Nylig innhold av zicoz

1. Z

Forslag til ny 4K tv

XE9305 er nevnt tidligere i tråden, men XE9005 er på tilbud nå for 12k for 55". Begge får full pott i WhatHiFi, men 9005 får "Nothing of note" på cons, mens 9305 har svart-nivå og UI-respons på "cons". Forskjellene jeg finner på prisjakt.no er: 9005 er bak-belyst - 9305 er kant-belyst 9305...
  2. Z

32" med FullHD

Endte opp med en Sony w653a for 3000kr.
  3. Z

32" med FullHD

TV'en skal brukes på soverommet, så den blir nok mest brukt i mørket. Grunnen til at jeg vil ha 1080p er at signalkilden blir en PC.
  4. Z

32" med FullHD

Takk skal du ha. Skal ta en titt på de.
  5. Z

32" med FullHD

Hei. Er på jakt etter en 32" TV med FullHD display. Er det noen som har tips til en 32" som er god på film og sport? Hadde egentlig sett meg ut LG LB650V til jeg så i noen tester at den slet med sortnivået.
  6. Z

Panasonic 2013.

Er det noen sjanser for at vi får noe som kan måle seg med vt60/zt60 til samme pris de neste par årene? Eller er det smart å handle nå før de forsvinner helt fra markedet?
  7. Z

"Public displays"/monitorer vs vanlige TV'er

Ja, det som gjør meg litt usikker er hvorvidt disse skjermene er designet for bilder med mindre bevegelse enn f.eks. en TV som skal takle sport og actionfilmer.
  8. Z

"Public displays"/monitorer vs vanlige TV'er

Hei, ser at Komplett nå har fått ett bredt sortiment av "Public displays"/monitorer: http://www.komplett.no/search?q=public+display Som er ett godt alternativ for de som vil unngå NRK-lisensen, men hvordan er disse sammenlignet med tradisjonelle TV'er?
  9. Z

Stereomøbel med 2 åpne rom+ ett lukket?

Er på jakt etter ett stereomøbel for HTPC og recieveren min. Det jeg trenger er to rom for over hverandre HTPC og reciever og ett lukket rom under som bare er tilgjengelig bakfra for å samle opp kabler. Altså noe som ser slik ut: Finnes noe slikt, eller må jeg lage det selv?
  10. Z

Kan trenge råd angående innkjøp av HTPC

Hvor har du det fra at det ikke er ett problem lenger? Meg bekjent er det ett HW-problem, så ser ikke helt hvordan de kan ha fikset det. Ellers så er det ikke 1080p som er målestokken, men 1080i.
  11. Z

IP-TV, hva er det og kan alle bruke det ?

IPTV er en betegnelse som stort sett brukes om TV over fiber, og du må betale for tilgang. Såvidt jeg har fått med meg er Telenor den eneste aktøren som er HTPC-vennlig da de bruker CAM/kort mens f.eks. NGT har dette bygget inn i sine STB'er. TV over fiber / TV / Privat - Telenor
  12. Z

Beste codec - hva skal man velge

Som default bruker den CPU, men du kan aktivere GPU i "LAV Video Configuratin" du har der valgene CUVID, Intel Quicksync, DXVA og DXVA2, med ditt kort vil jeg tro at det er DXVA2 som er det beste alternativet.
  13. Z

Beste codec - hva skal man velge

Hva med LAV-filters? LAV Filters - DirectShow Media Splitter and Decoders - Doom9's Forum
  14. Z

Noen som har en løsning for SPDIF ut fra Onkyo 708?

Sitter med en Onkyo 708 reciever og ett par Tritton AX Pro hodetelefoner for gaming. Disse har egen "forsterkerboks" og SPDIF-inngang for lydsignalet. Slik det er nå er jeg nødt å flytte kabelen fra "forsterkerboksen" mellom gamin-PC, HTPC og Xbox alt etter hvilken kilde jeg bruker, Onkyo 708...
  15. Z

Kan vegghøytalere i det hele tatt måle seg med golvhøytalere?

Takk skal dere ha, får vel ta meg en tur innom ett par butikker og se hva de har å tilby. Mulig jeg starter med å bygge ut med Lektor serien og hopper over til noe annet senere. Er det foresten noen som har tips til ett oppsett jeg bør høre på før jeg ser etter noe i min prisklasse? Er redd for...