Søkeresultater

1. C

50hz - 60hz strøm omformer

Hvis dette ikke er riktig kategori for dette spørsmålet vennligst pek meg i riktig retning. En kamerat av meg har bodd i USA i 2 år nå og har akkurat kommet hjem. Han har en del AV utstyr som han nå skal bruke i Norge. Han har skaffet seg en stor omformer men lurer litt på dette med strøm...
  2. C

Tips angående kjøp av ny dvd-spiller til htpc

Dvd- spilleren til htpc'en som jeg har idag begynner å bli gammel, film kan henge seg hvis det forekommer riper i plata o.s.v. Så jeg tenkte å gå til innkjøp av ny dvd-spiller , disse koster jo ikke mer enn 300 - 400 kr. Det er veldig nødvendig at jeg får gjort denne dvd-spilleren sonefri...
  3. C

Dvd /m dvi og crt

Har lest litt om den nye samsung dvd spilleren som kommer snart. Den kan oppskalere ett bilde til 720p og har dvi - utgang. Kunne tenkt meg å prøvd en sånn men så er det det at crt-projen min ikke har dvi-inn bare vga/rgb. Går det ann å få tak i en dvi til vga overgangs kabel eller vil dette...
  4. C

Maling med høy-gain

Jeg skal akkurat begynne å eksperimentere med forskjelig maling som jeg håper kan gi høyere gain enn mitt nåværende lerret (1,1). Leste enn del av tråden om screen-goo og må si meg mektig imponert. Kunne nok tenke meg noe mer gain enn 1,3 som crt-base og top coat malingen gir eller gir den...
  5. C

Nytt bilderør

Nå skal jeg endelig bestille meg nytt grønt bilderør. Har noen spørsmål først. Har en Barco Graphics 1208/2 crt og lurer på hvilket rør som er riktig. SKal kjøpe fra www.crtcinema.com Noen som har erfaring med disse fra før ? Det var dette jeg tenkte på: REBUILT BARCO 808/1208 CRT-GREEN...
  6. C

Bare ett dumt spørsmål

Etter at jeg fikk fikset powersupplyet så fikk jeg hjelp med å innstille pj'en. Siden dette skjedde har den hatt den samme oppløsningen (1024*768*72hz) Tenkte jeg skulle prøve en ny oppløsning (1280*768*72hz) Det jeg lurer på er om man må vinkle rørene og justere fokus mekanisk på nytt når man...
  7. C

høy-gain lerret som metervare

Går det ann å få tak i høy-gain lerretsduker fra f.eks. draper eller dalite som metervare. Vil ikke ha nedtrekks lerret. Vil sette opp det selv da jeg har lyst til å bygge ett torus eller kurvet lerret. Noen som vet hva slags priser det er på sånne lerret og hvem i norge/sverige som selger de ?
  8. C

Justering av detaljer i mørke partier

Lurte på om noen kunne gi meg noen tips for hvordan jeg skal justere for å oppnå bedre skyggedetaljer og detaljer generelt i mørke partier på min crt. Bruker THX på sw - filmene men synes ikke det hjelper så mye på detaljer. Bruker PowerDVD som software dvd-spiller for øyeblikket. Burde jeg...
  9. C

Hjelp: Trøbbel med BG1208

Jeg har endelig fått en monitor kabel (HD15 - HD9) for å koble mellom min BG1208/2 og htpc. Men så fikk jeg store problemer. Etter 10 min av film titting via pc'en ble projektoren meget varm, den bakre delen var helt glovarm å ta på. Etter 5 min til ble jeg litt redd å bestemte meg for å slå...
  10. C

Lydkort anbefalinger

Skal kjøpe meg nytt lydkort til min htpc. Hvilket lydkort vil dere anbefale i prisklassen 1000 - 2000 kr ? Tenkte litt på dette som koster 1081 kr hos komplett.no: TerraTec Aureon 5.1 Sky Kan dette være noe å ha ? Eller er det noe bedre til samme pris ?
  11. C

Blafrende bilde nr jeg kobler til htpc

Jeg har akkurat gått til anskaffelse av en Barco graphics 1208/2 I går kjøpte jeg en rgbhv kabel for å koble projektoren til htpc'en. Dette er en kabel som har 15-pin vga i den ene og 5xbnc i den andre. Jeg har stilt grafikkkortet mitt til negativ sync via powerstrip. Kjører 1024*768*72 hz. Det...
  12. C

Spørsmål angående projektor

Har akkurat gått til anskaffelse av en Barco Graphics 1208/2. Grønt og blått bilderør har fått innbrent ett testbilde. Skal bestille grønt bilderør til helga hos crtcinema.com.Blått venter jeg med til sommeren. Har fått testet den litt denne uka og må si jeg er meget fornøyd, klarer meget høye...
  13. C

Hvem egner seg best til htpc ?

Jeg har 2 pc'er men vet ikke hvem av dem jeg burde bruke til htpc bruk: Amd Athlon xp 1800 1,6 ghz , 256mb ram Geforce 3 ti 200 Soundblaster Audigy win 2000 eller Ibm Thinkpad Pentium 4 1,4 ghz 512mb ram Ati Radeon 7500 mobility Soundblaster extigy (eksternt lydkort) win xp Skal bruke...
  14. C

Spørsmål til Per Johnny Ødegaard

Hei jeg har ett spørsmål til Per Johnny Ødegaard som er titt og ofte på forumet her. Har du fortsatt den Barco 1208 med slitte rør til 12k som du ga meg tilbud på for en stund siden eller noe lignende ? På forhånd takk
  15. C

software dvd-spiller vs standalone dvd spiller med pc

Hva er best Å spille av dvd filmer på pc'en ved å bruke program som windvd eller TheaterTek eller å bruke en standalone dvd spiller som man kobler til pc'en for så å kjøre programmet dscaler for å linjedoble bildet ? Begge tilfellene er pc'en koblet til projektoren via vga kabel. Har noen prøvd...