Søkeresultater

1. K

Klipsch klubben

Ok du har hatt alle 3 selv ja. ei siden du skreiv "syns mange" osv så trodde jeg bare du hadde hørt det av kompiser. Men da får jeg altså litt dårligere mellomtone (mindre aggresiv) og en finere diskant med andre ord? Ja har du hørt 63 opp mot rp-280f? Du mener at 63 er bedre...
  2. K

Gran Turisimo 6 ps4

ja men et øker bare forventningene ytterligere.... :)
  3. K

Klipsch klubben

Men har du hørt noen av de nevnte ht selv? For har lest at den fortsatt er veldig morsom og spiller enormt høyt og dynamisk, men at diskanten er mer avrundet og mer hifi og mindre PA. Men er intressant å høre fra noen som har hært disse selv, og som også har kjennskap til gamle rf82 fra før...
  4. K

Gran Turisimo 6 ps4

Ok da har jeg noe å glede meg til, vet du når i 2017? Men var det ikke sånn at det egentlig skulle komme i november i år?
  5. K

Gran Turisimo 6 ps4

Heisann lurer på en ting, finner lite info om dette på nettet? For noen mnd siden var jeg på nære nippet å kjøpe GT6 til ps4 gjennom playstation store på forhåndsbestilling. Kostet vel 599 for vanlig versjon og 779 med flere biler og litt flere baner osv? Men tenkte at jeg skal vente til det...
  6. K

Klipsch klubben

Sitter i dag med RF 63 på en Krell Kav 400xi og er veldig fornøyd med lyden, men som mange andre vil jeg prøve nye ting og har da funnet ett par kandidater jeg kunne tenke meg å prøve. Men finner veldig lite info om disse av folk som har testet dem? Kan noen si meg om rp-280f er en bra...
  7. K

2xSUB - Bør de være av samme type, eller utfylle med forskjellige egenskaper?

Alle "ekspertene" sier at du alltid må ha 2 like subber, men har ofte hatt lyst å prøve slik du sier. En kjapp musikksub og en som går dypere til film f.eks. Du kan jo bare prøve med en annen først, og hvis ikke dette blir bra får vi bare konstatere at "ekspertene" tross alt har rett. I...
  8. K

Hegel h200

Aldri hatt Hegel selv men har lest mange plasser at de går for å være lyse i lydbildet ihvertfall.
  9. K

Klipsch klubben

Fantastisk respons må jeg si :) Siden ingen har noe råd å komme med har jeg kjøpt meg en SW-311 nå, er vel her neste uke tipper jeg. Tror denne skal funke bra på musikk og alikavel gi det lille ekstra jeg er ute etter på film. Men selger sa at denne var fra USA, har ikke de 110v? Eller har...
  10. K

Klipsch klubben

Lite liv her inne for tiden :) Er så smått på jakt etter ny sub nå og siden d ikke finnes Ken Kreisel på bruktmarkedet får jeg heller gå for en Klipsch sub å parre mine rf-63 med. Dette er sub som skal brukes til 3-4 timer musikk hver dag og 2-3 filmer i uka. Vil med andre ord anslå en plass...
  11. K

Forsterkervalg til Klipsch RF-63

Har selv rf-63 og prøvd litt forskjellig forsterkeri tidligere, både Marantz reciver (billigsak) men også Parasound 7100 sammen med 2125 og også hca 800, nå sist hadde jeg en Vincent sv236. Parasound med 2125 spilte masse detaljer men manglet bunn, med å bytte til hca 800 fikk jeg bra bunn men...
  12. K

Dali Mentor 6 vs B & W CM9 vs Klipsch RF82Mk2 med CXA-8

Hvordan gikk d her, ble d rf-82 på deg? hvordan ble du fornøyd?
  13. K

Volumknappen for bass er tabu å røre?

Artig at du tok opp dette, for jeg har nettopp vært gjennom denne prosessen. Jeg har ett par Klipsch rf-63 som jeg i lang tid har brukt oppimot en Vincent sv236, dette har fungert bra i mine ører. Har tidligere hatt forsterkeri som har gitt mer detaljer men veldig slank bunn, og siste oppsett...
  14. K

Pakker som ikke blir hentet

Litt gammel tråd men har nettopp solgt en forsterker for 5000kr og har nettopp kjøpt en forsterker for 5500kr, har også solgt og kjøpt ett par høyttalere. I alle tilfeller har handelen fungert smertefritt nettopp av den grunn at skal jeg sende med oppkrav SKAL minimum 500kr overføres til min...
  15. K

Orion 2500d og oppkobling

hehe står faktisk i den samme kassa som de mac audio subbene jeg hadde for 10 år siden. kassa er jo sikkert ikke helt rett mål men uansett virker d som d begynner å vrenge vel tidlig i forhold til hva jeg trodde dette skulle tåle. Er forsterkeren for liten for subbene, eller er den for stor...
  16. K

Kobla først pluss og minus på ene subben på ene kanalen også kobla jeg pluss og minus på andre kanalen, ble grei lyd. så tvinna jeg sammen begge pluss og satte i pluss på ene sida og tvinna sammen minus på andre sida å satte i minus på kanal 2, ble bedre lyd da. Men fortsatt langt fra så god...
  17. K

Har ei Orion-blokk (sånn her) Orion 2500D (ori2500d) Monoblock Car Amplifier, Power Amp Har 2 stk 15" Cadence beast dr elementer, usikker på om de er 2 eller 4 ohm hver. men hvordan kobler jeg for å få lasta ned i 2 eller 1 ohm når forsterkeren ikke tåler brokobling? Liksom kan jeg kjøre...
  18. K

HBO Nordic ja... Det ble som jeg mistenkte..

Hehe litt drastisk å sperre kortet å bestille nytt pga. dette? Du har jo på mail (bevis) at de har godkjent og registrert oppsigelsen din innen tidsfristen. For min del ville jeg bare latt saken ligge å se om de trekker noe mer i framtida, kan jo bli en artig sak siden du har såpass bra bevis...
  19. K

Advarsel Eci 3 Advarsel

Tror folk at postoppkrav er så mye tryggere? Ganske dyrt å betale 10.000 for ei eske med reklame f.eks. Om noen betaler 10.000 for en "forsterker" som viser seg å være ei eske med reklame eller en murstein så har du ingen angrerett på denne handelen. Selv om du åpner eska på posthuset mens...
  20. K

Nad C375BEE eller Cambridge Azur 851A ??

Altså jeg har byttet forsterker fra en philips 951 til en gammel Sony reciver til en Parasound kombo å sitter nå med en Vincent 236. Hørte veldig stor forskjell mellom hver gang jeg byttet, reciveren spilte klart dårligst å mest grøtet lyd. Philipsen spilte slettes ikke så ille men litt hard...