Søkeresultater

1. Biring

HDMI kilder

For å kunne vise andre kilder, Apple TV, Mini PC osv, må jeg først slå av Canal digital tuner for å kunne få frem bilde på TV. Har innlagt kildene på Scene hurtig knapper PÅ Yamaha`n. Er dette "standard" eller er det noen mulighet for å slippe å slå av tuner hver gang?
  2. Biring

Gain struktur receiver/effektforsterker

Hei, lurer på dette: Leser om at gain ikke bør være for høy i "siste leddet" For oss som bruker receiver + ekstra effektforsterker med gain kontroller, kan det holde støygulvet bedre nede ved å senke gain noe på effekt og kjøre kalibrering på nytt? Vil da forforsterker i receiver...
  3. Biring

Bedre lyd på Spotify

Funderer på mulig oppgradering av lyd på Spotify. Bruker nå mest Spotify Connect direkte på Yamaha`n. Dette fungerer i å for seg greit. Har også en mini pc, som er tilkoblet med HDMI. Har lagt inn ASIO4ALL v2 + programmet Fidelify. Dette virket som en oppgradering i forhold til Connect, men...
  4. Biring

Sony KDL-55W828

Hei Har kjøpt denne Tv`n på HIFI klubben 9990,- ikke noe frakt hvis du henter i en butikk. VA panel og 100/800hz Synes denne er virkelig bra. Hvis du prioriterer bra bilde, bra sortnivå. Ikke fult så bra på 3D Jeg har ingen ting med klubben å gjøre. Legger ut lenkene jeg fant på denne, så...
  5. Biring

Forslag til utprøving av andre HT enn Dali Mentor 6?

Nærmer seg ferie, og dermed tid til å forsøke nye ting på lydfronten:) Men hva skal en prøve ut? Jeg er fornøyd med lydbildet i dag, men vil da ha ytterligere bekreftelser på at Mentor er riktig for meg... Litt kriterier: Ikke "slappere" lyd en på Mentor Engasjerende Stort stereo perspektiv...
  6. Biring

Hjelp til koble effektforsterker

Hei sitter her og skal koble effektforsterker på yamaha n. Har 2 spørsmål. Bak på preout yamaha er det en rød og en hvit. Kan ikke se at det står noe om høyre/venstre, har ikke dette noe å si? Bak på ATI AT1202 er det en Gain controll, hvordan justere jeg denne riktig? Da fant jeg ut at hvit...
  7. Biring

Beste effekt forsterker teknisk sett?

Tenkte å prøve å sette på en effektforsterker på oppsettet mitt for å høre om dette gir meg noe ekstra. (hvis ikke blir den returnert) Har kommet frem til disse to: Roksan Kandy K2, fra Resonans http://www.roksan.co.uk/assets/kandy_power_amplifier_user_manula.pdf ATI AT 1202, fra Lsound...
  8. Biring

Subwoffer innvendig i Tv benk?

Hei, skal lage meg en tv benk. For å spare plass vil det fungere bra å sette sub i bunn av tv hylla? Tenkte å bygge den opp av dobble 30mm heltre eikeplater, sort beises + lage stoffdører som skjuler alt. Jeg er redd for vibrasjonene fra sub, hva tror dere? Evt kan jeg kanskje lage et hull i...
  9. Biring

Yamaha RX-A2030 VS Denon AVR-X4000

Snuser på en ny receiver, disse to er på mange måter veldig like tror jeg da... En stor forskjell er vel Audyssey vs YAPO kalibrering. Jeg liker veldig godt den grafiske kurven til YAPO å justere etter, er det noe slik på Denon? Leste ditt innlegg Midas, der du ikke likte Audyssey, var det...
  10. Biring

50% avslag på Tannoy Elkjøp

Slo til på dette tilbudet, bare for å prøve om de er så bra som andre sier. http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/hoyttalere/REVDC6TSEE/tannoy-revolution-dc6-t-s-gulvhoyttaler-1stk-espresso
  11. Biring

Timesalg MPX

Noen godbiter her for eksempel MPX.no - Onkyo TX-NR1010S Hjemmekinoreceiver
  12. Biring

Valgets kvaler på sub

Hei, lurer på å oppgradere sub, da den er det svakeste "leddet" nå tror jeg. Stua er ca 4x4 meter.(med åpning på ene side til samme str stue) Sub må stå i et hjørne ved der vi sitter. Hører ca 70% på musikk/tv og rest på film. Ønsker derfor ikke en "blåsebelg" Pris 5-6000,- Har plukket ut...
  13. Biring

Mer watt, bedre lyd?

Jeg har nå byttet til Dali Zensor 7 front høyttalere, og er veldig fornøyd med lydforbedringen. (Prøvelyttet mot Energy CF50 og PSB ImageT6.) Men da kommer jo spm. om det gir noen forbedring i lyd å koste på en større Yamaha receiver enn den jeg har? Da mener jeg om det gir enda bedre lyd...
  14. Biring

Lydsignatur v/ bruk av effektforsterker

Hei, jeg finner ikke svar på dette når jeg søker, så hører med dere om dette: Hvis en kobbler til en effektforsterker på en surround receiver sine pre out. Vil da lydsignaturen komme i sin helhet kun fra effektforskerker? Vil innstillinger gjort i parametrisk Equalizer ikke gjelde på denne...
  15. Biring

Hva er beste valget for meg?

Hei, funderer på å bytte ut den nesten nye Yamaha RX-V673, for å få noe mer strømstyrke. Har vurdert et par muligheter: 1. Bytte til modellen over RX-V737 pris 4200,- den har litt mer Watt + koble på en effektforsterker fra evt. brukten. pris ? 2. Kjøpe RX-A2020 9500,- og avvente kjøp...
  16. Biring

Bi-amp mulig, gir det noe "løft"?

Hei, jeg lurer på om det er noe i å Bi-ampe mine fronthøytalere. Jeg har Yamaha rx-v673, i brukerveiledningen så er det vist Bi-amp ved å koble et sett kabler til front +/- og et sett til terminaler "surround back/Bi-amp. Jeg har 5.1 oppsett nå uten suround back. Kan jeg gjøre dette på Energy...
  17. Biring

"Bitt av lyd basillen!"

Jeg har ikke noe "High End" utstyr, men liker alikevell å prøve å få det beste ut av hva jeg har. I den forbindelse lurer jeg på dette: Hvis jeg skal prøve å skvise bedre lyd ut av de høytalerne jeg har? 1. Bytte kilde til en med pre out. + kjøpe forforsterker? 2. Bruke zone2 med...
  18. Biring

Anng. kalibrering ++

Hei, har kjøpt nye front høytalere til 5.1 systemet mitt. for å få litt mer trykk. Det står at de skal ha en "breake inn" periode på ca 100timer. Bør jeg vente med å bruke målemikrofonen til de har "løsnet"? Jeg bytter nå fra små sattelitt fronthøytalere til Energy CF-50, men har tenkt å...
  19. Biring

Instillinger Yamaha RX-v673

Kjøpte meg en slik på tilbud for å erstatte en Onkyo 606 som er noen år. Etter oppset YAPO, synnes jeg lyden ble noe "flat" og tam, i forhold til Onkyo. Forandret da center til Large, da begynte det å hjelpe noe. På onkyo kunne jeg stille Treble og bass, dette får jeg ikke til på Yamaha? Jeg...
  20. Biring

Vod

Har den berømte HDPVR fra CD. Har kunnet leie filmer på VOD, siden den muligheten kom. I dag fungerte den ikke, fikk bare sort skjerm. Ringer CD teknisk, og dama sier med en sarkastisk mine at jeg ikke skal ha tillgang på dette fordi jeg bare har Norgespakken. Hun kan ikke vise til hvor dette...