Søkeresultater

1. Zleepyme

Hjelp med forslag til ny senterhøyttaler

I et surroundoppsett så vil samarbeidet med senter og front være avgjørende for en "sømløs" surroundlyd. Da er klangkarakter mellom disse viktig. Ha opplevd at forskjellige modeller fra samme merke passer fint sammen uavhengig av modell osv, fordi et høyttalermerke uansett prisklasse, har en...
  2. Zleepyme

Hjelp med forslag til ny senterhøyttaler

Kjenner ikke til merket, men har du sett på om de kanskje kan ha andre løse modeller i samme merke? Kanskje finner du en senterkanal fra dem som passer i racket ditt?
  3. Zleepyme

Koble forsterker i forsterker..

Det vil være tungvint å gjøre det slik av flere grunner. Volumkontroll som nevnt ovenfor. Uten en reell pre out til sub, så har du heller ikke delefrekvens, slik at du sender fulltone(alle frekvenser) inn på subelementet. Det vil gi skurrete og grøtete bass. Anbefaler deg å se etter en...
  4. Zleepyme

Lydplanke og subwoofer kombinert med innfelte stereohøyttalere (Speakercraft)

Utfordringen med lydfjølene er jo at de er aktive og kan ikke kombineres med eksisterende anlegg. De er også mye plastic fantastic, og lyden er også deretter. Du får ta dama med på runde i Hifi klubben o.l.,og vise henne eventuelle senterkanaler som kan være et alternativ. Har hørt de liker...
  5. Zleepyme

Mitt hjemmekinoanlegg

Ja, den hadde helt sikkert vært super! :) Skal prøve å stenge oppgraderingsspøkelset på gangen en stund til da jeg ikke har noe perfekt sted å bygge ut. Får knapt nok brukt oppsettet slik jeg har det idag :) Men hørt mye bra om Parasound . Et godt alternativ når jeg engang får dedikert rom til...
  6. Zleepyme

Du kan sette reciveren opp til 2.1. Du forteller den bare i høyttaleroppsettet at du ikke har bakkanaler, så det er null problem. Anbefaler uansett en 3.1 løsning med dedikert senterkanal.Det setter du bare opp på samme vis. Om man velger kablet aktiv subwoofer, så har man et hav av varianter...
  7. Zleepyme

Anbefaler trådstarter å få tak i en slim surroundreciver.(Marantz og Cambridge har noen modeller) om du ønsker å skjule den i en tv benk med begrenset plass. Så kjøper du en vanlig grei senterhøyttaler fra ønsket merke og kobler dette sammen med vegghøyttalerne inn på reciveren. Ønsker man...
  8. Zleepyme

Tips til rimelig projekter i ekstra TV-Stue

Kjøpte selv en Optoma HD 27 til 6000 på Hifiklubben. Meget fornøyd med denne! Tror ikke du finner bedre i forhold til pris iallefall. :)
  9. Zleepyme

Mitt hjemmekinoanlegg

Takk for tips :) Har hørt mye bra om begge. Føler jeg har nok strøm til frontene med de to Nad blokkene jeg har. Problemet er at senterkanalen ikke helt får futten den fortjener. Utfordringen er å få noe til å passe inn i stereobenken da plass er en avgjørende faktor. Rotelen blir rett og slett...
  10. Zleepyme

Mitt hjemmekinoanlegg

Aha! Så kult da :)
  11. Zleepyme

Mitt hjemmekinoanlegg

Koselig at AV forum er oppe å kjører igjen :) Har beskrevet mitt hjemmekinoanlegg under "Min hjemmekino", så poster bare et "julete" bilde med Harry Potter på Projektoren :)
  12. Zleepyme

minHjemmekino Mitt hjemmekonoanlegg - Utstyret

Kjøpte meg en ny tv benk. Jernved fra Jysk. Har lett etter et brukbart tv bord over tid, men ingen som hadde dybden eller plassen jeg var ute etter. Kom over dette bordet, og det passet perfekt til mitt bruk Med IR emitter i døra til recver og blu-ray(ledningene du ser), så er alle komponenter...
  13. Zleepyme

minHjemmekino Mitt hjemmekonoanlegg - Hjemmekinoen

I november 2018 kjøpte jeg meg endelig projektor. Har gått å drømt om det i flere år faktisk. Budsjett pj fra Optoma. Ikke noe 4k enda. Men det var utrolig morsomt å få "kinofølelsen" i egen stue😊 Optoma HD27e Det ble morsomt å se film og ha bilde som matcher lyden. Har for øyeblikket et...
  14. Zleepyme

minHjemmekino Mitt hjemmekonoanlegg

Mitt nåværende hjemmekinoanlegg består av: Front: Dali Mentor 8 Senter: Dali Mentor Vocal Sidehøyttalere: Dali Fazon Mikro Bakhøyttalere: Dali Ikon 5MK2 Subwoofer: Dali ikon subMk1 Elektronikk Surroundreciver: Denon AVR 3313 Effektforsterker(e): 2 stk Nad c275 Blu-Ray spiler: Denon DBT 1713 UD...
  15. Zleepyme

Hei. noen veit hva som er forskjellen på ein DVD spillere

Ikke så mange spillere som koster 8000 lengre, men du har f.eks Cambridge 752 til 6500 som har en Meeget god D/A konverter innebygget(for analog cd bruk) som gruser de fleste cd spillere og D/A konvertere et stykke over denne prisen...
  16. Zleepyme

Hjelp til bakhøyttalere i Rubicon-oppsett

Kabler kan man kanskje diskutere opp og i mente-uten å bli enige. Her må man bare erfare, og finne ut selv. Forskjell vil det være... på Høyttalere til 30-40000 mener jeg fortjener noe bedre en en 20 kroners rull fra clasern. men man kan jo seff kjøpe denne rullen, og låne en dyrere kabel og...
  17. Zleepyme

UHD TV eksperter se hit.

Nei Hvor jeg evt jobber hen er irelevant for å gi folk tiips om hvordan bransjen fungerer! Kan medele at jeg HAR jobbet for både Elkjøp og Expert... Kjøpte mitt første hjemmekino fra Hifiklubben i 1999-da ansatt på Elkjøp! LG skjermer er vel og bra, men blir skrytt opp i skyene for butikkene...
  18. Zleepyme

Reciver/effekt til B&W CM9

Kanskje kombinasjonen Med litt kjørlig lyd fra Yamahaen, og den litt tørre lyden fra B&W ikke tiltaler dine ører? Kan kanskje endres som ovenfor ved å bytte til annet merke reciver, men største forskjellen blir nok å bytte til andre høyttalere. Dali er nevnt, og kan anbefales da de er mer...
  19. Zleepyme

B&w 686 s2 + DENON PMA-720AE ?

Helt grei match lydmessig og greit med krefter vil jeg si. Det eneste forsterkeren mangler er digitale innganger, så det spørs jo hva du skal koble til. Om man ønsker noe som har alt, så har du også denne...
  20. Zleepyme

Hjelp til bakhøyttalere i Rubicon-oppsett

Tror nok det kommer utenom, med mindre noe annet er avtalt