Søkeresultater

1. gpt33

Innkjøp av lydplanke til stua-tips & råd takk

Fruen i huset har fått sitt "årlige" fikt om at stuen må fikses. Har idag en Yamaha Rx-V765,Dali Ikon OnWall + en sub. Dette funker bra til sitt bruk men fruen ønsker seg lydplanke. Jeg bruker sonos i kino´n og flere andre rom i huset,så det er naturlig å se på Sonos Playbar. Har et par...
  2. gpt33

Oppgradere pj eller kjøpe ny pære?

Har idag en Sony HW-10 + Darbee. Er fornøyd med bilde men pæren må byttes før høsten. Ser det ligger endel brukte Sony projektorer ute for salg,så spørsmålet er om jeg bør oppgradere pj eller bare bytte pæren. 3D er egentlig ikke noe "must have" For øyeblikket kan jeg strekke budsjettet til 15k...
  3. gpt33

B&W 803D vs Audio Physic Scorpio 25

Vurdere bytte ut mine B&W 803D til et par Audio Physic Scorpio 25. Noen som har noen innspill for og imot dette. Har hørt Scorpio 25 hos en kompis flere ganger og liker lyden godt. Høytalerene skal brukes sammen men pre og monoblokker fra bladelius. Titt gjerne innom min tråd...
  4. gpt33

Barnevennlig mediaoppsett

Min sønn liker å se på barnefimer ol på dvd. Problemet er at han er 3år å veldig dårlig på å holde orden/ta vare på filmen enda:) Jeg ønsker meg en løsning der jeg legger inn filmene på harddisk og spiller dem av fra den. Jeg har en Apple tv2 som jeg ikke har koblet opp enda som jeg håper kan...
  5. gpt33

Forforsterker koblet til pre out på receiver?

Jeg bruker idag en Classe Cp-35 forforsterker til musikk og Onkyo 807 receiver til film. Begge disse er koblet på en Parasound A-21, Classe Cp-35 er koblet på Xlr inngangen og Onkyo 807 på Rca inngangen. Siden Xlr inngangene på A-21 "overstyrer" rca inngangene må jeg dra ut xlr kablene når jeg...
  6. gpt33

Valg av høytalere til Sonos ZP-100/120

Som overskriften sier skal jeg ha et par høytalere på min Sonos Zp-100. Stuekinoen skal flyttes til dedikert rom,men jeg trenger litt lyd i stuen også. Oppsettet skal også stå for tv lyden. Det jeg er på jakt etter er et par høytalere + en liten sub(regner med det trengs) Zp-100 er oppgitt til...
  7. gpt33

Mezing.com Noen som har handlet her?

Kom over denne siden,er det noen som har handlet her? Flere ting som var veldig billig,nesten litt for billig syns jeg. Feks disse Bose QC-3 Bose QuietComfort 3 (QC3) Acoustic Noise Cancelling Headphones - Buy mezing, expensive is nothing
  8. gpt33

Dac i Trondheim?

Jeg vurderer og gå til innkjøp av en ekstern Dac til mitt oppsett. Har testet en Cambridge Dacmagic og en Abrahamsen V6. Syns ingen av disse ga det løftet i lyden jeg håpet på. Mitt spørsmål er da om noen i Trondheims område har en Dac jeg kunne fått lånt og testet. Eier er selvfølgelig...
  9. gpt33

Gefen Scaler Problem

Jeg bruker idag en Hdmi kabel fra racket og bak til pj. Siden jeg har 2 kilder med hdmi ut og 2 kilder med komponent ut tenkte jeg det var lurt å kjøpe en slik Scaler. Fant en Gefen Scaler til en hyggelig pris på avtorget. Har nå hatt denne i hus en stund uten å få dette til å fungere noe...
  10. gpt33

Gpt33's kjellerkino: Audio Physic Scorpio 25 på plass-SMILER

Her er min av-tråd (blogg) hvor alle kommentarer rundt mitt anlegg er velkommne Det tok tid men nå har jeg endelig laget en egen tråd for at med avf'ere kan følge med på hva som skjer med mitt oppset. Denne tråden ble opprettet når jeg fortsatt bodde i leilighet. Bilder av oppsett i to...
  11. gpt33

Spørsmål Sorroundforsterker & Stereo preamp

Oppgraderings bølgen sniker seg nok en gang inn i min hjemmekino,å nå er det HD som står i fokus. Trenger en sorroundforsterker som takler hd lyd. Det jeg er bekymret for er å miste min gode stereo lyd som 1098 gir. Er det en mulighet å kjøpe en 2kanals preamp som jeg kobler ballansert inn på...
  12. gpt33

Gode tider i Trondheim

Hei Da er det 4dager siden De skikkeli store skjedde. Jeg fikk mine B&W802!! Har hatt B&W803 i 3år nå,å har vært strålende fornøyd. Så kom jeg over et par 802 med en pris man ikke kan si nei til. (tusen takk til hyggelig fyr fra narvik som orket å sende dem) Fikk dem i hus på torsdag å koblet...
  13. gpt33

Problemer med sub på Rotel1098

Byttet tidlig i vår ut min Denon3805 til fordel for en Rotel1098,noe jeg ikke har angret en film på. Fikk en Svs Sb12 i posten på fredag å gledet meg stort til å koble opp. Problemet er som følger,får KUN lyd i sub når jeg kjører test tone. Tror jeg har prøvd alt som kan prøves. Har såklart...
  14. gpt33

Valg av Sorround Processor/forsterker

Har planer om å bytte ut sorround forsterkeren min i nærmeste framtid. Lurer derfor på om dere har noen tips? Har idag en Denon 3805,denne er på vei ut. Bruker idag Embla effektrinn å høytalere fra B&W 800serien. Sett litt på Lexicon å Arcam. Har også sett litt på Rotel 1098. Virker som man...
  15. gpt33

Spørsmål rundt bygging av romperister

Har hatt 2stk clarck ts239 i sofan min en stund nå. Etter at jeg byttet sofa syns jeg ikke jeg fikk det samme ut av clarck*ene lenger. Har derfor tenkt å montere sub elementer istede. Ser mange inne her har gjort det samme. Har sett på MGR F_2015W elementer. Noen som har noe å si om MGR...
  16. gpt33

Clark rumperistere på Zachry D-250

Lurer på om jeg kan koble 3stk Clark rumperister til Zachry d250? Eller blir dette vanskelig med tanke på motstand ved evt serie kobling osv.
  17. gpt33

Tilkobling av Clark rumperistere uten å bruke sub??

Lurer på hva som vil være den beste måten å ta signal fra en Denon 3805 til et par Clark rumperister når jeg ikke bruker sub??? Sånn det er koblet nå,tar jeg signalet ut fra effektforsterkern til fronten videre til en Zachry som rumperisterne er koblet til. Håper dere skjønner hva jeg mener.
  18. gpt33

Forskjell på Nordost kabler??

Hei Lurte på om noen kunne fortelle meg om det er stor forskjell på Nordost super flatline MkII og Nordost solarwind høytaler kabler?
  19. gpt33

Denon link?

Jeg har til nå bare brukt coax kabel mellom min Denon 3805 å 3910. Tenkte jeg skulle teste denon link,så koblet om. Merket etter litt lytting at de var litt mindre bass med denon link kontra coax. Hva kan være grunn til dette? Noen andre som har testet dette?
  20. gpt33

Kabler til B&W 805s??

Har et par 805s som skal brukes som bakhøytalere. Lurte da på om noen har noe tips til gode høytaler kabler. Regner med å kjøre bi-wire. Noe forslag??