Søkeresultater

1. Burre

Anthem MRX 720

Overraskende lite omtalt her inne, De nyeste modellene av Anthem AVR? Nyeste treff i receiver-kategorien er fra 2013, og MRX 710 ser jeg ikke nevnt i det hele tatt...hva kommer det av, tro? Disse gjør det jo utrolig bra i tester.. Uansett, ute etter ny receiver, og vurderer MRX720 sterkt...
  2. Burre

Anthem tråden

Overraskende lite omtalt her inne, De nyeste modellene av Anthem AVR? Nyeste treff i receiver-kategorien er fra 2013, og MRX 710 ser jeg ikke nevnt i det hele tatt...hva kommer det av, tro? Uansett, ute etter ny receiver, og vurderer MRX720 sterkt. Andre som har denne, som vil dele litt av sin...
  3. Burre

Reciever med mulighet for å justere LFE

Hvilket utstyr er det du har nå? høyttalere med noen kW effekt, er de aktive?
  4. Burre

7 meter high speed HDMI

Noen som har noen anbefalinger?
  5. Burre

Sony HW55 Pærebytte

Jeg har nylig fått verifisert av avshop at de selger original, og non-refurbished. Jeg ville kjøpt av dem blant de jeg undersøkte. Sent fra min E6653 via Tapatalk
  6. Burre

Sony HW55 Pærebytte

Ikke kjøp uoriginal. Stol på meg der;). Om du trenger ny kalibrering er et relativt spørsmål, men det er høyere odds for at kalibreringen er mere "off" 500 timer etter forrige enn med ny lampe. Ja det er enkelt å bytte selv, du får med støvfilter, så lurt å ta en støvsuging nært alle porter med...
  7. Burre

Anbefaling 2-kanals effektforsterker

Takk for innspill! Skal lese litt om den, høres interessant ut. Høyttalerne er selvbygg prosjekt BEL som gikk på Avforum for mange år siden. Har blitt sammenlignet med audiovector mi3, tror jeg de heter. Musikksjanger er stort sett rock/hardrock Sent fra min E6653 via Tapatalk
  8. Burre

Anbefaling 2-kanals effektforsterker

Håper noen har anbefalinger å foreslå, er ute etter å oppgradere lyden til frontene til musikk. Alt er rutet gjennom receiver, håper på bedre lyd med effekt koblet til pre - out. Opp til 20 000kr. Kommer til å bli bli stående i skap som ikke er veldig åpent, så trenger lav varmeutvikling og ikke...
  9. Burre

Høytalere skurrer selv om ingen lydkilde er koblet til

Jeg hadde lignende problem, ble løst med et galvanisk skille på get ruter.. Har du noe annet som bruker tv/radio antenne? Jeg ville prøvd å koble de fra strømnettet som en test Sent fra min E6653 via Tapatalk
  10. Burre

Flimring på Sony HW55

Skru av også reality creation og motion enhancer, og hvertfall film projection, denne lager flimring med vilje. Flimrer det fortsatt, kommer det fra lampen Sent fra min E6653 via Tapatalk
  11. Burre

Røde horisontale striper på Sony vpl-hw50

Det er HDMI kabelen hvis du ser mer av det med mye sort i bildet. Sent fra min E6653 via Tapatalk
  12. Burre

Yamaha RX-V1900/3900

rxv1900: Blir ikke helt klok på hvilken lydmodus jeg bør velge med presencehøyttalere for å komme nærmest diskrete kanaler.(fra DTS, DD m.fl.) Har brukt "movie standard" i god tro om at det er denne jeg vil ha, men fant nylig ut, ved å trykke "parameter" at dette egentlig er DTS: neo 6 eller...
  13. Burre

DIY fellesprosjekt? Billig, Enkel, Liten høyttaler (BEL)

Denne tråden er nå blitt historie, men er sannsynligvis min favoritt på AVforum.(var ikke jeg projektor-mann?) Ser at jeg har glemt noe.. en stor TAKK og HONNØR til initiatorene/utviklerne av BEL. Jeg bruker dem fortsatt, uten å ha følt behov for oppgradering. Skulle det dog være at BEL MK3...
  14. Burre

Sony VPL-HW55

Takk og takk:) Ser dere har pussa opp her inne :D Har hatt 3 lamper i VW40, alle har vel gått oppmot 1800 før bytte, men da vært veldig lyssvake. nå begynner vel VW40 på 900 lm, mens HW55 på 1700, så hadde vært interessant å høre om noen har tatt måling etter en viss tids bruk.
  15. Burre

Sony VPL-HW55

Slenger meg med i klubben, HW55 på vei, tror det skal bli en solid oppgradering fra VW40:) lurer på hvor lenge lampene deres har vart, dere som har hatt den en stund? foretrekker low på VW40, antar det samme på denne med nesten dobbel Lm-verdi. holder den oppgitte 5000 timer i low lamp mode...
  16. Burre

Innspill på oppsett gaming/HTPC

Hei, håper noen kan ta seg tid til å titte litt på oppsettet jeg lurer på for en gaming/htpc. https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1532343&su=93D21315-C495-465D-A7CA-5CCFB39CA6C4 Det jeg håper noen vil hjelpe med er om noe er mismatch, eller unødvendig høyt speccet. skal...
  17. Burre

Yamaha RX-V1900/3900

Atmos er nok ikke nevnt i det hele tatt i manualen, men utfra den testingen jeg har gjort lyser det alltid "Cinema dsp" når presence er aktiv. Men hvis du har filmen tilgjengelig og alt klart for å spille av Dolby Atmos, kan ikke du teste? Har ingen atmoskilde, men hadde vært interessert i å...
  18. Burre

Sarpsborg /Fredrikstad låne målemikrofon til Yamaha

Takk for svar begge:) johnsen90 bor du nærmere enn Strømstad? Jeg bor på torp. Blir ille glad hvis jeg kan låne den.
  19. Burre

Sarpsborg /Fredrikstad låne målemikrofon til Yamaha

Hei, er det noen i området nevnt som kunne tenke seg å låne meg sin Yamaha målemikrofon et par dager?har saumfart huset, klarer ikke finne min :/