Søkeresultater

1. Flay

JVC HDMI Enhanced mode ? (X5900)

Hvorfor skal man bruler Enhanced mode eller ikke ? Med HDR, er bilde mye lysere og ser ganske bra ut. Jeg har ikke se på film enda i enhanced mode. Jeg gikk bort den instilling i går kveld alt for seint til å teste videre. Da tenkt jeg å spøre ekspertene her om hva som gjør den HDMI Enhanced...
  2. Flay

JVC X5900 : HDR. Hva gjør jeg galt ?

Det er noe som stemme ikke når jeg prøve HDR med min x5900 + pana UB420. At det er mindre lysstyrke en SDR er ok, med at farger er blek, stemmes ikke. Hud farge se blek ut, sol nedgang er trist osv. Sammenlignet med SDR Bluray vs 4k Bluray av samme film. Filmene jeg har prøvd er Lucy og in the...
  3. Flay

panasonic U420 -> Yamaha A3060 -> JVC 5900 ingen bilde

Hvis je bruker HDMI mode1 (som anbefalt til 4k), får jeg ingen bilde. I HDMI mode2, fungere alt fint (tror jeg). Vanlig bluray og 4k virke fint i Mode2. ( har sett Lucy i 4k uten problem. men hva er årsaken til at HDMI mode1 virker ikke ?
  4. Flay

3d briller JVC projektor

Hvilken 3D briller kan dere anbefale for en X5900 ? og vil disse briller fungere (optimalt) på N serie ?
  5. Flay

Sumo via AppleTv kampen i HDR ???

Det har jeg vanskelig å tror men ... Sent from my iPhone using New Forum mobile app
  6. Flay

Velour rull

Noen vet hvor kan man kjøpe velour rull bredere og lengre en det som selges på Avshop ?
  7. Flay

iMax enhanced !

Snart må alle hjemmekino ombygges ? fra 16/9 til 2.35:1 til 2.40:1 til 1.90:1 ? har dere tro på denne format ?
  8. Flay

Maskering JVC 16:9 / 2.35:1

Ikke sikker hvis den tråd skal i projektor eller lerret kategorien. Vanskelig å velge format til lerret (og kanskje størrelse) til kommende kino. Først tenkt jeg å bare gå for 240:1 og zoom inn for sport eller serier i 16/9. Men da er det filmer i multiformat. 16/9 på en 240:1 lerret blir ikke...
  9. Flay

rumpe rister ....

Jeg trenger litt hjelp / info om disse. Jeg kun tenke meg å ha et par "shaker" i kommende kino. Jeg så på disse hos AVButikken : - CLARK SYNTHESIS TACTILE SOUND TRANSDUCER TST239 SILVER - CLARK SYNTHESIS PLATINUM TST-429 Men det er svært lite info fra nettsiden. Hvordan man kobler de til...
  10. Flay

Pris på projektor i norge er ikke riktig !!! (JVC)

Fikk et tilbud fra en butikk i Frankrike på 4669€ for en JVC X7900. Hadde aldri tenkt å kjøpe i utlandet men ... ÆÆÆ ??? det er 24500,- mindre en i norge ! 54% mer i Norge en i Frankrike dette er helt vilt.
  11. Flay

Plassering av projector (JVC x7900)

Hei ekspertene Det jeg lurer nå er hvor skal projektor plasseres optimal. Lerret blir 3-3,5m bredd. Med alt man kan leser om hdr og lystyrke mangel fra projector, vil jeg tror at man skal plassere projector så nær lerret som mulig for å bruke minst mulig zoom, og da man har mest mulig lystyrke...
  12. Flay

Dolby Vision ?

Hva må det til for at projektor få DV ? Er det hardware eller lisens som kreves ? Har selv en Sony A1 oled TV. og likt ikke helt HDR pga hvit var over "saturated". Men etter Dolby Vision oppgradering alt er fantastisk ! Jeg har kun opplevd HDR på projektor med Epson 7300/9300, så det er ikke...
  13. Flay

Ny kino bygges fra bunn

Projekt til ny kino har nå startet. En gammel terrasse i betong er fjernet, alt er planert og klar for tilbygg. Størelse blir etter innevegger er ferdig ca 4,20m x 5,65m 2,40m.
  14. Flay

JVC LX-UH1 DLP

Noen vet om den vil være å satse på ?
  15. Flay

Zoom eller ikke zoom

Hei Jeg lurer på om hvis en projektor har mulighet til å bli plassert 3m fra lerret eller 6m fra lerret, (og alt innimellom). Og derfor bruker zoom på x1 eller x2 for samme bilde størrelse hva som er best ?
  16. Flay

EPSON EH-TW7300 vs Sony HW45

Ja hvilken er best ? Med tilbud på black friday er de på samme pris (for meg som trenger lerret mm). ikke mye er endre fra x500 vs HW45 spørsmål : Dedikert kino, full lys kontroll, mørk vegg og tak. 3 meter bredd lerret. Shapness ved camera bevegelse er viktig. INGEN spill, 16/9 -> 240:1 er...
  17. Flay

Brukt JVC X500 eller ny SONY VPL-HW65

Hei Hva er beste kjøp mellom disse 2: Brukt JVC X500 eller ny SONY VPL-HW65/HW45 ? Dedikert kino, full lys kontroll, mørk vegg og tak. 3 meter bredd lerret. Shapness ved camera bevegelse er det viktigst egentlig for meg, Jeg hater blur og bilder som henger etter ved for eksempel horizontal...
  18. Flay

ventilasjon

Hvor mange ganger skal luft fornyet per time i kinoen ?
  19. Flay

Nyt kino på tegnebordet

Hei Gammel kino er revet og ny kino må bygges innen korttid. Der er første tegning, mye kan endres før første vegg er på plass. Rommet vil være etter isolasjon ca 3,9m x 5,60m, med alle vegger og takk i betong. Det er ikke bestemt for lydtransparent eller vanlig duk, da lurer jeg på bilde...
  20. Flay

Lydtransparent duk vs vanlig

Hei Hvordan er bilde kvalitet mellom lydtransparent duk og vanlig ? Ta for exemple Dreamscreen V5 og V6 serie ? I min neste kino, lerret vil være 100'' kanksje 106'' og dette uansett duk valget. Projector blir 1080p, men jeg vil ikke bytte lerret når jeg gå over til 4K om et par år.