Søkeresultater

1. poppiuz

Toroidal T90 antenne + 10-12 LNB?

Bor i 3 etg med sydvendt vegg og ingen hindringer. Vil det være noen utfordringer å sette en T90 antenne på veggen med en balkong til venstre (sett på antenne)??
  2. poppiuz

Takk for svar! Da har jeg litt å planlegge til det blir varmere og tørrere ut :grin: Kjøper i Sverige ja. Nesten 1/3 av prisen etter hva jeg kunne se i går.
  3. poppiuz

Har i dag en Europaparabol 78cm med 1W-5E-13E-19.2E. Fungerer helt som den skal. Vurderer en Toroidal 90 antenne med 10-12 LNB fra 28.2 øst til 9 W. Det jeg lurer på er DisEqC . Holder det å kjøpe en 17/1 DisEqC, koble inn alle 10-12 LNB'er, og en kabel til DM800HD, og that's it?? DN 16-vägs...
  4. poppiuz

Bedre lyd på musikken. hjelp

Takk for tipset! Skal lese litt mer om den :D Ser også at jeg sparer 200NOK på å kjøpe den i Danmark (som jeg straks skal til)
  5. poppiuz

Er litt i de baner jeg har tenkt ja. Skal søke litt videre angående DAC. Har sett for meg YULONG D100 eller Abrahamsen ABRV60DAC.
  6. poppiuz

Ser den ja :D Men har ikke så mange muligheter når det kommer til å flytte på ting og tang. Og jeg er som sagt fornøyd med lyden på filmer (og delvis musikk på cd i dvdspilleren). Men er ikke kjempefornøyd med lyden fra Squeezeboxen. Å kjøpe Transporter blir ikke aktuellt pga prisen. Hadde...
  7. poppiuz

Jeg trenger litt tips på hvordan jeg kan få bedre lyd på musikken min. Idag bruker jeg følgende: - Pioneer AX2 Hjemmekino reciver - PSB GT-1 - Squeezebox (første modellen) - kun flac og WAV materiale Det jeg ønsker er bedre lyd i stereo rett og slett. Dolby/DTS høres bra ut på filmer/TV fra...
  8. poppiuz

Popcorn salt/tilbehør/utstyr osv

For ca 2 år siden forsvant verdens beste micropop fra Meny/ICA/Ultra/Centra.. Nå er det muligheter igjen! Tar imot forhåndsbestillinger på Orville Redenbacher's Movie Teather Butter 3pk micropop. Prisen for en 3pk vil være 55kr. Minimumordre: 4 pakker. Frakt kommer i tillegg. Send PM :-D
  9. poppiuz

ALTIBOX, hvordan kobler man en ekstra router??

Takk for svar hagen :) skal teste ut dette. Igår resatte jeg Zyxel-routeren min, og la inn DHCP og at den skulle gi IP-adresser mellom 200-250 (internt på Altibox er det rangen 100-199 som brukes). Det virker greit per nå, og på bredbandskollen.se får jeg 10,5Mbit ned og 11,5mbit opp. Og alle...
  10. poppiuz

Ønsker i utgangspunktet å bruke den trådløse biten i zyxel routeren. Det er samme som Lyse ja. Vil det si at de "bridger linja", og alt av portforwarding osv må gjøres i Zyxel routeren? Og at jeg må aktivere DCHP i den routeren igjen?
  11. poppiuz

Jeg blir ikke helt klok på dette, og nå begynner hjernekapasiteten å synge på siste verset. Har en god stund hatt ett vel fungerene kablet nettverk (til stasjonær pc, dreambox, ps3 osv). Har brukt ADSL via WAN porten på en Zyxel P-336 Mimo router. Idag fikk jeg Altibox fra Skagerak Fibernett...
  12. poppiuz

FLAC vs WAV

For meg er FLAC helt klart det ultimate. CD-kvalitet med mindre plass enn WAV. Dessuten kan de tagges på samme måte som mp3 som også er en fordel. Full scan av cover må også med da jeg bruker Samurazie på desktopen 8)
  13. poppiuz

PS3 bråker noe helt forferdelig! Reklamasjonsrett?

Rart at denne tråden kom opp samme dag som jeg har lett fram serienr osv for å reklamere hele boksen. Har hatt samme problem i lang og min er også litt over 1,5 år gammel. Den er så støyende at det ødelegger dialogen på filmer. Og anlegget mitt er ikke for dårlig 8) Støvsuging-tipset er nå...
  14. poppiuz

torodial t55

Sitter å vurderer ny antenne. Har vært inne på tanken på T90, men bor i leilighet og den vil i såfall akkurat få plass på terrassen. Det som bekymrer litt er vekt (14kg) og størrelse. Bor høyt og nesten rett ved fjorden, så det blåser ofte. I utgangspunktet kunne jeg tenkt meg 8 lnb, men kan...
  15. poppiuz

1W og 28E på samme parabol?

Er det vanskelig å sette opp og justere en slik antenne? Vurderer sterkt en T90 med 8 lnb. Min erfaring på parabolsiden er at jeg har satt opp flere europaparaboler (4 lnb) helt selv.
  16. poppiuz

Den offisielle Vantage HD 7100 tråden

Som starter av tråden slutter jeg nå ringen. Selger min Vantage 7100HD. Den har siste .hdp software og en nesten ubrukt fjernkontroll. Orginalesken tror jeg ikke jeg har lenger. Pris: 2500,- (ny idag fra 3850 og oppover). http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=47532
  17. poppiuz

Canal Digital innfører nå "Pairing" av kort og mottaker...

Sa farvel til Viasat pga pairing. Nå gjør jeg det samme med Canal Digital om det blir tilfelle. Bye bye norsk tv for alltid!! Nå skal jeg gå på tysk-kurs så jeg får nytte av gratiskanalene på 19,2 øst :-|
  18. poppiuz

Bra HD tuner for BBC/ITV (Astra 2d) og Canal Digital sine HD kanaler

Tar du inn ITV med en 70-80cm antenne? Merker jeg blir litt sugen, har Vantage selv :) Stølen: Er det noen bra kanaler som er free to air fra England? ITV har jeg skjønt. Men kanaler som Channel 4 og Five, er de også gratis i SD?
  19. poppiuz

Har litt jeg kan selge: Popping Oil (gir "kinosmak" på popcorn, istedenfor margarin eller matolje) Varer lenge(!), ca 1,5 kilos uåpnede pakker. Har kun 3 stk til salgs, så førstemann til mølla. Kr 350 per boks Cheesekrydder. Gir ostesmak på popcornet. Holder lenge! 285 grams uåpnet. Kr 300,-...
  20. poppiuz

Noen som vet om butikker på østlandet som selger Orville Gourmet Micropop? Tidligere har jeg kjøpt på Meny. Ser noen har kjøpt på Ica Maxi. Finner ingenting lenger :( Også forsøkt Centra uten hell... EDIT: Jeg har mailet litt og fått svar. Dessverre ikke gode nyheter: I fjor sommer trakk Con...