Søkeresultater

1. R

Trådløse hodetelefoner....Kan de ikke lages med god lyd?

Finnes det egentlig noen gode trådløse? Etter å ha lest mange bruker erfaringer så kjøpte jeg Sennheiser RS170, uten å høre dem først :( Nå har jeg hatt de i en uke og de har fått kjørt seg inn. Er ikke fornøyd med lyden i de, er alt for spinkel lyd uten dynamikk, spiller man litt over middels...
  2. R

Bra side å hente ned kule mappe bilder for media spillere.

Er det noen som har en link til en side hvor man kan laste ned bilder som man kan bruke som folder bilder på mediaspillere? Som western, horror, action og slikt.
  3. R

Hvordan skifte om skjermene slik at mus pekeren kommer ut i riktig retning?

Har nettopp satt opp dual monitor med windows 7. Hoved skjerm står på venstre side og den andre på høyre. Men hvordan får jeg muspekeren til å gå mot høyre på hovedskjerm og komme frem på venstre side av skjerm 2?
  4. R

Levetid på probe?

Tror det er en feil på proben min. Skulle kalibrere gråskala på pc skjermen idag, men når Calman viste 65k så var gråfargen lys rosa. Har ikke brukt den på en stund, men den har ligget i vesken sin i kinoen siden sist så skjønner ikke at den plutselig skulle vise så feil. Er en i1 LT probe. Er...
  5. R

Trenger råd om ny PC skjerm

Skal bytte ut min 5-6 år gamle HP 21" skjerm med en ny. Kjøpte denne idag Elkjøp - Packard Bell 24" monitor Synes den ikke er noe særlig bra. Dårligere sortnivå enn den gamle lcd skjermen, mindre detaljer i mørke, ugjevn lysfordeling. Blåfargen virker som den har litt for mye magenta blandet i...
  6. R

DVD Blir bedre med å laste den inn på HDD og kjøre VOB filene direkte???

Fant ut at bildet blir vesentlig bedre når man kopierer dvd platen inn på harddisken og kjører VOB filene ved å gå inn i VIDEO_TS katalogen enn å kjøre filmen via dvd plate på dvd spilleren i pc'en. Bruker samme software (ArcSoft TotalMedia Theatre 3). Noen som har testet dette selv? Var bare...
  7. R

Vienna Acoustics Beethoven Grand. Noen som har erfaring?

Er litt sugen på å skifte ut Frontene/ center i kinoen med noe nytt. Har nå SA 1280 mkII som jeg har hatt stor glede av i endel år nå. Har lyst til å prøve ett merke som jeg ikke har verken hatt eller hørt før. Har lurt litt Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand eller Baby Grand. Er det...
  8. R

Bilde på kino. Synes du det er dårlig?

Så nettopp Predators på sandnes kino. Er det bare meg eller er det andre som synes sortnivået på kinoer er elendig og begynner å bli litt irriterende etter som projektorene hjemme overgår bildekvaliteten totalt? Har kinoene noe mulighet til å forbedre sortnivå siden de har så enormt kraftige pærer?
  9. R

Er det bare Soundgarden som selger System Audio?

Skal kanskje oppgradere mine SA fronter til Explorer. Er det kun soundgarden som selger disse i norge? Nekter å kjøpe noe fra dem mer for makan til dårlig kundebehandling har jeg aldri vært borti. Så hvis det er kun de som selger SA så må jeg nok ta turen til danmark å kjøpe de.
  10. R

Noen som har angret på hifi utstyr som dere har solgt?

Jeg hadde noen Mission 751 høyttalere på midten av 90 tallet som jeg solgte. Disse var det knallbra lyd i å jeg angrer som en hund på at jeg solgte de. Klarer ikke å få det ut av hodet og leter verden rundt for å få tak i et par i Rosewood som er i bra stand. Kom over ett par i england i vår på...
  11. R

Kabler på Ebay

Ser at kabler som koster xxx antall tusen her hjemme koster en brøkdel på ebay. Er alle kopi eller er det originale? Hvis det er kopier så burde vel produsent kreve at ebay fjernet dem. Man kan jo bli arrestert hvis man blir tatt i tollen med "kopi" varer. Trodde dette gjalt alle europeiske land...
  12. R

Sub til bil

Hva gir mest for pengene her? MB Quart DHC 304 Sub /m kasse - FINN Torget Kicker CVR12 i kasse - FINN Torget
  13. R

Trenger hjelp til å velge sub og forsterker

Har nettopp oppgradert det møkkannlegget som stod i bilen. Oppgraderingen falt på Alpine spiller (CDE-9870R) og Alpine høyttalere (5.25" 2 komp foran og 6.5" bak) Savner litt dypbass så nå er det neste projekt. Har ikke holdt på med bilstereo på mange år så jeg har ikke peil på sub og...
  14. R

Ny Bluray spiller. Valget har falt ned til 2 kandidater.

Etter mye lesing av tester på diverse så har jeg to som står på lista. Enten Sony S760 eller Pioneer LX52. Skal kun brukes til Bluray avspilling så intern audio dac eller oppskalering av DVD betyr ikke noe. Her er det kun bildekvalitet som gjelder. Ett fungerende støyfilter som ikke tar vekk...
  15. R

Test av tre blurayspillere prisklasse Kr.1300-Kr.20000

Oppsett: Surround Prosessor: Anthem Statement D2 V2.0 Effekttrinn front: 2x Mark Levinson Monoblokker (husker ikke modellnummer) Effekttrinn Bak: Parasound NC2250 Høyttalere Front: Revel Ultima Studio Høyttalere Bak: Mirage OMD-15 Subwoofere: 2x JL Audio Fathom f113 Bilde: Epson TW5500...
  16. R

Tråd for VideoEq Pro

Endelig et verktøy for oss som har JVC HD1/HD100/HD350/HD550 Og andre typer projektorer/tv'er som mangler disse funksjonene. Med denne fargeprosessoren så har man mulighet for å få ett mer riktig fargerom med 3D kalibrering av Primær og Sekundærfarger samt enklere kalibrering av gamma. Har lest...
  17. R

Underholdning til sykehusopphold

Skal snart inn å ha en operasjon på sykehuset og blir værende der noen uker. Noen som har noe forslagt til greit og enkelt portabelt underholdningsutstyr som ikke koster skjorta? Forrige gang for 5 år siden så hadde jeg bærbar dvd spiller med skjerm. Nå som man kan lagre ting heller på...
  18. R

Feste Anamorfisk linse.

Vurderer tanken på å gå over til 2.35:1 lerret og Anamorfisk linse. Tenkte på Prismasonic sine i 5000 serien. Synes 18k får være nok for en linse og man får vel bra kvalitet også eller? Men jeg lurer på hvordan man fester denne linsen? Projektoren (JVC 350) står på en DIY hylle.
  19. R

Ny kino, valg av høyttalere, sub og reciever?

En kompis skal bygge seg en liten kino i kjelleren, rommet er 4x4m. Driver og planlegger utstyret som skal inn der. Har satt en grense på 50k, men havner vel oppi 70-80k tenker jeg. Projektoren blir en Sony HW15. Høyttalere, vet ikke helt, men har lurt litt på Swans sin Diva serie og 2 XTZ...
  20. R

Trenger ny kalibrerings laptop...anbefalinger?

Den gamle makkverket av en laptop jeg har nå trenger seriøst å skiftes ut. Skal bruke den kun til kalibrering av lyd og bilde (REW og HCFR/Calman) Noen som kan anbefale en billig og grei laptop. Har sett på brukt på finn, men de tror visst de skal få nesten like mye som en tilsvarende eller...