Søkeresultater

1. Zamot

Samsung UE65JU6075 HDMI fra PC: no signal

Sliter med å få opp signalet fra PC på en Samsung UE65JU6075 som skal brukes på møterom på jobben. Bruker mini-DP utgang til HDMI og lang HDMI kabel. Det fungerte på en gang på av portene med en kollegas PC (med en kabel 7m og en HDMI inngang), men fungerer ikke på andre PC-er eller den...
  2. Zamot

Billig hjemmekinoanlegg med blu-ray, HDMI inn og wifi

Har vurdert bl.a.: LG HX906SB LG HX966CZN LG HX995DF LG HB965 + Canton Movie 65CX (men forkastet pga. høy fraktpris fra netshop) Panasonic SC-BTT770 5.1 er ikke så viktig så 2.1 kan være aktuelt, selv om jeg helst syns det skulle vært en senter. Anlegget er ikke til meg, men jeg tror det er...
  3. Zamot

Hvilken billig TV??

SKal kjøpe en TV (ikke til meg), den skal brukes med gammeldags analog antennekabel. Antar at utleier av har en eller annen digital boks hos seg, men hybelleiligheten har altså bare en vanlig antennekabel med signal til TV. TV-en som har blitt brukt før er gammel, og tviler på at det var noen...
  4. Zamot

Billig TV (ca 4000) - beste kjøp?

Hvilken TV kan anbefales i nedre prisklasse? Sitter ikke langt unna, og brukes mye av en 3-åring. Lite filmer, det er forholdsvis lyst i rommet. Internett, innganger og andre funksjoner er ikke så viktig, men greit å være litt forberedt f.eks. at det er fullHD om man får lyst på blueray...
  5. Zamot

Presentasjons-TV - tips til modell/forhandler?

Er det noen som har tips til TV, eller kan foreslå forhandler som kan hjelpe til med følgende (gjerne en forhandler som kan påta seg montering også): Trenger tips/forslag til TV som kan stå i et inngangsparti til et firma og vise bilder, f.eks. bilder som ligger på en USB minnepinne. Gjerne...
  6. Zamot

TV til møterom, og resepsjon med USB-lysbildeshow

Trenger tips/forslag til TV som kan stå i et inngangsparti til et firma og vise bilder, f.eks. bilder som ligger på en USB minnepinne. Gjerne også flere funksjoner (powerpoint, nettverk/surfing etc). I tillegg en TV til møterom (10-12 pers), som skal brukes mest med PC. Begge deler til...
  7. Zamot

Konevennlig anlegg - lydplanke med radio+blueray?

En kollega har spurt meg om noen tips til lyd til sin nye flatskjerm. Krav: -Billig (litt udefinert, jeg prøver å overtale han om at man får så mye bedre lyd for penga om man legger litt mer i potten, dvs. kanskje 5-8k i stedet for 3-4k). -Konevennlig; både utseende, plassering og...
  8. Zamot

Flat 50-60 tommer, helst plasma. Hvilken?

Hvilke 50-60" TV-er er best for tiden når man vekter følgende kriterier: -Bildekvalitet (i lyse omgivelser/alltid noen lamper som er på) -Flat (henges på vegg) -Brukes mest til TV (prosjektor til film. Sjelden/aldri til spill/PC.) Har fra før Samsung Plasma PS-58B855 - og er derfor vant med...
  9. Zamot

Zamot's hjemmekino (og kontor)

Jeg lager meg en ny tråd, for nå skjer det ting på hjemmekino/hifi-fronten hos meg. Januar 2013 OPPDATERING: Endelig har jeg fått gjort ferdig listene i taket (kabelkanaler som ser ut som vanlige lister), etter oppgradering i fjor. Da ble sofa og TV-benk byttet ut, gulv pusset og malt, og ny...
  10. Zamot

Zamot's hjemmekino - Prosjekt: Oppussing av stue

Endelig, jeg har etter et år uten mitt eget sted å bo (uten anlegg) fått meg ny leilighet. Jeg skal nå igang med planlegging og oppussing av stue (+gang/soverom). Tenkte å legge ut denne tråden for å få litt innspill/tips/ideer, og for at de som synes det er interessant kan få følge med.. Her...
  11. Zamot

"Fremtidshus" - firmaer/leverandører og produkter?

Jeg har lyst å anskaffe meg lyd/bilde i flere rom i min leilighet, og lurer derfor på om noen har noen firmaer å anbefale i Lillestrøm (Oslo) området som er totalleverandører av slike løsninger. Evt. elektrikere med erfaring/kompetanse på slikt. Jeg ser også etter leverandører til slikt utstyr...
  12. Zamot

Spørsmål rundt valg av forsterker(e), Denon 4306, og soner..

Til sommeren flytter jeg inn i ny leilighet, og har da mulighet til å plannlegge skikkelig først og eventuelt legge opp ledninger. (Har ikke bestemt meg for hvor mye jeg skal pusse opp - men det blir hvert fall maling og kabel-kanal-legging). Jeg skal ha surround-anlegg i stuen. Siden stuen er...
  13. Zamot

Tips til høyttalerkasse bygging..

Har et MA-Audio P120xL element (bil-subwoofer). Parametre finnes her: http://www.maaudio.com/sub/techsupport/boxparameters/optimalParameters.html Hvor stor kasse bør jeg bygge? Skal ha lukket. Bør jeg satse på 0.8 cubic feet = 22.65 liter som det står? Noen andre tips (fra de som skjønner seg...
  14. Zamot

Zamot er tilbake, og har noen hjemmekino-erfaringer/tips å dele..

Hei! Etter en lang periode med med fravær på forumet grunnet mer fokus på bil-interessen, hovedoppgave-skriving, musesyke, flytting m.m., prøver jeg meg igjen med et innlegg her på vårt kjære forum.. Har først og fremst noen artige opplevelser å dele i forbindelse med flytting og "nedgradering"...
  15. Zamot

Sletting av karakterer ved for eksempel endring/ombygging.

Jeg lurte på om det finnes muligheter for å slette karakterene på minhjemmekino og minhifi, slik at man begynner fra scratch? Jeg tenker på situasjoner som at man flytter, bytter ut store deler av anlegget, eller legger ut bilder som gir et helt nytt inntrykk... Jeg vil ikke at karatkerene på...
  16. Zamot

Forslag til TV..

Har fått i oppdrag å anbefale en TV eller to til "svigers". Stue: -Bra bilde -Bra lyd (men mulig brukerne kan vende seg til å skru på stereoanlegg til TV) -32" widescreen -(Om mulig sort design i stedet for sølv) Spørsmålet er hvor mye må man ut med for en grei flatskjerm? Hadde vært kjekt med...
  17. Zamot

Forslag til stereoanlegg..

Har fått i oppdrag å undersøke anlegg til "svigers". Har følgende krav: -MEGET brukervennlig -DVD, Radio -God lyd -Høy lyd (så man hvert fall hører musikken på dass) -Ekstra høyttalere på kjøkkenet (brukervennlig switching - stue/kjøkken/begge). -Små pene høyttalere (gjerne til å henge...
  18. Zamot

Billig TV - hvilken bør man kjøpe?

Dama skal ha seg TV til hybelen, og vi lurer på hva som er greit å kjøpe til en rimelig penge (helst under 3k). Har ikke bestemt oss for om det skal være 28" Widescreen, 29" 4:3, eller en liten LCD-skjerm. Her er noen eksempler på det som finns hvert fall, hva tror dere...
  19. Zamot

Nyutdannet sivilingeniør akustikk søker jobb...

Som topic sier: Jeg er ferdig ved NTNU i sommer, og søker derfor etter en jobb innenfor akustikk. Jeg har bred faglig bakgrunn innen akustikk/elektro/digitalteknikk, har gode datakunnskaper, liker å lære nye ting, er økonomisk og praktisk anlagt, samt er effektiv og ansvarsbevisst. Stikkord...
  20. Zamot

Får ikke opp bilde - BenQ PE7800

Har i det siste slitt litt, men jeg er usikker på om det er DVD-spiller (Denon 2910) eller projektor som er problemet. Bildet fra DVD (komponent) dukker ikke opp på projektoren, men det går som regel til slutt om jeg restarter projektoren. Har noen hatt tilsvarende problemer? Er usikker på hva...