Søkeresultater

1. audunth

iRacing - verdens beste bilsimulator for PC!!

Heisann! Dere som har ratt/pedaler i hjemmekinoen og leter etter et realistisk bilspill bør prøve iRacing!! Er det noen her som allerede er medlem? iRacing er forsåvidt ikke et spill, men en online simulator. Alt er så ekte som overhodet mulig (banene laserscannes til minste detalj slik som...
  2. audunth

Interpolering ved framerate under 24 FPS

Hei. Jeg skal ha meg ny projektor, og noe av det jeg bruker projektoren mye til er sykling på rulle (en Tacx Fortius). Det fungerer sånn at videoen spilles i den hastigheten man sykler, og ved lave hastigheter opp bratte bakker hakker bildet, og framerate'n kommer gjerne ned i 10-12 fps...
  3. audunth

Samsung UE32C8000

Noen som vet hvorfor denne ikke finnes på Samsung sine sider? Under 8-serie fins kun 40" og større. Er det en utgått modell, eller en spesialmodell for enkelte kjeder? Tilsvarer den UE40C8705? Hvis ikke hva er forskjellen? (Bortsett fra størrelsen selvsagt)
  4. audunth

Ultratynn billig tv til soverom

Hei! Jeg skal ha meg en tv til soverommet, og den må være ultratynn (type 3cm, dvs. "ultratynne" tv'er med 5cm dybde er uaktuelle) og det holder med 32 tommer. Pris maks 5000. Er det noen andre enn Samsung som har så tynne tv'er? UE32C4005 er veldig aktuell, som fås til ca 4000 kr. Er det...
  5. audunth

Rammemaker i Oslo

Hei! Jeg har akkurat kjøpt meg et Dreamscreen Acoustic ultraHD 200cm lerret som jeg trenger ramme til. For å få det best mulig betaler jeg heller en profesjonell rammemaker/kunstutstyrforhandler for å bygge en ramme og montere det enn å gjøre det selv. Regner med det blir vesentlig billigere...
  6. audunth

Høyttalere til veldig lite rom

Siden mine fronthøyttalere (Dali 18mkII) er litt i største laget for hjemmekinoen min, lurer jeg på å bytte dem ut i noen som er litt mindre. Rommet er svært lite ca 4,5 x 2,5 m med skråtak, ca 1 m takhøyde innerst og 3,5 m ytterst. Se linken i signaturen min for bilder. Selv uten sub blir...
  7. audunth

Projektorer og innbrenning

Hei! Er det mulig å få permanent innbrenning på en DLP-projektor? Eller andre digitale projektorer? Jeg bruker en HTPC til alt av film- og musikkavspilling, så det er jo greit å vite om jeg bør bruke skjermsparer... Jeg ser at bildet på min Infocus IN78 kan henge litt igjen i visse tilfeller...
  8. audunth

Projektor med kort kasteavstand og mulighet for å plassere øvre bildekant under linse

Hei. Jeg har nå fått telefon fra Soundgarden (tidl. HiFi Centeret) om at jeg får refundert penger for min AN110 som hadde problem med linseforskyvningen. Jeg trenger da en annen projektor med tilsvarende spesifikasjoner når det gjelder bildeplassering: - Bildet må kunne plasseres minst 10-15...
  9. audunth

Får ikke lastet opp bilde

Hei! Jeg prøver å laste opp et JPG-bilde på 254 kb, men det nekter å fungere. I en tråd på avforum får jeg meldingen "upload failed" eller noe i den duren, og på minhjemmekino dukker bildet simpelthen aldri opp. Har prøvd med flere andre bilder, sågar bilder jeg har fått lastet opp tidligere...
  10. audunth

Lg An215

LG AN215 - LG Global Site Da har AN110 endelig fått en oppfølger. Men skuffelsen er selvsagt stor over at det ikke er full HD! AN215 ser ut til å være endel mer lyssterk, særlig i stille-modus (1000 mot 650 ANSI Lumen), men den har også fått en justerbar Smart Iris-funksjon som sikkert kan...
  11. audunth

Defekt AN-110??

Jeg har nå omsider montert min AN110 på veggen, og med maks lens-shift nedover i 16:9-modus og til min store overraskelse så får jeg øvre bildekant bare 1-2 cm lavere enn linsa, og det vil si 12-13 cm for høyt i forhold til lerretet jeg har skrudd opp. I 15:9-modus kommer øvre bildekant altså...
  12. audunth

Skal til USA - hva lønner seg å kjøpe for å selge her hjemme?

Heisann! Jeg skal mest sannsynlig en tur til USA i nærmeste framtid, og siden dollaren er på salg om dagen tenkte jeg skulle tjene inn flybilletten (og vel så det) ved å kjøpe med noe AV-snacks som jeg kan selge her hjemme med god fortjeneste. F.eks. en projektor eller 2. Jeg fant ut at f.eks...
  13. audunth

Filmplakater trykt på lerret

Hei! Er det noen som vet om noen butikker i Norge som selger filmplakater/filmkunst trykt på lerret? Fant noen på eBay, men ikke alle sender til Norge.
  14. audunth

Hjemmekino arkiv

Når blir det lagt ut noe her? Den kategorien har jo stått tom i flere uker nå...
  15. audunth

Screen Goo til LG AN110

Hei! Jeg har kjøpt meg en LG AN110 og skal lage meg nytt lerret. Tenkte først å lime det eksisterende lerretet på en plate, men så har jeg bestemt meg for å bruke Screen Goo istedet. Etter hva jeg har lest skal det være like bra som "vanlige" lerret? Så jeg lurer på om jeg skal gå for Digital...
  16. audunth

Optoma HD73 vs BenQ PE8720

Hei! Siden disse to er basert på samme chip (nesten, HD73 har 15:9 1280x768-versjonen) er det noen særlig forskjell i bildekvalitet? HD73 er jo mye mindre, men det går kanskje på bekostning av optikk/støy? Prismessig er det jo ikke så veldig stor forskjell. Noen som har prøvd begge?
  17. audunth

Endelig! - J. River Media Center 12

Hei! Jeg så akkurat på J. River Media Centers hjemmeside ( www.jrmediacenter.com ) at versjon 12 er kommet. For de som ikke kjenner programmet så er det uten tvil det beste programmet for håndtering og avspilling av musikk. Brukergrensesnittet ligner litt på Apple iTunes, men å sammenligne de...
  18. audunth

DVD Profiler & Netremote

Hei! Jeg tenkte jeg skulle sette opp Netremote og DVD Profiler sånn at jeg kan trykke på coveret i Netremote for å spille en film som ligger på harddisken. Jeg har søkt på AVS Forum, Promixis forum (Netremote), InterVocative forum (DVD Profiler) og her på AVForum, men finner ingen guide for...
  19. audunth

FFDShow og resize

I FFDShow-guide-tråden på AVSForum leste jeg at det ikke er noen vits i å resize mer enn skjermoppløsningen. Det jeg lurer på er hvorfor i all verden folk her insisterer på at man skal resize mest mulig, og hvorfor i allverden i 1:1??? Folk kjører jo 2400x2400, 3600x3600 etc. Virker som sløsing...
  20. audunth

Servicemeny Sony V-serie

Hei! Jeg har en Sony KDL-40V2000 og lurer på hvordan jeg kommer inn i servicemenyen, for etter hva jeg har skjønt må man inn i den for å kunne justere RGB-fargetemperatur for hver farge. Noen som vet? Har prøvd etpar oppskrifter jeg fant på nettet, men de er for tidligere generasjoner skjermer...