Søkeresultater

1. C

50hz - 60hz strøm omformer

Ok, takk for svar. Jeg har også hørt at de som er merket 50/60hz fungerer utmerket, men tror kameraten min bare ble litt bekymret når det bare stod 60hz, men det fungerer nok bra. Var vel mest det at han var redd noe elementer inne forsterker o.l. skulle bli for varmt hvis det var ment til å...
  2. C

Så 60hz utstyr fra USA tåler 50hz så lenge de ikke har noen AC motorer ? De vil ikke bli for varme og noe smelter ? Det vil si at det holder med en relativt kraftig 220v til 110v omformer.
  3. C

Hvis dette ikke er riktig kategori for dette spørsmålet vennligst pek meg i riktig retning. En kamerat av meg har bodd i USA i 2 år nå og har akkurat kommet hjem. Han har en del AV utstyr som han nå skal bruke i Norge. Han har skaffet seg en stor omformer men lurer litt på dette med strøm...
  4. C

Tips angående kjøp av ny dvd-spiller til htpc

Region - killer gjør bare software (windvd, powerdvd o.l.) sonefri ikke selve dvd-spilleren. Dette må gjøres med firmware, som ikke alltid virker og kan skade dvd-spilleren. Derfor håper jeg noen kan gi meg tips om riktig dvd-spiller og riktig firmware som virker.
  5. C

Tips angående kjøp av ny dvd-spiller til htpc

Dvd- spilleren til htpc'en som jeg har idag begynner å bli gammel, film kan henge seg hvis det forekommer riper i plata o.s.v. Så jeg tenkte å gå til innkjøp av ny dvd-spiller , disse koster jo ikke mer enn 300 - 400 kr. Det er veldig nødvendig at jeg får gjort denne dvd-spilleren sonefri...
  6. C

BG1209s vs BG1208s/2

Vet ikke med tanke på skarphet og kontrast men en 9' om ikke annet burde iallefall være mer lyssterk enn en 8'. Men det er vel mest oppløsning du tenker på. Bare av ren nysgjerrighet Per Johnny, hva er forskjellen på 1208s/2 som du har nå og min 1208/2. 1208s/2 er vel den nyeste av 1208 serien...
  7. C

Dvd /m dvi og crt

Tror det kommer en europeisk versjon som heter DVD-HD935 i slutten av august. Så spørs det jo om denne kan bli gjort sonefri. Noen som vet hvem som vil komme til å selge denne og hva prisen vil bli ? Har hørt rundt 3000,-
  8. C

Dvd /m dvi og crt

Mener ren digital DVI-utgang eller ikke
  9. C

Dvd /m dvi og crt

Hvordan er kvaliteten på bilde hos deg med DVI-VGA kontra VGA-VGA hvis du også har prøvd det? Jeg går ut i fra at du også har crt ? Noen som vet om denne dvd-spilleren har ren dvi-utgang eller ikke ?
  10. C

Dvd /m dvi og crt

Har lest litt om den nye samsung dvd spilleren som kommer snart. Den kan oppskalere ett bilde til 720p og har dvi - utgang. Kunne tenkt meg å prøvd en sånn men så er det det at crt-projen min ikke har dvi-inn bare vga/rgb. Går det ann å få tak i en dvi til vga overgangs kabel eller vil dette...
  11. C

Nytt bilderør

Kansje jeg burde kjøpe nytt grønt rør istedenfor rebuilt. Må jo kansje snart skifte det blå også og det kan heller være rebuilt da det ikke er lett å oppfatte skarpheten på det blå uansett
  12. C

Maling med høy-gain

Med top-coat , så mente jeg den malingen som fåes kjøpt av goosystems. Den heter top-coat og base-coat, og skal gi 1,3 gain Når jeg mener gain så mener jeg hvor mye lys som reflekteres. Så det kan ha noe med glans å gjøre ja, holder på med å eksperimentere litt.
  13. C

Maling med høy-gain

Jeg skal akkurat begynne å eksperimentere med forskjelig maling som jeg håper kan gi høyere gain enn mitt nåværende lerret (1,1). Leste enn del av tråden om screen-goo og må si meg mektig imponert. Kunne nok tenke meg noe mer gain enn 1,3 som crt-base og top coat malingen gir eller gir den...
  14. C

Nytt bilderør

Godt å høre Er det noen som vet hva frakten og evt. moms blir på ett slikt bilderør ? Per Johnny, har du kjøpt bilderør herfra før , vet du om dette er det riktige for meg ?
  15. C

Nytt bilderør

Nå skal jeg endelig bestille meg nytt grønt bilderør. Har noen spørsmål først. Har en Barco Graphics 1208/2 crt og lurer på hvilket rør som er riktig. SKal kjøpe fra www.crtcinema.com Noen som har erfaring med disse fra før ? Det var dette jeg tenkte på: REBUILT BARCO 808/1208 CRT-GREEN...
  16. C

Prøv ut FFDSHOW på HTPC!

Dropp hardcodeforpal og alt det i registeret. legg bare inn dxvapal Sett den til 1 for pal og 0 for ntsc. Ellers har ikke jeg gjort noe annet, hvilken versjon bruker du av ffdshow, det er viktig å få riktig versjon
  17. C

Bare ett dumt spørsmål

Etter at jeg fikk fikset powersupplyet så fikk jeg hjelp med å innstille pj'en. Siden dette skjedde har den hatt den samme oppløsningen (1024*768*72hz) Tenkte jeg skulle prøve en ny oppløsning (1280*768*72hz) Det jeg lurer på er om man må vinkle rørene og justere fokus mekanisk på nytt når man...
  18. C

Hva skal en HTPC være? minimumskrav?

Jeg har akkurat skaffet meg ett Geforce Fx 5900 og synes at dette er bedre på bilde enn Ati Radeon 9700 Pro som jeg hadde før. Men det er bare min personlig mening. Har forøvrig P4 3,2ghz 1024mb ram og har akkurat bestillt M-Audio Revolution 7.1 Bruker zoom-player med windvd audio og video...
  19. C

spørsmål om M-AUDIO Revolution

jeg bruker zoom player med windvd audio og video filter. greier zoomplayer å dekode dd/dts ? Eller er det opptil filteret jeg velger. Velger jeg windvd audio filter i zoomplayer vil det fungere på samme måte som windvd software spilleren ?
  20. C

spørsmål om M-AUDIO Revolution

Ser at M-audio revolution kortet har støtte for dd og dd-ex men har bare dts- ut. Hvis man skal bruke kortet som forforsterker så burde jo det også ha dts og dts-es dekoding. Er nok litt grønn på dette her men bare lurte på det. Tar softwaren seg av dts-dekodingen da? Har det dekodere for...