Nylig innhold av Xerxes

1. Xerxes

Rom størrelse

Jeg er ikke så sikker på at min opprinnelige plan er så dum.. Jeg har nå lest på litt mer spesifikt rundt baffel og bassfelle og jeg finner ingen steile meninger mot å bruke bafflen som bassfelle. Spesielt Nyal Mellor hos Acustic Frontier anbefaler kun denne løsningen for alle kinoer han...
  2. Xerxes

Rom størrelse

Okidok.. takk for svar.. nybegynner på akustikk.. Leser her og der uten å finne de rette svarene. Har sett at noen polstrer fronthøyttalerne sine godt og kaller det bassfeller... men det er jo ikke noen sammenhengende baffel. Blir jo noen målinger etter at kinoen er oppe og går, men da er...
  3. Xerxes

Rom størrelse

Takk for svar.. Dette er eneste plassen for en bassfelle i front Jeg får ikke plass til en "konvensjonell" bassfelle på skrå i hjørnene i fornt da lerretet vil gå nesten vegg i vegg.. Men hvis jeg bygger ett eget "rom" til bassfellene på hver side, kubisk 50x50cm 50x30 ish fra gulv til tak...
  4. Xerxes

Lydisolering i leilighet med åpen løsning?

Må si meg enig med christr, her må det være noe riv ruskende galt med bygget. Få inn noen uavhengige som kan måle dette nøyaktig og dokumentere evt. avvik. Forstår jeg det rett at du har montert soundbaren på veggen mot soverommet? Da er det jo ikke noe lyd forplanting derfra.. og ikke noe...
  5. Xerxes

Rom størrelse

Er i startfasen på planlegging av kinorom... Jeg har funnet noen romkalkulatorer f.eks. http://www.mh-audio.nl/Acoustics/RoomDim.html for best mulig utgangspunkt, men da kommer det opp noen spørsmål jeg ikke finner svar på... Jeg skal bygge en baffelvegg og spørsmålet er om romstørrelsen skal...
  6. Xerxes

Orginal vs kopi pærer til PJ?

Måtte du ut med moms og tollavgift samt tollgebyr osv osv for projektorpæra? Er selv i utskiftingsfasen "igjen" og tenkte å kjøpe pære fra belys.se Der koster origalpærer nesten samme som kopi for min projektor SONY VW-60 De har: kopipære, kopipære i kopihus, originalpære, originalpære i kopi...
  7. Xerxes

Sony VPL-VW60

he-he det forklarer timingen ja, ble vel best fornøyd med høy pæreføring etter en liten stund og der ble den stående... selv om jeg egentlig hadde tenkt å spare ;-) Regner med å få ny pære en av dagene nå, så da blir det nok bytte for det begynner å bli mørkere, ble egentlig positivt...
  8. Xerxes

Kaste min Barco 808s Data?

Fikser HD-Fury kopibeskyttelsen i HDMI? Fikk aldri dette til å fungere på min 801s uten å vite hvorfor, jeg bare antok at det var noe kopibeskyttelse jeg hadde hørt om. Kanskje min Fury ikke fungerer eller å kan det være RGBHV inngangen på Barcoen. Ble til slutt lei da jeg hadde kjøpt blu for...
  9. Xerxes

Sony VPL-VW60

Arendal Så bra, da kjører jeg på tror jeg... (håper jeg ikke angrer) Rart den sendte denne meldiga på ca 2320t da de sier 3000t på sony. Kan jo være den overvåker noe motstand i pæra / strømforbruk ell?? (jeg aner ikke hva jeg prater om her altså) Fikk svar fra SONY serviceverksted også, og...
  10. Xerxes

Sony VPL-VW60

Takk for svar, har bestilt ny lampe, så får jeg håpe den "gamle" holder til ny ankommer... Kan ikke finne noe om garantiproblemer i manualen, det står bare i en note at beskjeden kan skrus av med å taste hvilken som helst knapp på fjernkontrollen.. så det virker ikke som det haster som F...
  11. Xerxes

Sony VPL-VW60

Please replace lamp/filter Ja da er tiden for pæreskifte tydelig inne, da projektoren rundet 2300 og noe timer så kom denne beskjeden opp på skjermen "Please replace lamp/filter" Bør jeg skifte med en gang eller kan jeg vente til den er gåen? Hvor stor er sjansen for eksplosjon og deretter...
  12. Xerxes

Sony BDP-S550

Fulgte med veldig god beskrivelse for hele prossessen, helt fra hvordan spilleren skulle demonteres og masse bilder med forklarende tekst og "peke" grafikk for tilkoblingspunkter osv. EDIT: Scannet monteringsanvisningen så kan Dere se selv... se vedlagt PDF Kablene kobles faktisk til i...
  13. Xerxes

Sony BDP-S550

Multisone med ICOS kit ferdig... Fikk spilleren min modifisert med ICOS kit i helga. Så nå har jeg sone A og B :-) Kjøpte ICOS kit fra DVDirect.NET Settet består av et logikkort og en chip som skal loddes fast til ledig plass på hovedkortet i spilleren. Kittet fungerer aldeles utmerket og...
  14. Xerxes

Den store XTZ-høyttaler tråden

Så bra... har ikke hørt bånddiskant før så var litt spent på det med refleksjoner. Kommer til å handle høytalere nå og ha de i stua der jeg bor nå. Og hvis jeg får tilslag og må flytte inn i blokk m/ naboer så tenkte jeg å bygge ett lite rom i rommet, men det blir lite (ca 8kvadrat) men så er...
  15. Xerxes

Den store XTZ-høyttaler tråden

Hallo er i ferd med å kjøpe ny leilighet, så kanskje jeg får egen kino... men.. (he-he alltid et men..) den leiligheten jeg ser mest på er ikke allverden stor slik at den egne kinoen blir knøtte liten... Spørsmålet er da om 99.26 vil spille greit hvis den står helt inntil sideveggene...