Søkeresultater

1. L

Innstillinger yamaha surroundreciever

Hei Har en litt eldre yamaha surroundforsterker med følgende innstiller for bass : front /sw /both Spørsmålet lyder som følger : hvis jeg setter frontene som small og velger bass-» both ,spiller da frontene ned til 80hz (som da er crossover) og subben overtar derfra og ned ? Eller spiller...
  2. L

XTZ 93.22 eller XTZ 93.23

Hei. Nå er jeg lei av svære kasser plassert på gulvet. Øbsker derfor noe litt annet en svære firkanta kolosser. Hvilken av de nevnte modellene er ok til litt musikk /film? Jeg har vel vokst litt av meg CV basillen ,så det trenger ikke å spille høyest mulig. Sub må jeg selvsagt ha etterhvert...
  3. L

Dynavoice M65EX vs Music Angel KT88 - God match ?

Hei. Jeg er nyskjerrig på om noen har testet nevnte forsterker mot noe så billig som dynavoice høyttalere ? (I mitt tilfelle er det snakk om m65ex serien.) På forhånd takk
  4. L

hvor kjøpe trippel eller quattro 8" basskasse?

Hepps, som topic sier er jeg på leting etter enten trippel eller quattro basskasse til 8" elementer. Årsaken er at høyden fra bagasjeromsgulvet og opp til bagasjeromstrekket ikke er stort høyere en 30cm.
  5. L

Kabeltrekk for lyd ,audi 100 1992mod

Hepps... Hvordan i allverden får man løsnet innstegslistene/gulvtrekket på audi 100 for skjuling av kabeltrekk ? Alt er så kompakt at det virker håpløst å få skjult noe som helst :confused: Og, hvor er det mest fornuftig å hente jording ? Fra tidligere bilstereo har jeg hentet fra...
  6. L

Audi 100 2.3 1992 med støy.

Hepp, av alle forum er det mest respons og få her inne så jeg fyrer i vei. Det har seg slik at jeg har skaffa meg en audi 100 2.3 92modell. Selger opplyste at radiatorviften må/bør byttes pga lagerstøy. Problemet er at selvom jeg stopper viften manuellt så er "ulyden" der fortsatt. Det er ingen...
  7. L

Oppussingsobjekt Cerwin Vega DC12

Hepps. Jeg har fått tak i et par CV DC 12 som trenger litt omtanke. Har startet grovt og /mattet/ ned frontbaffelen, men trenger litt tips. Holder det med grovpussing, eller bør man pusse ned til rent treverk ? Bilder kommer etterhvert.
  8. L

Fra Cerwin Vega til ??

Yes , da har jeg spillt meg lei på CV og "oppgraderings-spøkelset" melder seg. Så ,til hva isåfall ? Har inntrykk av at Klipsch er en god "arvtager" ,jeg er ute etter både dynamikk og ok lyd til lytting. Så, har jeg rett i mine mistanker ,eller er jeg helt på bærtur ang klipsch ? -På forhånd...
  9. L

Miniguide: Streame Spotify til WDTV Live fra PC

1.) Du trenger følgende. -Western Digital HDTV Live. (Og selvsagt tilkoblet fungerende nettverk.) -Pc med spotify. (Jeg har free utgaven ,og det virker fint.) -Last ned DSBridge : dsbridge-20090727-bin.zip - dsbridge - Bugfix release, based on r25 - Project Hosting on Google Code -Last ned...
  10. L

Høyttalere ute av fase.

Hei! Jeg har pr dd følgende oppsett ; NAD T755 > QSC USA 1300 preamp > CV VE12F. Tenkte jeg skulle kjøre audyssey idag ,men det viser seg at jeg får fasefeil på begge frontene. (Jeg har ikke testet autokonfigurering etter jeg skaffet preampen.) -Forsøkte å flytte litt på frontene uten endring i...
  11. L

DIY Støydemping av "blåse-støy"

Hepps... Jeg har skaffa meg en QSC effektforsterker. Denne har desverre et jetfly av en vifte. Viften i seg selv bråker ikke så galt, problemet er mengden luft denne flytter som resulterer i "blåsestøy" som jeg velger å kalle det. Fins det noen enkel måte å redusere dette nivået på ? På forhånd...
  12. L

Effektforsterker til CV VE12-F.

Hei. Jeg lurer effektforsterker. Pr nå vurderer jeg ; Thule PA200 ,Rotel RB-1070 eller Crown 460 CSL. Disse skal isåfall drive noen CV VE-12F. Er dette for lite effekt ? Har pr idag NAD T755 som får litt abstinenser ved pådrag. (Blinkende display /evt bør jeg kreve noe av hfk siden dette er en...
  13. L

Hdmi > Vga

Hei. Fins det overgang fra HDMI til VGA ? ,evt via en boks av noe slag...? På forhånd takk.
  14. L

NAD T754 eller T755

Hei! Jeg har valget mellom NAD T754 ,eller NADT755.... hvem av disse er mest drifts-sikker ? Og ,sliter T754 med samme egenstøy som T753 ?
  15. L

NAD T753 (Manglende display info)

Hei! Jeg har en NAD T753 som idet siste har startet å fjuske. Dvs display-infoen forsvinner ,og den reagerer ikke på fjernkontroll eller standbyknappen på forsiden. Jeg må ta strømmen via power off på baksiden. Når jeg da slår den på igjen fungerer alt som normalt ,inntil neste gang displayet...
  16. L

Gode musikk dvd'er (Forslag mottas)

Som tittelen sier. Jeg trenger forslag til musikk-DVDer med både god lyd ,samt bildekvalitet. På forhånd takk :)
  17. L

NAD T753 "Video 6" inngang.

Hei. Jeg har forsøkt og koble til en ps2 via "video 6" inngangen på recievern. Problemet er at det ikke blir bilde på både TV og Prosjektor.(Det blir det forøvrig ved bruk av andre kilder som feks dvd /HTPC) Er det noe "triks" med denne inngangen for å få dette til ? På forhånd takk....
  18. L

Hvilken subwoofer ?

Hei! Har CV Ve12F og vurderer å skaffe meg en sub i tillegg. Formålet er å spille høyt enkelt å greit. Mye og høy/dyp bass er heller ingen ulempe. Jeg har kikket kjapt på SVS og kommet frem til ; SVS PB12-NSD Black Charcoal Subwoofer - 12" basselement og 325W - SVS - L-Sound AS Eller ; SVS...
  19. L

"Cerwin Vega VE12F" forsterkeri.

Hei! Da har jeg falt for fristelsen å handla meg CV-VE12F. "Problemet" er vel da egentlig forsterker.Ser at det er mye CV+NAD kombinasjoner, men fins det noe annen kombinasjon ? (Tillsvarende NAD+CV) ,eller er NAD en vinner uansett effektmessig ifht pris? -Tips mottas' med takk.
  20. L

Dynavoice M65

Dynavoice M-65 i sort farve -Er det noen som har erfaring med di høyttalerne jeg linker til ? (positive /negative) Takker for svar.