Søkeresultater

1. D

oled tv innstillinger

Uten kalibrator ville jeg holdt meg til isf Expert og skrudd oled lampe ned. Jeg har isf expert dark på oled 50 og isf lyst på litt mer. Se til at andre ting er slått til min feks svartnivå lav. Ikke juster farger og slikt i det blinde. Slå på just scan
  2. D

Hvordan finne ut hvilken lydplanke som passer til LG TV?

ARC er lyd i retur over HDMI, CEC er det som gjør at du kan fjernstyre den. Ang plassering av sub, plasser den der den ser best ut. Jeg har min sonos sub stående bak vd sofaen.
  3. D

Mediaspiller for online-tjenester

Er du sikker på det ikke er tven din som sliter med panoreringer/bevegelser? Jeg har aldri reagert på bevegelsene til chromecasten. Husk at de fleste filmer er 24fps. Men skal sies at noen tver er bedre enn andre til bevegelser, min nye sony er den beste jeg har hatt på bevegelser hittil (også...
  4. D

Hvordan finne ut hvilken lydplanke som passer til LG TV?

Mange lydplanker settes opp til å lytte etter en fjernkontrollkommando. Ellers vil vel lydplanker med HDMI CEC ofte kunne styres uavhengig av merke, så fremt TVen også har HDMI CEC.
  5. D

65" under 20.000

Hei folkens, tenkte jeg skulle skrive erfaringene med TVen. Fra før av har jeg en LG 55EC930V (OLED, 1080P). OLED er ikke en perfekt teknologi, men på mange måter er den det beste fra Plasma og det beste fra LCD. Når det er sagt, betyr det at Sonyen har noen sko å fylle. Men samtidig forventer...
  6. D

Anbefaling 4k 60" TV

Jeg hadde ikke kjøpt den der... 19.000 for en 55" med kant-led synes jeg er drøyt :-P Da ville jeg heller kjøpt en LG55EC930V (OLED) for 20.000 (jeg har den nå).
  7. D

Er det mulig å få en 55"++ til 7-8.000 kr?

Det spørs vel litt på bruksområdet, IPS har bedre innsynsvinkel, men VA har bedre sortnivå. Hvis man sitter langt ute på sidene, vil kanskje IPS være bedre valg (særlig hvis man aldri skrur av taklyset). Skrur man derimot av taklyset, bør man prøve å finne en VA panel med bakbelysning...
  8. D

Flat OLED TV 50-55" utrolig mye dyere enn buet..

4K på 55" vil jeg si er litt tullete, da ville jeg heller kjøpt EC930V for 20.000.... Jeg tror personlig ikke at 4K på en såpass liten TV er noe vits og særlig ikke for 8.000kr ekstra(!). Jeg har en 55" EC930V som jeg kanskje selger, hvis jeg blir fornøyd med sony 4k 65" (8505).
  9. D

Panasonic præsenterer 65" 4K OLED-tv næste måned - rygte

Siden det er LG panel blir det vel egentlig ikke noe konkurransesituasjon :-P Hadde håpt at Sony skulle kjøpe oledpaneler og bruke sin prosessering.... Men ikke i år dessverre. Sony OLED med Android *drømme*
  10. D

Anbefaling 4k 60" TV

Har du ikke plass til 65" ?
  11. D

Spørsmål om Samsung UE46C6705

Hei, ejg lurer på om 6705 er 2011 forresten.. I så fall tror jeg at jeg ville holdt meg unna den. Det var et skille på 2011 og 2012, 2011 modellen fikk feks ikke spotify... (Jeg satt da med 2011 8 serie som ikke fikk spotify og 2012 6715 som fikk spotify...). BIldekvaliteten og slikt var likt...
  12. D

Spørsmål om Samsung UE46C6705

Jeg hadde en 6715 (hvit), den var grei egentlig. Vil si den var ca like god som 8-serien fra året før. Dvs. jeg hadde en 2012 6715 og en 2011 8505. Den gangen virket det som 8 serien paneler fra året før datt ned på 7 og 6 serien året etter. Nå er det jo 9 serier også, før var 8 serien høyeste...
  13. D

65" under 20.000

Så vidt jeg har skjønt, er det farge på rammen. Noen har blank ramme, andre har sort, etc. En av de er oppgitt med en høyere "Jukse hz" (motion flow eller hva enn sony kaller det). Men i prinsippet skal det være samme tven, samme panel, bildebrikke, etc. Ser du på sony.no ser du ikke alle de...
  14. D

Innspill til valg av 65" TV

Ja, det blir morsomt å teste. Jeg kan jo da teste den ved siden av LG Oled. Forventer selvsagt ikke samme bunnløse sortnivå eller samme ekstreme kontrasten, selv om det er bak-led på Sonyen :-P LCD består jo av flere lag og bakled-matrisen er jo ikke like stor som på oled :-P Men jeg må ha...
  15. D

Ny tv, og spørsmål om årets modeller

Jeg selger kanskje min LG 55EC930V hvis jeg er fornøyd med den nye Sonyen.
  16. D

Fattern skal ha 75-80" TV

Ps. Begge de nye sonyene der kjører android tv :-) Det betyr de har innebygd chromecast funksjon og slikt, samt stemmesøk fra fjernkontrollen. Hvis man skal spille på tven, kan det være at en fullhd tv får bedre ytelse pga færre piksler, men samtidig kan det jo være de har gitt 4k tvene raskere...
  17. D

Fattern skal ha 75-80" TV

Sony har jo i alle fall to nye: X8505 (4K, X1 prosessor og bak-led): Sony Bravia KD-75X8505C - TV - Finn lavest pris, test og informasjon << ligge rnok litt over 40 W855C (1080P, bakled): Sony Bravia KDL-75W855C - TV - Finn lavest pris, test og informasjon << ligger på ca 28-30 Det kommer også...
  18. D

65" under 20.000

hw.no testen (er vel samme som lydogbilde antar jeg), sier jo at Sonyen er noe av det beste de har testet på input lag (men ikke i standard-modus, da lå den vel høyt). Input lag er jo bare relevant for pc eller gaming, siden lag vil være lik for lyd og bilde (det er jo ikke en forsinkelse av...
  19. D

Innspill til valg av 65" TV

Sony sin 8505 er på salg hos lefdal til og med onsdag til kr 19995 ( Sony 65 Smart LED-TV KD-65X8505CBAE - TV - Lefdal ). Jeg ser det er på vei en del tver nå, fra panasonic, philips, etc. men philips sin 7 serie er kant-led, så den utgår for min del. Jeg bytter ut min LG Oled hvis jeg blir...
  20. D

65" under 20.000

ps.. 8505 vil ikke få HDR; da må du opp i dyrere serien til Sony eller fra konkurrenter (da snakker vi ca 40-50.000kr for en 65" og da er jo en 65" OLED bedre valg...). Det eksisterer jo i praksis ikke HDR i dag, så jeg tror at 8505 for 19990 er det lureste kjøpet i dag, så beholde den i 1-2 år.