Søkeresultater

1. maddie

Spotify + Squeezebox touch + squeeze commander + android, funker dette ?

Hei. Nå trenger jeg egentlig bare en bekreftelse fra dere som har dette / vet at dette fungerer slik jeg har planlagt. Om jeg har forstått riktig rett og slett. Holder på med husbygging og har med dette tenkt å få meg ett trådløst system som bruker Spotify. Skal selvfølgelig bruke digital ut...
  2. maddie

Hva tror dere om denne komboen ( dac + amp + hodetelefoner )

Er eier av AKG 271 mk2 og er meget fornøyd med lyden i disse, men det virker som de har mye uløst potensiale uten forsterker. Jobber offshore og målet/meningen med oppsettet er å ta det med på jobb slik at jeg kan nyte musikk på lugaren etter skift :). (og litt på skift om mulig :) ) Har en...
  3. maddie

Hodetelefoner til eksisterende stereoanlegg. Går dette ?

Hei. Min far vil gjerne ha ett par gode hodetelefoner til å høre musikk når han ikke kan bruke høytallerene. Hans nåværende oppsett er ganske bra men det er jo ingen headphone out. Electrocompaniet pc1 cd spiller Hegel p2a pre Electrocompaniet AW 70 effekt System Audio 1750 høytallere. Det...
  4. maddie

Mikrofonkabel XLR/XLR godt nok for hjemmestereo ?

Som topic sier. Noen som har prøvd billige microfonkabler i hjemme stereo ? Dette er til et "mid fi" anlegg til min far, og jeg trenger ett par 3m lange signalkabler. De microfonkablene du får på musikklink.no/musikkeksperten.no osv koster jo bare ca 100 kr stykk, noen som har prøvt disse ...
  5. maddie

Finnes Spdif Coax RCA 2 til 1 splitter ?

Finnes dette uten noe tap lydmessig ? Burde vært så enkel som mulig med en vanlig vippebryter mellom 1 og 2. Skal koble pc + cd spiller digitalt til en DAC med en digital inngang. Dette går vel egentlig an å lage selv men om det eksisterer så er det lettere å kjøpe :)
  6. maddie

B&W 685 til denne elektronikken? Gallskap ?

Jeg skal ha meg ett nr.2 stereo oppsett som bare skal være i en loftstue mest som "bakgrunnsmusikk". Det må være pent, billig og smått og altetende av musikk. Derfor har jeg kommet frem til B&W 685 i hvit utførelse. Disse er rålekre og jeg har alltid likt det gule kevlar elementet deres (...
  7. maddie

Anngående Samsung Galaxy Tab P1000 og audio out.

Hei, eier denne Taben og har Spotfiy premium på den. Noe som igjen fører til at jeg kunne godt tenke meg å bruke denne som "kilde" i mitt stue anlegg. Nå er jeg jo ganske audiofil ( signatur :) ) og om dette skulle vært aktuelt måtte jeg fått lyden ut fra den digitalt. Det jeg lurer på er om...
  8. maddie

Anngående ny Abrahamsen dac, og trenger litt tips til ny pre , Abr.3.0 ? ;)

Postet dette i Abrahamsen tråden også men ikke mye svar der så forsøker her også, først litt info . Har altså fått meg ny dac i systemet, Abrahamsen v6.0 . Nå har jeg brukt 1-2 dager med a/b testing mot min eksisterende Bladelius Advantage S1 cd spiller/dac. Ca 10 timer med lytting, og...
  9. maddie

Effektforsterker/DAC til B&W 683

Hei, Spørr her på forumet for en arbeidskollega som har B&W 683 høytallere som han for øyeblikket bruker en Onkyo Receiver til drift. ( Den kostet ca 8 000 kr, men vet ikke modell ). Han har videre tenkt å bruke oppsettet til surround, så han vil helst bruke denne receiveren som...
  10. maddie

Tandberg TR 2075 spørsmål

Hei, Har en kjenning som har en Tandberg TR 2075 som er semi defekt. Den støyer+veldig lav lyd i den ene kanalen, mens den andre kanalen virker som den skal. Han ba meg spørre på forumet om det finnes noen som reparerer disse enda? Er dette en normal feil på disse ? Lett ting å fikse selv ?
  11. maddie

Tannoy Tråden

Har gjort ett søk på forumet og fant ingen egen tråd som tok for seg alt av Tannoy. Fant tråder om enkelte serier, men mener dette merket fortjener en egen tråd der alle serier kan diskuteres. Erfaringer og bilder osv. Selv har jeg ett par høytallere i Prestige serien ( Glenair 15 ), og må...
  12. maddie

Hjelp til RIAA, og oppsett av ny platespiller

Hei, Fikk i går en platespiller fra samboeren min til bursdag ;) . Var en Pro-Ject RPM 1 Platespiller . Nå er dette med platespiller helt nytt for meg, men har funnet ut at jeg trenger et RIAA trinn. Har ikke tenkt å legge noe penger i dette i første omgang, da jeg nettopp har...
  13. maddie

Maddie's Hifi

Oppdatert 05.11.10 : Da har jeg byttet litt ut her igjen i anlegget mitt :). Det hele begynte med at jeg skulle ha ny forforsterker i systemet, men endte i komplett utskiftning av elektronikken. Lyden er totalt forandret og er veldig mye mer oppløst med det nye oppsettet. Er kjempefornøyd...
  14. maddie

plassering av store høytallere :)

Hei, I morgen skal jeg finne den beste posisjonen på de nye høytallerene mine. Tannoy Prestige Glenair 15. De spiller forsåvidt veldig bra med masse fet lyd, men går jeg en meter bak sofaen blir det litt mere trøkk lenger nede i frekvensene. Har heller ikke satt på dempeføtter eller...
  15. maddie

Zu Druid MK4/08 bra saker?

Nå har jeg vert på jakt etter Klipsch Cornwall III i ca en måned uten å finne noen. Skal sende noen flere mail's på mandag for å forhøre meg om hvor lang leveringstid det er på disse nå. Dersom det er veldig lang leveringstid, blir selvfølgelig andre høytallere i denne prisklassen interesante...
  16. maddie

Hjelp til rørvalg på Mcintosh 275

Hei, Raskt om mitt oppsett : Kjører Primare pre 30 og Mcintosh mc 275 på Klipsch RF 83. Med EC pc1 cd spiller. Rørene i MC 275 har blitt spilt en god del av livet sitt nå, og jeg er på jakt etter en forandring. Kunne tenkt meg enda "mørkere" eller "varmere" klang enn det originalrørene...
  17. maddie

Rør til Mcintosh MC 275

Trenger noe svar fra noen rørentusiaster her. I min MC 275 står det 3x 12AX7 , 4x 12AT7 og 4x KT88 rør. Alle disse er de originale rørene som står i ved kjøp. Står "Mcintosh" printet på dem så vet ikke hvilke rør de er. Det jeg lurer på er om det er noe å tjene på å bytte disse ut ? Har...
  18. maddie

Ingen sub utgang på denne pre-ampen?

Kjører ett stereo oppsett med primare pre 30 som forforsterker. Kunne tenke meg å kople til en aktiv sub for å ta de laveste frekvensene, men ser ikke ut som det finnes noen utgang på denne for det ?. Linker manualen http://www.primare.net/documents/00014.pdf . Noen som har noen tips ...
  19. maddie

Primare PRE30 + klipsch?

Hei. I går bestilte jeg meg Primare PRE30 forforsterker. Denne skal brukes sammen med Mcintosh mc 275 mk4 effekt + Electrocompaniet PC-1 cd spiller + Klipsch RF83. Lurer på om det er noen som har erfaring med Primare PRE30 ? Og enda bedre om noen har prøvd primare + klipsch ? I såfall...
  20. maddie

Forslag til stereo pre med mitt oppsett.

Hei, er på jakt etter en Stereo pre til mitt oppsett som nå består av : Klipsch RF 83 Electrocompaniet pc 1 cd spiller ( balansert ) McIntosh MC 275 mk4 effekt. Jeg har ca 10 høvdinger til rådighet. De jeg har kikket på til nå er: Hegel P2A Parasound P-3 Trenger litt flere...