Søkeresultater

1. grandiS

Da begynner det - Melsom kino

Ja, du kan utnytte hele innenfor det grønne feltet og litt utenfor. Du vil bare miste lysstyrke jo lenger du strekker strikken:) Men lag en ramme som er enkel og gjøre mindre så er det ikke noe problem og prøve heller. Men mest sannsynlig går det bra, du vil vel få god lysskontroll i rommet:)...
  2. grandiS

Hei! Ser du tenker så det knaker her nå!:-) Vil bare skyte inn min mening og råd jeg har fått av folk med peiling her før du bruker x antall timer på takhimling:) Det er ikke nødvendigvis positivt og dempe hele taket med så tynne plater. Problemet med tynne plater er at de demper veldig...
  3. grandiS

Vanskelig å se noen feil på fleste b rullene tror jeg:) Har selv en! Det er ganske stor forskjell på v5 og v6! :) Sent from my iPhone using Tapatalk
  4. grandiS

Hvilken lerretløsning ville dere valgt i dag? 16:9, 21:9, noe annet?

Jeg prøvde meg på 235:1 men det røyk etter første film. Hvordan løser dere andre dette med at noen filmer switcher mellom formatene midtveis i filmen? Jeg ble gal og ga opp hele greiene:-) Sent from my iPhone using Tapatalk
  5. grandiS

Wulfgari´s Atmos Hjemmekino

Helt konge! :) Ble kjempebra! Anbefaler V6 duk, helt topp bilde og lydkvalitet:) Umulig og se «hullene» da det er type bomullsstoff som slipper igjennom overalt virker det som:-) Sent from my iPhone using Tapatalk
  6. grandiS

balko bygger kino i kjeller

Konge rom!:) Sent from my iPhone using Tapatalk
  7. grandiS

grandiS -Nytt hus - Dedikert rom - Straks bygging av 2 suber og senter!

Så bra!:) Ja, du er hjertelig velkommen!:) Skjedd ganske mye siden du var her :) Sent from my iPhone using Tapatalk
  8. grandiS

Karmann`s Hule

Tar av meg støvet og bøyer meg i hatten!:) Helt konge!! Sent from my iPhone using Tapatalk
  9. grandiS

Hjemmekino sofaer fra FNKY.no?

Jeg har brukt min av og på i kanskje 3 år, og jeg har vel byttet 3-4 vaiere, en sittepute og en rygg. Nye sitteputa er tydelig slitt nå etter 1.5 år. De er relativt mye brukt altså, men ikke regn med å ha disse i mange år:D Sidestolene som er lite brukt er like fine. Sent from my iPhone...
  10. grandiS

Det blir sikkert bra:) Nei, ikke trykk inn en plate til. Rockfon er for harde til og legge dobbelt, da mister de effekten. Jeg ville testet med og uten rockfon når du får lyd i rommet:) Altså bare høyttalerrammene og isolasjonen bak:) Gleder meg til å se det ferdig!:) Jeg har hatt mye...
  11. grandiS

Dette blir konge! Eneste feilen her er at du ikke er ferdig, ble skuffa når jeg startet lesingen også stoppet det her:D En ting, har du plass til dypere demping av førsterefleksjon? Da inkl tak også? Du hadde kanskje begrenset takhøyde? Det gjør virkelig ALT for lyden. Tenker når du har så...
  12. grandiS

Takk det samme!:D Sent from my iPhone using Tapatalk
  13. grandiS

Et par bilder til av den midlertidige kinoen:) Kost meg med et par filmer nå, virkelig morro! Sent from my iPhone using Tapatalk
  14. grandiS

Nytt Prosjekt - Min første dedikerte hjemmekino

Blir sikkert bra!:) Jeg er bare litt «bekymret» for surround / atmos kanalene dine:) Krysser fingrene for at det blir supert! Rommet ser hvertfall veldig bra ut!:) Sent from my iPhone using Tapatalk
  15. grandiS

Kjører 7.4.2 blir det vel ja:) Grunnet plassering av surround og sb fungerer det egentlig bra i det lille rommet:) Men små rom krever at man plasserer alt veldig korrekt ift hverandre, om ikke blir det veldig grøt alt sammen:) Sent from my iPhone using Tapatalk
  16. grandiS

Dette sier ikke meg så alt for mye Jan Einar, men spectogrammet sier vel noe om energien ? Altså man vil ikke ha så mye rødt utover i tid? Ikke blått heller forsåvidt, men vanskelig hos meg uten tiltak:) Har ingen bassfeller e.l. Dette er kun eq og førsterefleksjon. Relativt basstungt på dette...
  17. grandiS

Stemmer:) 3 like foran! Sent from my iPhone using Tapatalk
  18. grandiS

Sånn blir fronten i noen mnd før rommet skal pusses opp:-) Sent from my iPhone using Tapatalk
  19. grandiS

Nytt Prosjekt - Min første dedikerte hjemmekino

Dette må måles/prøves:) Ingen fasit her, alle rom er forskjellige:) Måler absolutt best hos meg med subene bak i hjørnet og de foran 80cm fra veggene:) Sent from my iPhone using Tapatalk
  20. grandiS

Lagde frontdeksel festet med «sneppert» i farta, ble egentlig ganske «cleant» . Valgte og ikke dekke hornet grunnet følsomhet, teipet heller kanten rundt med stoffteip:) Sent from my iPhone using Tapatalk