Søkeresultater

1. maddie

Den store XTZ-høyttaler tråden

Hei Har nettopp bestilt 2 stk delefiltre fra surround.no da jeg tenkte å endelig oppgradere mine 99.26 mk1 til mk2. Noen som har gjort dette og kan forklare sånn "lett" hvordan man går frem ? Antar man skrur ut basselementet osv, men får man det lett ut ( lange nok ledninger ) slik at det er...
  2. maddie

Beste avspilleren for FLAC (lossless)

Som Whoracle sier bør du gå for en spiller som kan ha Wasapi plugin eller Asio4all for å få det bit perfect. Selv fikk jeg ikke til Foobar, lyden ble hakkete, tror rett å slett det krevde for mye. Bruker selv XMplayer med Wasapi plugin, fungerer bra.
  3. maddie

Harman Kardon HK 3490 - alternativer?

. Er ikke så aktiv på dette forumet lenger men her må jeg bare ytre litt :). Har mye erfaring med Klipsch og har eigd flere modeller. Har også eigd b&w 683 og H/K 3490 så har litt erfaring med disse forsterkerene du ser på. Først : H/K 980 er nesten dobbel så kraftig som 3490. Selv med...
  4. maddie

Fidelify - High Fidelity Spotify Client (ASIO, WASAPI & Convolver)

. Gleder meg som en unge til denne kommer ut, vet hvor stor forskjell det er på min xmplayer med Wasapi kontra uten. Vil løfte opplevelsen fra spotify mange hakk :).
  5. maddie

Hjelp med anlegg

Hei. Skulle egentli tro du hadde valgt rett høytallere. Tror nok problemet ditt er sub plassering, noe som er alfa omega. En lett fremgangsmåte uten måleutstyr er å gjøre slik som dette for å finne gode plasseringer : - Ta suben og sett den i sofaen der du normalt sitter, - Sett på musikk...
  6. maddie

Dårlig lyd på spotify? Prøv Qobuz....

. Kvaliteten på streaming har jo bare gått oppover. Iløpet av 5 eller ihvertfall 10 år så streamer vi alle flaC :D. Tror nok spotify følger etter om noen år. Ikke det at jeg klarer å høre forskjell fra 320 og Flac men uansett greit å ha det beste tilgjengelig. Får litt mer "ro i sjæla" da. Er...
  7. maddie

Hegel h200 vs mcintosh ma6300

. Hegel h200 dukker ihvertfall opp i ny og ne på bruktmarkedet til 10-15 000 kr og blir nok det billigste alternativet, men også et meget bra alternativ . Om du følger med en måned så er jeg rimelig sikker på du finner den. Sjekk på hifisentralen.no og her.
  8. maddie

Spotify + Squeezebox touch + squeeze commander + android, funker dette ?

. Jepp jeg er faktisk bare i søknadsprosessen. Det med CAT 6 er vel lurt ja, skal spørre mye om slikt etter hvert men det blir nok i en annen tråd :).
  9. maddie

forforsterker og effektforsterker

. Ellers merker jeg at du trådstarter starter veldig mange tråder med mange forskjellige spørsmål og prøver sikkert å lære deg litt om hifi :). Anbefaler at du bruker søkefunksjon en del og google er også en god venn. Ellers om du tenker på den komboen til f.eks dine Vienna som du spurte om...
  10. maddie

forforsterker og effektforsterker

Til ditt første spørsmål så har pris ingenting med om det passer eller ikke. Men klart en dyr pre er jo ofte bedre en en billig.. Men det kan være av og til at man får en dårlig kombinasjon med pre og effekt om det er 2 helt forskjellig gain eller spenningsforhold ? ( Spenning ut fra pre og hva...
  11. maddie

. Dang nå fikk jeg faktisk ett spørsmål til. Kom på jeg har 2 gode stereo oppsett og kunne tenke meg en squeezebox med digital ut i mitt anlegg nr 2 også. Så nå er planen 2stk Squeezebox touch ( en for hvert stereo oppsett ) og 2 stk Squeezebox radio'er ( en for kjøkken og en for bad )...
  12. maddie

. Takker for alle svar. Flott att man har så mange flinke folk her på forumet :). Det med syncing av alle 3 samtidig er ikke så viktig for meg alikevell om det ikke skulle gå. Nå er ihvertfall noe i boks med huset :) mvh maddie
  13. maddie

Hei. Nå trenger jeg egentlig bare en bekreftelse fra dere som har dette / vet at dette fungerer slik jeg har planlagt. Om jeg har forstått riktig rett og slett. Holder på med husbygging og har med dette tenkt å få meg ett trådløst system som bruker Spotify. Skal selvfølgelig bruke digital ut...
  14. maddie

Er 24bit/192kHz bare tullball?

Jepp vi får håpe det, men jeg er jammen ikke sikker på at det blir slik desverre pga majoriteten har jo ikke gode anlegg. Og derfor denne loudness effekten slik at alle dockingstasjoner skal få nok volume. Glimmrende at Spotify la til den funksjonen og at de prøver å få dynamikkområdet...
  15. maddie

. Som Bikeridr og Hybris sier så er cd formatet mer en bra nok, det er bare plateselskapene som bruker det feil. SACD og Vinyl er mere "high end" formater og det ser ut som de ikke komprimerer de formatene så mye. Det er det store problemet.
  16. maddie

Ting som er innspillt originalt med høyere oppløsning er jo selvsagt bedre, men upsampling er noe tull og vas og et eneste stort filter... Plata du refererer til er bra den, men litt komprimert er den da kontra 1980 vinyl utgivelse. Men mer en bra nok dog. Er faktisk overrasket at en utgivelse...
  17. maddie

Hegel h200 vs mcintosh ma6300

. Tja Vienna låter jo litt mørkt og flott. Mcintosh låter også mørkt / musikalsk og flott. Og da er jeg redd det blir litt for mye av det gode til akkuratt de høytallerene. Kan bli litt "grøt" ;). Jeg hadde nok gått for h200 til de, da du får en mer nøytral gjengivelse. Eller evnt ventet...
  18. maddie

DAC bløff?

. Her kommer ett inlegg med mye synsing/tanker og rett fra levra ;). Altså denne diskusjonen kan man jo ta med cd spillere også. Hvor mange penger er brukt på dacen i en Receiver. La oss si 3000 kr, da skulle jo denne være like god som en dac/cd spiller rundt samme pris ? Eller ? Tror ikke...
  19. maddie

Fiio E17

. Tror det er greit at tråden er her da det jo er snakk om hodetelefon forsterker. Att proppene spiller bedre en Beats kommer ikke som en bombe. Beats er noe av det værste jeg har hørt om du vil "lytte" til musikk :). Spiller kun høyt og fælt. Det er vell solgt så mange av de grunnet de er...