Nylig innhold av zatz

1. Z

Den store Apple-tråden

Equalizer til iPhone/iPad Finnes det equalizere til iPhone/iPad som fungerer på alle applikasjoner, som feks Wimp, Youtube og etc? Slik jeg forstår det så fungere Apple sin egen forhåndtsinnstilte equalizer (jazz, rock...) kun på Apple sin egen musikk app. Uansett så det er det ønskelig med en...
  2. Z

CD plater VS streamingtjenester

Jepp jepp....
  3. Z

For de som ikke har fått det med seg så er det et fransk firma som streamer FLAC - altså en tjeneste lik spotify. Under er en link til en tråd om dette: http://avforum.no/forum/generelt-audio-hifi/120441-darlig-lyd-spotify-page-rankingov-qobuz.html
  4. Z

Pre-amp kontra Surround receiver som pre-amp.

Ja, men hva kan hun forvente seg når hun "støyer" sånn... :mrgreen: ... det hjelper jo ikke å kjøpe nytt anlegg :mrgreen: Neida, fra spøk til revolver til langt på utsiden av denne tråden. Ordet "kjerring" trenger ikke å være negativt - iallefall i visse områder i landet så er dette...
  5. Z

Haha... ja, kjerringene kan lage støy, og selv med fjernkontroll. Så derfor er det mange som har innsett at hun er det svakeste ledd i "kjeden", og som må skiftes ut... :mrgreen: ... man er jo ikke ekte audiofil med rett prioritering før man har kastet kjerringa på dør...
  6. Z

Jeg er i bunn og grunn helt enig :-) Men det i praksis å debattere lyd, på et forum som dette, så vil vi aldri komme i mål på hva som gir best resultat. Greit nok at vi kan bli enig om at et mest mulig uberørt signal er lik best lyd. Men det er vanskelig nok å bli enig i en felles praktisk lytte...
  7. Z

Kan du utdype den? I denne sammenheng så er det jo også snakk om RK/EQ i en reciever kontra uten i et stereo oppsett. For noen (mang?) av brukerene har rom og passering av høyttalere som kan gi er relativt stort forbedrings potensiale med RK/EQ - og ikke minst det å integrere en sub eller to...
  8. Z

Jeg forstår ikke hva du svarer på? Så vi kan være enig om at CD kontra streaming er tilnærmet likt - med en ørliten fordel for CD? BD kan ikke sammelignes da du ikke får disse på streaming (tror jeg) - hadde du fått disse utgivelsene på streaming så hadde forskjellen på ingen måte vært...
  9. Z

Vel, det er her dem lærde er uenig med deg. Denne tråden omhandler CD vs streaming, altså Blu-Ray blir veldig langt på kanten da den også innholder bilde. Dog, så er debatten rundt opplevelsen av "HD-lyd" veldig relevant for forståelsen av lyd. Hvis vi ser rent teknisk på det så trenger vi...
  10. Z

For meg høres ut ut som du bør lese deg opp på emne. Eventuelt hvordan vil du kommentere kurvene som ble lagt ut i innlegget over?? Joda, jeg forstår og har full forståelse av din tankegang og agenda som "ekstrem" hifipurist. Men når andre trekkes ned pga at dem ikke følger din prioritering...
  11. Z

Spotify + Squeezebox touch + squeeze commander + android, funker dette ?

Jepp, som Skorb skriver ingen problem. Som sakt så har jeg ingen problem med å kjøre 3stk boxer samtidig med forskjellig musikk, så det fungerer sikkert med 4 også. Problemet oppstår først når jeg synkroniserer flere enn to spillere. Jeg har også prøvd å kable spillerene, altså synkronisering...
  12. Z

Spotify + Squeezebox touch + squeeze commander + android, funker dette ?

Mitt oppsett er 1 stk SB touch + to stk SB Radio m/Wimp - styres med iPhone/iPad. Disse kjøres alle trådløst, men vær obs på at dem ikke har veldig gode antenneforhold hvis dem plasseres langt unna WiFi-routeren. Du trenger ingen PC påslått for å bruke disse med Spotify, men for å lage og...
  13. Z

Vel, det er vel det denne artikkelen handler om, som også har blitt påpekt mange ganger tidligere i tråden - når lyden på BD/SACD kopieres over til en CD så klarer ikke brukerene å skille disse formatene - og lyden oppleves helt identisk. Så hvorfor skal vi introdusere nye HD-format når vi ikke...
  14. Z

Gilmour, undervurderer du rommet? Og eventuelt romkorreksjon? Hvor mye rommet avgjør i prosent vet jeg ikke, men jeg vet det er definitivt mye. Du kan selv prøve flytte anlegget rundt i samme rom og få store utslag i lydkvaliteten, eventuelt prøve et helt annet rom i huset. Det er helt klart...
  15. Z

Ja, helt enig, det er noe jeg har prøvd å påpeke. Vi er alle forskjellig, og vi vil naturlig nok vurdere og prioritere hva som er kvalitet på en forskjellig måte. Jeg er av den oppfattning at hva som er riktig kvalitet er personavhengi - dog så kan enkelt komponenter diskuteres om hva som er...