Søkeresultater

1. K

Tips til effekt forsterkere med XLR tilkobling? Cerwin Vega XLS-215

Vet ikke helt hva jeg egentlig skal forvente av disse høytalerne siden jeg ikke kjenner noen som har større eller samme. Har bare hørt flere som sier at Alto Mac ikke akkurat er det beste merket, og at de skryter på seg mer RMS watt en hva de egentlig har. Så jeg tok utgangspungt i at Alto var...
  2. K

Akkurat, takk for en god guide :) Ser Alto Mac 2.4 x2 er nevnt der, og er det jeg kjører i dag med en Cambridge Azur 851D for forsterker DAC. Kansje ikke noe vits og kjøpe nye forsterkere da, kan vel evt vurdere en sub
  3. K

Hei! Noen som har tips til en god effektfosterker til mine Cerwin Vega XLS-215? I dag kjører jeg med Cambridge Azur 815D DAC/ for forsterker, og 2 stk Alto Mac 2.4, og ser etter oppgraderinger. Nå kjører jeg USB fra pc til Cambridge, og XLR fra cambridge til Alto, så vil ha det slik på de nye...
  4. K

Anbefaling til akitv sub, Cerwin-Vega XLS-215

Har hørt både Cerwin og Fence, og er mye bedre fornøyd med cerwin vega, Kina er ikke som det var før, de kan faktisk lage ting med god kvalitet. ta til eks, noe av utstyret vi har bestillt på jobben fordi det er av det "bedre" er "made in china".. En slik SVS du mener? koster jo 16 000. 6 000...
  5. K

Vil ha noe som spiller på en annen frekvens så jeg får mer frekvens området, så vil jeg ha fin lyd og godt trykk.
  6. K

fence kommer ikke på tale, må ha noe orntlig noe, og har enda ikke hørt noen svar som har med mine cerwin-vega høyalere og gjøre, har allerede totalt 4 15'' elementer, er dere enige med kameraten min som mener jeg burde skaffe meg 12'' eller ikke? Evt et utypning av svar til hvorfor jeg burde...
  7. K

Hører veldig mye på musikk, så hovedsaklig musikk. Men bruker også anlegget til og se på film, trenger ikke noe surround greier. Har ikke satt noe budsjett, kameraten min mente han kunne skaffe meg 2 gode 12'' til 10 000 så ca 10 000 kroner. Kopierte dette fra spesifikasjoner via hifi...
  8. K

Heisann, har 2 stk cerwin-vega XLS-215 ved 1 Alto Mac 2.4 på hver høytaler og vurderte og få meg en sub også, hva har dere og anbefale? En kamerat mente ved disse høytalerne ville han gått for 2 GODE 12'' subber med en stor slaglengde, han mente det ikke ville bli noe bra med større elementer...
  9. K

Anbefaling til sub, Cerwin-Vega XLS-215

Denne kan slettes, fikk ved et uheld lagd 2 tråder da jeg trykket "tilbake" for og endre teksten etter jeg hadde trykket lagre.
  10. K

Hvordan kan jeg få bedre bass? Cerwin Vega XLS-215, 2x Alto Mac 2.4 og PC

Ja er en mulighet det også :) men fikk aldrig noe svar/ vurderinger om denne Creative Sound Blaster X-Fi HD er det noe og ha sammenlignet med forsterker med pre-out eller en forforsterker? En forsterker med pre-out eller en forforsterker er vel en god del dyrere?
  11. K

hva med en slik? Komplett.no - Creative Sound Blaster X-Fi HD
  12. K

Cervin-Vega XLS-215 VS CLS-215

Heisann, vet det er nok slike tråder der ute allerede, men saken er slik. mange sier hvem som er best, og mye delte meninger om dette, men ingen sier HVORFOR. Selv har jeg XLS-215 høytalere, og en kamerat har CLS serien, han mener at hans er bedre en mine fordi at mine er produsert i kina...
  13. K

Okei da har jeg bodd her litt over en mnd og er stor fornøyd med lyden, men er mye mindre avstand til der høytalerne står og veggen bak meg nå, så kansje derfor jeg får mer trøkk! :D MEN fra en ting til en annen, pr dags dato kjører jeg: Alto Mac 2.4 effekttrinn X2 (en på hver høytaler)...
  14. K

har ikke tid til og se på linken, skal gå snart, men den Behringer boksen på gulvet kalte han jeg fikk den av en J-BOX, hadde problemer med suselyd i høytalerne imed at forsterker og PC lader går på samme strøm krets, så denne boksen tok vekk suselyden. Nei skal flytte neste mnd så har ikke...
  15. K

ehm, hadde litt problemer med og skjønne mye av dette imed at dette er mit første anlegg. Men har koblet PC-AUX/JACK-Jbox-XLR(?)-forsterker. Mixeren er ikke koblet til nå imed at jeg ikke vet hvordan jeg skal få koblet den opp . Hva er DI? Hva er dette? Forsterkerne står på full guffe :)...
  16. K

Har skrådd høytalerene mine litt nå og satt de litt tilbake mot veggen for og spare litt plass, vil du tro de er for nærme veggen nå? Flyttet sofaen litt lengre bak også nå, den er ca1-1,5 meter fra veggen midt i rommet med høytalerene skrådd mot den. Har rakk ikke teste rett med høytalerne...
  17. K

Skal prøve justere vinkelen på de, merket at det var mye bedre bass RETT bak sofaen, pratet med en fyr som mente lyden gikk som en slags trekant, altså vist det er 2 meter mellom høytalerene så dobler du avstanden ut og midt mellom høytalerne er lyden best? var bra lyd der dette blir da, men...
  18. K

Tok heller et par bilder :) Målene på rommet er 5,40m x 3,60m altså 19,4kvm. Er lavt under taket, ikke mye mer en 2-2,20 meter kansje? er selv 168 og kan fint ta i taket uten og strekke meg, bare tenk at høtalerne er 1,40 høye.
  19. K

kikket litt i manualen, kom frem til at det er Low Frequency Filter Har koblet det slik, testet det nå, det rister litt på full volum, men syntes 4 15'' burde klare mer, en kamerat av meg har et billig proson anlegg i stua som gir mye bedre bass en dette, litt kjedlig egentlig :)
  20. K

Skal skjekke når jeg kommer hjem fra jobb. Har skjekket + og -, de er rett