Nylig innhold av WackenSS

1. W

ELNS - Program for testing av multikanals lyd

Hei 🙂 Jeg fant ingen løsning nei.
  2. W

ELNS - Program for testing av multikanals lyd

Jeg failer allerede ved startstreken jeg 😬 Får ikke lyd ut av elns. Pc leverer lyd via HDMI rett til avr og fungerer normalt.
  3. W

Sba? Dba? Cabs? Kjært barn? Hjelp til oppstart.

Nå er jeg nesten i mål med og samle nok utstyr så nå må jeg spørre de som kan dette! Jeg er ganske noob og 100% noob på sba og har lest på meg brekkningsfornemmelser pga noen formler som har dukket opp rundt dette prosjektet! [emoji3061] Jeg er pr idag middels fornøyd med 4 hjørneplasserte...
  4. W

Karmann`s Hule

Håper ikke du har gjennomtrekk i garasjen og alt flyr avgårde [emoji28]
  5. W

Marantz SR7011

Kan bare svare det lsound sa til meg: ja, det går med sr7012 og sr8012. Etter hva jeg har skjønt kom denne muligheten første gang på disse 2...
  6. W

TV eller monitor? hva er egentlig forskjellen?

Whooooops... tømmer batteriet mitt på ca 1 time! Vet du om dell har fler skjermer som bruker 12 volt?
  7. W

24p støtte er skrudd av på plasma'n inne fordi jeg ikke er veldig fan av det. Egentlig også veldig lei meg for at jeg ikke har fått sett hobbit med 48 frames enda... har troa på fremtiden for og si det sånn :) Status er altså: Pc-monitor er ok så lenge den støtter 50hz input. Skulle ønske jeg...
  8. W

Fortelle gjerne om denne dell skjermen. 21" er lite snålt ;)
  9. W

I og med at raspberry pi ikke klarer mer en 30 fps så er jo det kilden som sliter isåfall. Og det har jeg ikke sett noe til. Jeg bør lete etter en monitor som har 50hz som minste oppdaterings frekvens. De oppgir bare pixel frequency til 180mhz... det forteller ikke meg noe...
  10. W

Skal skifte ut den grusome 12 volt 19 tommer lille skrotskjermen som er i bobilen idag. Jeg tenker selvfølgelig monitor istedenfor lisensbelagt tv mottaker med mindre påkostet bilde kvalitet en disse jensen, eltax tv'ene som finnes der ute. For og ikke glemme at de har innebygget dvd som igjen...
  11. W

Bobil: monitor eller tv for hdmi kilder.

Skal skifte ut den grusome 12 volt 19 tommer lille skrotskjermen som er i bobilen idag. Jeg tenker selvfølgelig monitor istedenfor lisensbelagt tv mottaker med mindre påkostet bilde kvalitet en disse jensen, eltax tv'ene som finnes der ute. For og ikke glemme at de har innebygget dvd som igjen...
  12. W

Har lydisolering noe og si på akustikken i mitt media-rom i låven?

Ok, så nå er det min tur. Har (på 7 sekunder) overbevist kona om at at låven bør inneholde et media-rom. Hit skal med andre ord ps3/pc spilling, htpc, film og musikk, og vi er begge enige om at stua er IKKE plassen og sette opp dette pga alt for mange kompromisser. Så, dvs, her skal det bygges...
  13. W

forvirret mekaniker og hans serverprosjekt!

Hei alle. Har flg scenario: har et lite rom under trappa som jeg skal ha en server stående. den er nødt til og takle flg oppgaver... 1. Kjøre bittorrent. 2. være filserver over gigabit ethernet. 3. Jeg skal kunne logge meg på fra hvor som helst i verden. 4. Mailserver. 5. Jeg skal kunne spille...
  14. W

Senterhøytaler montet oppå plasma?

Nja, ikke helt hva jeg tenker. Kabler og festeanordninger er noe jeg prøver og unngå helt... Tenker rent og pent uten synlige kabler og braketter. Noen flere som har tips?
  15. W

Senterhøytaler montet oppå plasma?

Har egentlig mest lyst på senterhøytaler montert oppe på plasma'n av 2 grunner: 1: Mindre "drit" hengene rundt på veggen. 2: Lyd 5 cm fra bilde kant = optimalt når man ikke kan henge den bak av selvforklarende grunner. Hadde et slikt stativ til min Loewe CRT, og kan bygges om med lengre ben i...