen 2,05 cm lengde. høyde kommer ann på hva de selger. Men det er ikke problemet. Så vidt jeg har skjønt så er 16:9 egnet til film og 4:3 brukes de ofte på kontor/jobbsammenheng? Jeg er usikker...
  9. O

Tips til høyttaler pakke

Driver for tiden å ommøblerer stua, og endelig får jeg gjøre som jeg vil. Vedlegg har jeg tegnet opp på hvordan stua skal se ut. Røde stjerner er hvor jeg ønsker å sette opp høyttalere, (men kom gjerne med tips/råd hvis dere ser bedre løsning). Har en 47" som jeg ikke ønsker å bli kvitt med det...
  10. O

Koble GET HD PVR dekoder til projektor

Har fått en gammel projektor og vil dermed teste ut om det går ann å se på tv via projektoren. Koblingsmulighetene på projektoren er VGA og S-video Fra GET HD dekorder er jeg usikker, i så fall er HDMI og Scart. Hva slags kabel trenger jeg får å kjøre dekoderen på projektoren?
  11. O

Valg av høyttalere

Jeg står mellom to høyttaler, er usikker hvilken av de jeg skal velge. Jeg kjenner ikke til disse to, og håper på tips og råd fra dere. JB Systems AM 50 Argon 7350A Må ha aktive da den skal brukes opp DJ mixebord. Så vidt jeg vet så har JB 70watt og Argon 60W (vet ikke om man hører forskjellen...
  12. O

Fra bi-wire til RCA

Per i dag har jeg høyttaler som bruker bi-wire (vet ikke helt om det heter det), men det er i alle fall slike kabler hvor man må pirke inn i rødt/svart hull :grin: Nå har jeg fått meg mixebord som har RCA utgang. Hva må jeg gjøre for å få brukt høyttaleren med mixebordet?
  13. O

Spille av .mkv på 47SL9000

Testa ut .mkv fra ekstern harddisk igår, fikk opp bilder, men fikk opp vindu hvor det sto noe med at lydformat ikke støttes? Noen som vet hvorfor?
  14. O

På tide å bytte ut den gamle TV, men til hva da?

På tide å bytte ut plasma'n fra 2004, Usikker hva jeg burde velge mellom da det er sååå mange der ute. Håper jeg får greie tips fra dere. Kjør gjerne "Man får det man betaler"-prinsippet wink.gif Størrelse: Det er det jeg ikke vet, hadde 42" før, syns det var helt greit. Lurer på om jeg kan...
  15. O

Se tv på projektor

Denne har folk sikkert spurt om før, men jeg kunne ikke finne noe tråd. Jeg har projektor som har S-Video, DVI-D, VGA og YpbPr. Skulle gjerne få koblet det til projektoren slik at jeg kan få sett på TV, (har GET Box). Løsningen må være slik at jeg ikke kobler noe fra TV'en i det hele tatt...
  16. O

DAV-DZ860W koblet til tv

Jeg har ikke optical uttak på tven, lurer hvordan jeg får lyd fra anlegget når jeg ser på tv? Help please...
  17. O

Lurer på pris på disse høyttalere

Jeg kan ikke finne disse på nett, lurer hvor mye de koster. MindTech AF-806
  18. O

Har jeg for kort avstand til prosjektor?

Har ikke så stor stue, vegg til vegg er på 3,57m. Lurer ikke på om det er for kort for å ha prosjektor?