Søkeresultater

1. Mastiff

Svarte f.... Stein dau Yamaha RX-V3067 - hva gjør jeg nå?

Kanskje det.. Det må være i selve forsterkeren i så fall.
  2. Mastiff

Hmm... Kanskje det var det. Den hadde iallfall stått uten strøm noen dager (jeg kutter hovedstrømmen til AV-racken på hytta når jeg drar derfra).
  3. Mastiff

Her var det troll i elektronikken, gitt... Av og til skjønner jeg absolutt ingenting. Den var fullstendig dau, ikke antydning til liv eller noe lys i dioden under "Main"-knappen på forsiden (av/på for hovedsonen). Jeg ga opp, gikk inn og så litt på nyhetskanalen med lyd fra tv-en (og klaget til...
  4. Mastiff

På hytta har jeg en 3067 som jeg kjøpte i januar 2012 fra Surround.no, og som har fungert ypperlig fram til nå. Så kom jeg ut på hytta for en time siden, og den var fullstendig dau. Type stein dau. Ingenting skjedde da jeg prøvde å trykke på fjernkontrollen, og jeg sjekket det vanlige, med løse...
  5. Mastiff

Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere

Smått imponerende pris! Men jeg har brukt opp gadgetkvoten for i vår med en DJI Phantom 3 Professional... :o En annen sak er hva som vil komme på neste generasjon. Vil den ha mulighet for flere Atmos-høyttalere? Det hadde vært fint.
  6. Mastiff

Offisiell tråd for JVC DLA-X500, DLA-X700 og DLA-X900

Jeg har en X500 på hytta, og det er så langt fra de berømte "Batcaves" som mulig. Hvite vegger, hvitt tak osv. Lysstyrken er ikke noe problem i det hele tatt, jeg bruker derimot et React-lerret for å få godt nok svartnivå, og det funker som bare det. Det er helt greit å sitte og spise krabber...
  7. Mastiff

Offisiell tråd for JVC DLA-X500, DLA-X700 og DLA-X900

http://support.jvc.com/consumer/support/documents/DILAremoteControlGuide.pdf http://pro.jvc.com/pro/attributes/PRESENT/manual/2013_model_JVC_Prof_Version_v1.2%20English.pdf
  8. Mastiff

Dolby Atmos receiver: hvilken skal man velge?AURO 3D er her. DTS:X kommer!

Det er surround back i midten og prescence bak (Yamahas opplegg) på sidene. Jeg er fullt klar over at presence egentlig skal stå over surround back, omtrent som prescence foran er i forhold til frontene mine, men jeg merker klar forskjell når jeg har dem med og ikke. Det blir mer "kringlyd" av...
  9. Mastiff

Jepp, det er det jeg har å jobbe med. Og med JVC DLA-X500 må jeg sitte enda nærmere den bakrekka... Jeg kunne jo satt bakrekka på baksiden av bjelken, men jeg er redd det vil dempe lyden et par hakk... ;)
  10. Mastiff

Fronten ser sånn ut: Og det er jo ikke noe vits til å sette surroundene langt foran sofaen, antar jeg.
  11. Mastiff

Jeg stilte spørsmålet i Atmos-tråden på AVS-forum, der det er ganske mange som driver med installasjon av sånt. Jeg har et bakre oppsett som ser sånn ut: Problemet er rommet, for det er en glassdør på venstre side av stolen og vanlig dør på den andre siden, og jeg kan ikke få plassert...
  12. Mastiff

Ser ut som om jeg nøyer meg med .4, siden de andre høyttalerne sitter ganske høyt i systemet mitt. Fikk beskjed om at det ikke var noen vits i å ha bakre Atmos, bare ett par rundt meteren nærmere lytteposisjonen enn frontene og ett par bare litt foran lytteposisjonen. Så da kan det funke med...
  13. Mastiff

Hva er beste måte for å få 4K til prosjektør med 20 mm trekkerør?

Det er også en variant, ja. Jeg må vel først og fremst komme meg ned dit og finne ut nøyaktig hvor i taket greia skal stå, og så se om jeg klarer å trekke noe særlig gjennom 20-mm-røret. Det kan jo faktisk være at det er litt for trangt også for cat, det er egentlig lagt opp for tynn...
  14. Mastiff

Da har jeg misforstått litt. Søren også. Det vil si at jeg ikke bare trenger én ny receiver, jeg trenger to. For jeg vil ha 11.4.6! ;)
  15. Mastiff

Kjiiipt... Oppdaget nettopp at Yamaha bare støtter .4 i Atmos på denne generasjonen, trodde jeg hadde lest at de skulle støtte .6. Da må jeg tydeligvis vente en generasjon, jeg gidder ikke kjøpe mindre enn .6! Og jeg liker Yamaha, den passer veldig bra i lyden til høyttalerne mine.
  16. Mastiff

Sjelden man ser Tiësto og Trondheimsolistene i samme musikksamling... ;)
  17. Mastiff

Takk, jeg vet om dem. Men begynner det ikke å bli gruselig dyrt? Jeg har ikke sett noen norske priser, men det ser ut som om de "rimeligste" variantene koster rundt 500 dollar i USA. Og da er det egentlig bedre å hilse på musene! ;) Jeg har for øvrig tenkt litt, og det ville ikke være så dumt...
  18. Mastiff

Med 25 mm rør kan du ikke ha mye bend, iallfall! ;) 20 er "den store" standarden for trekkerør. Vanlige elektrikerrør er jo bare 16. Jeg bruker 20 på alt som ikke er vanlig strøm, for å ha plass til noen høyttalerkabler. Det var det de i taket ble lagt opp til, jeg hadde ikke planer om...
  19. Mastiff

Det er selvsagt en variant å vente, men jeg må jo ha noe som fungerer i mellomtiden også. Og da tror jeg nok vi er i litt forskjelige verdener. Hvis det ikke er minimum Blu-Ray, kommer det ikke på min kino. ;)
  20. Mastiff

Så du syns med andre ord er det lureste er å leke meg litt med musene på kryploftet? ;) Det er vel kanskje den veien det går, ja.