Søkeresultater

1. Dan

Hifi bruktsalg - Med eller uten esker

Nei, har ikke det pga all isoporen som er inni. Men skal se med nye øyne på det, takk for tips. Om ikke annet kan selve pappen ligge flatpakket et sted. Det hjelper jo.
  2. Dan

Ja, jeg er jo enig i det. Hadde også vært skeptisk til å få spesielt fronthøyttalerne i uoriginale esker. Kjøpte dem brukt fra Bergen, karen brukte nesten en hel dag bare på å pakke dem inn, visstnok. Og det var original emballasje.. De mindre komponentene skal jeg alltids få pakket forsvarlig...
  3. Dan

Er i ryddemodus og emballasjene til diverse komponenter tar utrolig mye plass. Spesielt frontHT-eskene til Pioneer S-3EX tar plass som en liten hybel! Tenker ikke å selge noe av dette i nærmeste fremtid uansett, og garantien er generelt gått ut. Er det da noen grunn til å spare på dette...
  4. Dan

Hjemme hos Devil. Noe eldre, men holder koken....

Kunne skje med tidligere spillere om ikke jeg begynte med å sette på recieveren og ta på komponentene i en gitt rekkefølge. Har heldigvis ikke opplevd problemer med min Oppo, noe som hadde vært styr siden det ble kjøpt hos Bombay. Et veldig godt argument for å kjøpe spiller i Norge er jo...
  5. Dan

OPPO BDP-103 og 105.

Sendte mail til Oppo og fikk dette svaret: With your receiver we would recommend using HDMI for audio, so the BDP-103 will be a better solution than the BDP-105. The Asynchronous USB port has very little utility as most audio formats that your player can playback are also supported by the...
  6. Dan

Kjøp av min første prosjektor

Ca samme sitteavstand som i mitt rom det der, og 100' er mer enn nok størrelse synes jeg. Ved for stort lerret og scener med masse action hvor kameraet hopper, dirrer og beveger seg (typisk en Jason Bourne film) kan det bli slitsomt for enkelte å se på, spesielt om disse ikke er vant til stort...
  7. Dan

Tråd for Yamaha's nye High-end prossessor og effekt-trinn CX-A5000 /MX-A5000

Får avvente og se litt, blir selvsagt interessant å lese noen tester. Men kommer neppe til å bytte ut Z11 enda. Er flere andre ting som heller prioriteres før denne, som jeg tross alt er godt fornøyd med.
  8. Dan

OPPO BDP-103 og 105.

Er vel det som er spørsmålet, hva gir den beste konverteringen. Med den rivende utviklingen det har vært på DAC vil jeg tro recieveren min henger godt etter, til tross for at det var en toppmodell. Lar derfor signalet gå direkte gjennom reciever, bruker kun forsterkerdelen.
  9. Dan

OPPO BDP-103 og 105.

;) Gjengivelse i stereo er viktig ja, men hovedpunktet mitt for en 105 blir å få en god DAC. Og blir nok import også, selv om jeg helst ville kjøpt den i Norge. Takk for tilbakemelding!
  10. Dan

OPPO BDP-103 og 105.

Sliter med å bestemme meg mellom 103 og 105.... Vil D/A-konverteringen i 105 være mye bedre enn i min Yamaha Z-11 reciever..? Og er den asynkrone DAC'en meget god i forhold til egne DAC'er? Prøver å forsvare en nesten dobbel pris mellom disse to.. Takker for alle synspunkter ;-)
  11. Dan

OPPO BDP-103 og 105.

De første tidligste "VIP" eksemplarene av BDP-105 kan nå bestilles i Nord-Amerika. For folk flest i USA kan denne bestilles rundt thanksgiving, altså om ca et par uker. Da gjenstår det bare å se når denne kommer til Europa.
  12. Dan

OPPO BDP-103 og 105.

Meget bra gjennomgang, hygen. Flott at du gjør det så ordentlig og detaljert :)
  13. Dan

Tips til ny blu-ray spiller

Om det ikke haster hadde jeg ventet litt til og sett hva Oppo BDP-103 havner på når den kommer.
  14. Dan

Er det mulig å selge DVD-spillere?!

Det er vel gjerne folk som har litt interesse som kjenner denne spilleren. Samtidig spørs det nok om folk med denne interessen vil bla opp flere tusen for en gammel DVD spiller. Neppe, er jeg redd. Jeg har en Denon 2910 som jeg tenkte å bytte i en flaske vin. Er nok den veien det fort går med...
  15. Dan

Den store Apple-tråden

Har en Yamaha Z-11 reciever og skulle gjerne styrt denne med min iPad2. Nå ser jeg Yamaha sine egne apper ikke har noe som fungerer til denne modellen. Men er det noen somkjenner til noe tilleggsutstyr man kan evt koble til, og dermed få til noe elegant her...?
  16. Dan

Kalibrering med Audio tools på IPad

Denne tråden må abonneres på ;-) Kommer også til å benytte iPaden til dette, veldig greit hvis noen har gjort seg noen erfaringer kan komme med noen tips.
  17. Dan

11.2 Kjellerkino prosjekt

Kjenner ikke allverdens til det selv heller. Men så lenge du har luft og kjøling nok rundt og over spotene er det ikke påkrevet med plastbokser nei. Disse er som regel for å hindre isolasjonen komme mot spoter og trafoene. De 105W trafoene til halogenlamper er til halogen, må ha egne trafoer...
  18. Dan

11.2 Kjellerkino prosjekt

Lekkert! Liker godt detaljer som blandt annet føringsveiene med K-rørene og interferens. Liker! ;-) Spennende å følge med på.
  19. Dan

Surround Back - Dipol eller vanlig ?

Jeg sitter ganske nær bakvegg og sidevegger i min hjemmekino. Hadde før vanlige høyttalere bak og ved sidene. Ble aldri ordentlig fornøyd, om ikke man var akkurat i sweetspot. Byttet dem så ut med fire nye SVS SSS-01 dipole høyttalere og har aldri sett meg tilbake.
  20. Dan

BEF's kompromissløse hjemmekino - Snart klar..., post 7400 -

Veldig, veldig bra og moro å følge med på. Er bare å bøye seg i støvet.