Søkeresultater

1. Rolle

Canal+ Film HD - problem med bildeformat og tekst

Så nettopp på "Game of Thrones" episode 2 på Canal+ Film HD. Bildeformat var 4:3 og ingen tekst, opplevde det samme med serien "Mildred Pierce" sist mandag, feil format og null tekst. Filmer jeg har sett de siste dager på samme kanal har hatt korrekt bildeformat og tekst. Noen som har...
  2. Rolle

MCACC ved bruk av effektforsterker

Jeg har en Pioneer LX-52 receiver og har planer om og oppgradere til B&W 600 serien med DM683 som fronthøyttalere. Jeg har hørt at de er ganske tungdrevne og sannsynligvis blir LX-52 litt for klein. Hvis jeg bruker pre out og ekstra forsterkere for frontene, vil da automatisk romkorreksjon...
  3. Rolle

The Pacific på NRK HD

The Pacific er ikke ny. Men jeg vil bare minne på for di som ikke har sett den på Canal+HD at nå starter den i kveld på NRK HD som sender den i 720p. Bare litt synd at NRK bare klarer og sende lyden i stereo, men bildet er helt topp. Litt rart det med lyden siden SVT HD sender i 5.1 Dolby på...
  4. Rolle

Kudos til TV2

Vi ergre oss lenge over TV2 og TV2 HD sin forferdelige logo, alle hatet den, tok opp alt for mye plass. Nå må jeg bare si, kudos til TV2, deres nye minimale tranparente logo er helt super. Er det ikke kjekt at di av og til lytter til vår kritikk og anpasser seg?
  5. Rolle

Bildekvalitet TV2 HD på RiksTV vs. Sat/kabel

Jeg har nettopp fått inn TV2 HD på CD kabel og syns at bildekvaliteten er bedre enn det jeg tidligere har sett på RiksTV. Er der noen som kan måle bitrate på RiksTV vs. sat/kabel?
  6. Rolle

Kanal tilbud Canal Digital parabol vs. kabel

Noen som vet hvorfor der er så stor forskjell på kanaltilbudet på kabel vs. parabol? Prisen per måned er jo omtrent den samme for kabel grunnpakken og parabol family pakken. Men parabol family pakken har alle kabel grunnpakkens kanaler og i tillegg bl.a. TV2 Filmkanalen, History, Silver, VH1...
  7. Rolle

Kinobesøket doblet på 10 år

http://www.aftenbladet.no/underholdning/film/1135945/Kinobesoeket_doblet_.html Dette var merkelige greier, for ifølge diverse ”antipiratbyråer” er jo bransjen nærmest på konkursens rand :-D DVD selger tydeligvis også meget bra. At årets salg blir slått av fjorårets grunnes nok at Blu-ray...
  8. Rolle

Er dere fornøyde med Canal+ HD?

Jeg har lenge vært en ikke kunde. Men nå etter jeg fikk meg en Pioneer LX-5090, så har jeg tatt opp abonnement, mest for å få tilgang til film HD og sport HD. I natt så jeg på Valkyrie på film HD, syns det var meget god bildekvalitet. Nesten i klasse med Blu-ray (sannsynligvis er det BD som di...
  9. Rolle

EU vil forby Plasma TV

Plasma-TV kan bli forbudt i EU - Nettavisen Norge er forplikta gjennom vårt medlemskap i EØS. Så vis galningene i Bryssel banker dette igjennom, så er det bye, bye, til topp bildekvalitet for oss. Hva syns dere?
  10. Rolle

Pris - Pioneer Kuro 9G

Da ligger de første prisene ute i Sverige, så får vi se hva det blir til i Norge http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=307185 29 990 SEK for LX5090 eller 25 500 NOK er jo røverkjøp :-D http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=306209 32 990 SEK for LX5090H eller 28 000 NOK er en hyggelig pris :-D
  11. Rolle

HDMI 4:2 switch

Jeg har et problem, som jeg sikkert deler med mange andre. Greit at skjermene får flere og flere HDMI inputs. Men hva med oss som har projektor i tillegg? I stort sett alt hva gjelder switcher går på 3 eller 4 til 1, det hjelper jo lite hvis du har en projektor i hjemmekinoen. Alt i Norge er...
  12. Rolle

Panasonic TH-50PZ700 1080P Plasma

Har voldsom lyst på denne. Noen som vet når modellen kommer til Norge? Har sett den i diverse nettbutikker, men ingen informasjon om leveringstid eller lignende.
  13. Rolle

Miller & Kreisel

Så var endelig M&K i huset, har venta i 3 måneder, men den som venter på noe godt osv. Trenger litt mer kabler før jeg kan hooke opp 5.1 og nyte filmene mine. Men etter og ha satt opp høyre / venstre + Sub så er de ikke tvil, dette blir bra. Prøvde litt forskjellig musikk, alt høres meget bra...