Søkeresultater

1. audunth

litt forvirret..hva slags kabel til projektor 3d

Ifølge HDMI :: Consumers :: Buying Guide fins det ikke noe som heter HDMI 1.4-kabel. det er bare tull og salgstriks fra produsentenes side. det som finnes er HDMI-kabel med ethernet, men det trenger du ikke til projektoren. Bare sørg for at du får en high speed kabel, men det er vel de fleste på...
  2. audunth

iRacing - verdens beste bilsimulator for PC!!

Heisann! Dere som har ratt/pedaler i hjemmekinoen og leter etter et realistisk bilspill bør prøve iRacing!! Er det noen her som allerede er medlem? iRacing er forsåvidt ikke et spill, men en online simulator. Alt er så ekte som overhodet mulig (banene laserscannes til minste detalj slik som...
  3. audunth

Sony VPL-HW30 - 240Hz 3D - 3x lysutbyttet til VW90 i 3D - Full CMS

Er de nye brillene som leveres med denne (hvis man bestiller bundle) de samme som omtales i vW-95-tråden? Nye, lettere briller som slipper gjennom mer lys omtales ihvertfall i HW-30-pressemeldingen fra Sony. Et spørsmål til: Har noen av dere prøvd denne med dataspill? For meg er spill den...
  4. audunth

Kjøpe Epson EH-TW4400 ??

Takk for gode tips, Gorm. Med mitt mørkerøde rom som er sortmaskert rundt lerretet og litt ut på sideveggene og taket, samt mørkegrå teppefliser på gulvet og 77" lerret regner jeg med TW4400 på øko er det rette valget av de to. Og da blir valget mellom TW4400 og Sony HW30. Mtp prisen ville...
  5. audunth

Kjøpe Epson EH-TW4400 ??

...og er TW5500 verdt 4000 kr mer enn TW4400? Er ikke forskjellen på de to marginal når de er kalibrert (som vi fikk inntrykk av i din test av TW4400 i Hjemmekino), eller er det kommet fram større forskjeller nå et års tid etter at du testet dem, Gorm? Et spørsmål til: Hvor vanskelig er det å...
  6. audunth

Interpolering ved framerate under 24 FPS

Hei. Jeg skal ha meg ny projektor, og noe av det jeg bruker projektoren mye til er sykling på rulle (en Tacx Fortius). Det fungerer sånn at videoen spilles i den hastigheten man sykler, og ved lave hastigheter opp bratte bakker hakker bildet, og framerate'n kommer gjerne ned i 10-12 fps...
  7. audunth

Tablet Android vs IOS

Lite resposivt høres mer ut som dårlig hardware enn dårlig OS...
  8. audunth

Noen som vet hvor jeg kan få tak i denne?

De har den både på Play, Amazon og Platekompaniet, men uten norsk tekst...
  9. audunth

Ultratynn billig tv til soverom

Har nå bestilt en Samsung UE32C8000. Kostet etpar tusen over budsjett, men virker som et godt kjøp siden 40" koster 4000 mer enn 32", mens på de fleste andre tv'er skiller det 500-1000 kr mellom 32 og 40 tommer. Vet at UE40C8000 er 3D-ready, men bortsett fra det går jeg ut ifra at det er samme tv...
  10. audunth

Samsung UE32C8000

Noen som vet hvorfor denne ikke finnes på Samsung sine sider? Under 8-serie fins kun 40" og større. Er det en utgått modell, eller en spesialmodell for enkelte kjeder? Tilsvarer den UE40C8705? Hvis ikke hva er forskjellen? (Bortsett fra størrelsen selvsagt)
  11. audunth

Når jeg sier den må være ultratynn er det ikke for moro skyld. Det er ganske enkelt fordi jeg har 40 cm mellom fotenden av senga og veggen. Og for å komme til terrassen må man gå gjennom soverommet. Og om sommeren hender det at det blir en fest eller 10 på den terrassen, og da kan jeg ikke ha en...
  12. audunth

Hei! Jeg skal ha meg en tv til soverommet, og den må være ultratynn (type 3cm, dvs. "ultratynne" tv'er med 5cm dybde er uaktuelle) og det holder med 32 tommer. Pris maks 5000. Er det noen andre enn Samsung som har så tynne tv'er? UE32C4005 er veldig aktuell, som fås til ca 4000 kr. Er det...
  13. audunth

Jakten på billig "High end" kaffe...

Kaffe & kake i ett :D
  14. audunth

Espressoen ble oppfunnet på begynnelsen av 1900-tallet. Cuba var under Spania 1511-1898. Og Cafe au Lait er fransk for "kaffe med melk". Uansett hvor mange kaffesjapper Europa over som serverer espresso (som er italiensk) i en Cafe au Lait så er det allikevel ikke riktig... Det er forøvrig...
  15. audunth

Carajillo er etter hva jeg har forstått med vanlig kaffe, mens espressoversjonen heter corretto. Men det blir vel brukt om hverandre, på samme måte som cafe au lait og caffe latte blir feilaktig brukt om hverandre. Sorry at jeg er litt kverulant her ;) Jeg skrudde opp Rancilio'en min og flyttet...
  16. audunth

Vanlig kaffe og bananlikør? Joda, kan vel være godt det... hehe I går gjorde jeg noe morsomt, nemlig som en ekte hjemmekinoentusiast moddet jeg espressomaskina for å få bedre lyd i den :)
  17. audunth

Offisiell tråd for Epson EH-TW5500

Takk for raskt og godt svar, Gorm :) Er ikke usannsynlig det blir en fullkalibrert TW4400 på meg om ikke lenge... på tide med en oppgradering fra min IN78.
  18. audunth

Offisiell tråd for Epson EH-TW5500

Har nå sittet og lest diverse utenlandske (britiske) tester av TW4400. Samtlige sier at TW4400 har 10-bit prosessering mot 12-bit i TW5500. Leste også at sortnivå og skyggedetaljering er noe bedre på TW5500, men det kan jo være mangel på god kalibrering. I tillegg skriver de at FI ikke går an å...
  19. audunth

Enig med deg, Roffe! Det er det som er så fint med kaffe, high end kaffe trenger ikke være dyrt i det hele tatt. Man kan kjøpe seg en komplett manuell rigg til under 10000 kr som kan produsere 95% like god espresso som proffe rigger til 200k. Det er ekspertisen og bønnekvaliteten det kommer an...
  20. audunth

Å snakke om helautomatiske og kapselbaserte maskiner i en tråd om high end kaffe blir som å diskutere komplette surroundanlegg til 10000 kr i en tråd om high end hjemmekino... Bla litt i forumet på coffeegeeks.com så får dere en idé om hva gutta der gjør for å oppnå high end kaffe. Manuell...