Nylig innhold av vetting

1. vetting

Vetting bygger kino - Post 19: Valg av atmoshøyttalere

Hei igjen :) Det har ikke vært noe oppdateringer i denne tråden gjennom hele byggeprosessen, dessverre. Men med den nye plattformen til AVforum, skal jeg ta opp tråden igjen. Ser det er mange gamle ringrever tilbake, så det lover jo godt :) Jeg skal etterhvert komme med bilder og oppdatering...
  2. vetting

Ny TV, er Panasonic TX-65DX900E et godt valg?

Skal oppgradere spiller etterhvert, har nå Oppo 103
  3. vetting

Troels Gravesens Illuminator 4 byggetråd

Meget imponerende prosjekt, og fin tråd å lese :)
  4. vetting

Bedre sent enn aldri, men her kommer ihvertfall valget jeg falt på. Det ble en LG OLED 65 B7V. Kjøpt på tilbud hos Elkjøp, de var til og med så snill å gi meg 25% rabatt på tilbudsprisen siden power hadde DNB-kampanje. Meget fornøyd med TVen og kundeservice jeg fikk hos elkjøp :)
  5. vetting

Hva er forskjellen mellom B7V og C7V?
  6. vetting

Så dere anbefaler heller enn LG OLED? Hvilken anbefaler dere? skal være 65", blir tilkoblet BRspiller og bruke netttv. Trenger ikke betale mer enn nødvendig. En plass over 20K er fint. Er modellene b6/c6 fra 2016, og b7/c7 fra 2017?
  7. vetting

Skal kjøpe meg ny TV, og ser litt på fjorårets modeller som kanskje kan gi mye TV for pengene. Er en Panasonic TX-65DX900E til 33K et godt valg? Eller tips om bedre TV til den prisen?
  8. vetting

Den kjempestore Hegel tråden

Hehe... Jeg kan holde deg med selskap :)
  9. vetting

Tror jeg går for en systemhimmling under lydhimmlingen, og fester det jeg trenger i taket i den. Siden dette ikke er rom-i-rom, hvordan blir det med veggboksene og lydisolering? Punkterer jo veggen med veggboksene og.
  10. vetting

Rommet blir lydisolert med trinnlydsplater, lydhimmling og 2 lag fibergips på vegger og tak. Skal ha spotter i taket, og lurer hvordan jeg skal løse dette mtp lydisolering (ta hull på lydhimmlingen). Noen som kan gi meg tips og råd?
  11. vetting

Trodde det var bipolere høyttalere som er å foretrekke som bakhøyttalere når det er kort avstand til bakvegg...
  12. vetting

Kan du ta bilder av oppsettet ditt?
  13. vetting

Jeg skal legge rør og vegg/takbokser nå når snekkerne begynner med veggen, derfor jeg ber om råd fra dere :) Hadde håpet på 7.2 og kanskje atmos (og kanskje presence) om det hadde vært mulig. Det jeg ser på som utfordringen er sidehøyttalerne (på vindussiden) og bakhøyttalerene (sofa nær...
  14. vetting

Kinoen min blir ikke så stor 4,5x4,1m, Altså ca 16-17 kvm. Sofa blir å stå relativt nært bakveggen (kan trekkes ut litt). Hvilken surroundløsning vil være et godt valg? Andre tanker jeg har er: - Mulighet for atmos? 2 Atmoskanaler fremom sofa? - Burde jeg ha høydekanaler? Høydekanaler fremme og...
  15. vetting

Her kommer min byggetråd. Post nr 1 oppdaterer jeg etter hvert :) Bilde av kinoen på nåværende tidspunkt kommer. Plan for kinoen: Kinoen skal bygges i et helt nytt hus. Rommet er ca 17-18kvm (4,1*4,5m). Det blir desverre ikke et rom-i-rom, men jeg skal lydisolere med lydhimmling, dobbelt lag...