Søkeresultater

1. T

Sony VPL-VW500ES

Alt som før oppdatering hos meg. Men tok en del screenshoots av innstillingene før oppdatering, just in case.
  2. T

Sony VPL-VW500ES

Andre her som har oppdatert til firmware 1.006? Gjorde underverk på 3D for meg iallfall. Lite eller ingen crosstalk å se etter oppgradering :)
  3. T

Sony VPL-VW500ES

I kveld ble det Gravity i 3D på lerretet. Og det er første film jeg virkelig har blitt imponert over 3D bildet på denne projektoren. Virkelig en høydare når det gjelder bilde. Har før blitt litt skuffet over til dels mye crosstalk og lite lys, (på Hobbiten feks). Men dette var bare gøy.
  4. T

Sony VPL-VW500ES

Får vel prøve med litt mindre bilde i første omgang. Men har litt følelse av at bildet virker mindre når en kjører 3D i utgangspunktet. Er nå såpass fornøyd med å se 2D, at jeg tror ikke jeg gidder å legge så mye innsats eller penger i å få bedre 3D.
  5. T

Sony VPL-VW500ES

Da har jeg sett en del film etterhvert på vidunderet :) og må si det er like gøy hver gang å sette seg godt tilrette og se film. Eneste er at jeg savner litt lys i 3D bildet. Iallefall i forhold til 2D som nesten stråler ut av lerretet. Blir rett og slett skumringsfølelse i dagslysbilder når jeg...
  6. T

Sony VPL-VW500ES

Da er den kommet i taket, og har testet 10 minutt med Kon-Tiki i spilleren. Er bare en ting å si. Kjempebilde!! Sitter i underkant av 3m fra et 2.35:1 lerret på 2,65m bredde. Bildet er rett og slett superklart med mye lys og samtidig godt sortnivå. Denne skal bli gøy å se mer film på. Har...
  7. T

Sony VPL-VW500ES

Min er kommet til butikk og skal kalibreres før jeg får den. Begynner å krible litt etter å få den i taket :)
  8. T

Sony VPL-VW500ES

Er visst bare å smøre seg med tolmodighet. Min skal kalibreres også før den sendes, så det kan vel bli litt ut i desember før en har den i hende. Hvis denne datoen holder da.
  9. T

Sony VPL-VW500ES

Ser ut til at det ikke følger 3D briller med projektoren. Men er henvist til disse http://www.sony.co.uk/pro/product/projectors-homecinema/tdg-bt500a/overview . Disse er omtalt som tvbriller på sonys nettbutikk http://www.sony.no/product/tpa-tv-glasses/tdg-bt500a . Noen som har testet disse?
  10. T

Sony VPL-VW500ES

Bestilling lagt inn. Bare å vente i spenning nå på at den skal komme i hus :)
  11. T

Sony VPL-VW500ES

Dette ser jo lovende ut, særlig VW500ES. Er det håp om å få denne til Norge før nyttår?
  12. T

Ny projektor i ny hjemmekino.

Høres jo riktig oppløftendes ut. Forventer jo en viss forbedring fra CRT opp til dagens teknologi. Men i mylderet av gode produkter er det lett å gå seg litt bort. Er iallefall ute etter en projektor med minne på zoom slik at jeg slipper å gjøre noe manuelt ved skifte av format. Tror jeg også...
  13. T

Er ganske kurert for å tweake og skru etter noen år med Barco :) Så det ser jeg som en stor fordel å slippe. Har sett litt på anamorfiske linser, men en kan vel få denne tønneformen hvis en ikke har buet lerret, noe jeg ikke har. Viftestøy er jo en uting, samtidig er jeg opptatt av godt...
  14. T

Hei! Lite aktivitet på meg her på forumet de siste årene. Men i anledning av at jeg nå bygger ny hjemmekino, vil jeg ha litt råd før jeg går til innkjøp av ny projektor. Har kjøpt inn et 2.35:1 DreamScreen lerret på 2,66m bredde. Kommer til å være 3m til første rad i hjemmekinoen. Vil da ha en...
  15. T

9" Projektor

Per, ett spørsmål Har fortsatt Barco Data 801s som jeg kjøpte fra deg. Har kjørt den med en Lumagen scaler siste årene. Det jeg lurer på er om den takler HD dvd? Er det noe særlig å hente i forhold til en scaler? Har ikke oppdatert meg noe særlig på denne fronten på en stund. Mye av grunnen er...
  16. T

Fremgangsmåte for fargekalibrering?

Vil ikke kalle meg en CRT ekspert.Men jeg har en colorfacts fargeanalysator som jeg kjøpte for 2 år siden. Kjøpte den i all hovedsak til å justere inn en Barco Data 801s. Og har vel fått bildet på den så bra som jeg er mann for. Har noen screenshots på min hjemmeside...
  17. T

barco graphics 801s

Vil si meg enig med Per Johnny her. Etter at jeg fikk kalibrert min Barco 801 data, Ble både kontrast og farger utrolig mye bedre. Nå kan jeg faktisk ikke tenke meg å sette opp en projektor uten å fargekalibrere den.
  18. T

Fargekalibrering med colorvision spider???

Tror jeg betalte rundt 10000 kr med norsk moms og frakt. Jeg går ikke lenger ned en til 30 ire på Barcoen.Under det så blir det rett og slett for lite lys til at sensoren kan måle det ordentlig. Samme i andre enden av skalaen.Justerer som regel inn på 80 ire,isteden for 100.Virker som barcoen...
  19. T

Har nok den samme sensoren som Colorvision bruker. Kjøpte Colorfactspakken omtrent m d samme de hadde begynt å selge dem.Virket som de ikke helt hadde fått alt på plass da,slik som egne sensorer og lignende. Nå bruker de Milori Trichromat-1 sensorer +GretagMacbeth EyeOne Spectroradiometer.
  20. T

Kjenner ikke til colorvision spider. Men jeg har en colorfacts fargekalibrator fra Milori video products. De har en support side som har en del stoff om kalibrering.Bla har de filmer som viser litt om hva dette går ut på. Se her http://www.milori.com/community/videos/ her er flere sider som også...